11 611 lukukertaa ·
15 vastausta
12k lukukertaa
15 vastausta
Korjaa teräsvaijerin pää
Sivu 1 / 2
Etsin vinkkejä siitä, miten voi päätellä 6 mm:n teräsvaijerin (tällaista tyyppiä), jotta se ei hapsotu liikaa.
Täytyy viedä sen läpi useista ahtaista rei'istä, joten ratkaisu ei saa kasvattaa halkaisijaa liikaa. Teippiä olen jo kokeillut, mutta se repeytyy ensimmäisen reiän jälkeen. Mietin, voisiko sen juottaa, mutta oletan, että se vaatisi juotoskolvin, jossa on kunnolla tehoa. Olen myös nähnyt teräsvaijereita muotoiltuna teräväksi päästä, luultavasti jonkin työkalun avulla, joka on pyörinyt porakoneella. Tietääkö joku, mikä tämä työkalu voisi olla? Tai onko jollakin ehdotuksia, miten muuten voisi tehdä?
Täytyy viedä sen läpi useista ahtaista rei'istä, joten ratkaisu ei saa kasvattaa halkaisijaa liikaa. Teippiä olen jo kokeillut, mutta se repeytyy ensimmäisen reiän jälkeen. Mietin, voisiko sen juottaa, mutta oletan, että se vaatisi juotoskolvin, jossa on kunnolla tehoa. Olen myös nähnyt teräsvaijereita muotoiltuna teräväksi päästä, luultavasti jonkin työkalun avulla, joka on pyörinyt porakoneella. Tietääkö joku, mikä tämä työkalu voisi olla? Tai onko jollakin ehdotuksia, miten muuten voisi tehdä?
Paras mitä etsit on jonkinlainen pääteholkki. 6 mm halkaisijaltaan on kuitenkin melko paljon, ja näiden holkkien puristamiseen tarvitaan yleensä työkaluja. Kun kestävyys ei näytä merkitsevän niin paljon pitkällä aikavälillä, voi käyttää ehkä papukaijapihtejä sen muotoiluun. Tarkista autokorjaamolta, polkupyöräliikkeestä tai sähköasentajalta, jos heillä on kotona jotain hyödyllistä.
Jäsen
· Norrbotten
· 585 viestiä
Jodeta kaasulla sen sijaan, että käyttäisit kolvia, jos jodetat ennen kuin leikkaat voi olla, että se pysyy yhdessä (en ole testannut)
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 058 viestiä
Olen oppinut, että lämmitetään ja käännetään vaijeri, kunnes se sulaa yhteen.
Protte
Protte
Vähemmän sotkun vuoksi voisi kutistesukkaa laittaa epoksin päälle... Ellei kuumuus vaikuta epoksiin negatiivisesti tietysti.thomasx sanoi:
Edit: näin monella ehdotuksella sen pitäisi kai onnistua
On olemassa kutistesukkaa, jossa on sulateliimaa sisällä!
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...-och-spannband/Krympslang-med-lim-2000035542/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...-och-spannband/Krympslang-med-lim-2000035542/