5 282 lukukertaa ·
23 vastausta
5k lukukertaa
23 vastausta
Lasikuitunauha kipsilevyille
Sivu 1 / 2
Ei ole vaikeaa paperinauhalla, se liimataan paikalleen märkätilaliimalla, sitten tasoitetaan. Olen tehnyt näin omissa saumoissani ja saanut erittäin hyviä tuloksia.R Rolle85 sanoi:
Pahin osa koko remontissa 
Inhoan todella nauhoja, mitä olen "lukenut" teoriassa, niin pitäisi käyttää erityistä saumatasoitetta, joka on hieman kosteampaa, ensimmäinen kierros vain saumatasoitetta ja nauha, ei kerrosta nauhan päälle, kun se on kuivunut, uusi kerros ilman pp nauhaa.
Minulla henkilökohtaisesti on vaikeuksia saada se toimimaan ja teen kuten aiemmat ketjussa. Käytän märkätilaliimaa ja nauhaa tähän, kun se on kuivunut, käytän tasoitetta
Inhoan todella nauhoja, mitä olen "lukenut" teoriassa, niin pitäisi käyttää erityistä saumatasoitetta, joka on hieman kosteampaa, ensimmäinen kierros vain saumatasoitetta ja nauha, ei kerrosta nauhan päälle, kun se on kuivunut, uusi kerros ilman pp nauhaa.
Minulla henkilökohtaisesti on vaikeuksia saada se toimimaan ja teen kuten aiemmat ketjussa. Käytän märkätilaliimaa ja nauhaa tähän, kun se on kuivunut, käytän tasoitetta
JanneJanne123
Talon omistaja
· Stockholm
· 2 911 viestiä
JanneJanne123
Talon omistaja
- Stockholm
- 2 911 viestiä
Levitä märkätilaliima levytyyppisiin saumoihin ja kiinnitä sitten paperinauha paikalleen. Yleensä painan nauhan alas tasoiteveitsellä vetämällä sitä nauhan yli. Älä käytä kuitunauhoja, ne eivät ole yhtä kestäviä.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 433 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 433 viestiä
Et tarvitse liimaa teipin kanssa. Kiinnitä teippi ja lisää muutama kierros tasoitetta niin se tulee olemaan hyvä. Tiedän, että monet eivät pidä siitä (erityisesti täällä foorumilla), mutta se on hyvin testattu ja toimii, vaikka se todennäköisesti onkin hieman huonompi kuin 100% oikein tasoitettu paperinauha.
Kosteiden tilojen liima toimii hienosti! Levitä paksu ja tasainen kerros liimaa, käytä pientä telaa tai sivellintä, sitten kun nauha on kiinnitetty, levitä uusi kerros liimaa nauhan päälle heti. Älä paina nauhaa liian kovaa, sillä on olemassa riski, että poistat liimaa nauhan alta. Täsmälleen sama menetelmä koskee levyspackelia!
Paperinauha on ollut suosittu muutaman vuoden ajan, ennen käytettiin lasikuitua, joten käytä sitä, mikä sinulle on mukavin.
Mutta tee yksinkertaisimmin näin:
Tasoita sauma ja aseta nauha, vedä löyhästi tasoituslastalla. Kuivata, tasoita.
Jos se ei onnistu, voit tehdä jollakin näistä tavoista:
Aseta nauha, tasoita
Tasoita, kuivata, aseta nauha, tasoita.
Tarvitset aina tasoittaa vähintään 2 kertaa.
Hio jokaisen tasoituksen välillä, mutta älä niin voimakkaasti, että hioisit nauhan kuituja pois.
Mutta tee yksinkertaisimmin näin:
Tasoita sauma ja aseta nauha, vedä löyhästi tasoituslastalla. Kuivata, tasoita.
Jos se ei onnistu, voit tehdä jollakin näistä tavoista:
Aseta nauha, tasoita
Tasoita, kuivata, aseta nauha, tasoita.
Tarvitset aina tasoittaa vähintään 2 kertaa.
Hio jokaisen tasoituksen välillä, mutta älä niin voimakkaasti, että hioisit nauhan kuituja pois.