46 398 lukukertaa ·
33 vastausta
46k lukukertaa
33 vastausta
Julksivuteline = todella kallista!?
olen juuri selvittänyt vähän hintoja talolle...
FY miten kallista!!
24 000 kr 150 neliön talon julkisivusta ja
6 viikkoa!!!
mitä tämmöinen rakennusteline voi maksaa?
75 lappia? jos sen vuokraa kolmessa erässä,
se on maksettu (miinus työaika tosin)
Maksako se todella näin paljon?
on melkein halvempaa lennättää kiinalaiset
rakentamaan teline irtokalusteista!!
(vähän järkyttynyt tästä odottamattomasta kustannuksesta juuri nyt...)
FY miten kallista!!
24 000 kr 150 neliön talon julkisivusta ja
6 viikkoa!!!
mitä tämmöinen rakennusteline voi maksaa?
75 lappia? jos sen vuokraa kolmessa erässä,
se on maksettu (miinus työaika tosin)
Maksako se todella näin paljon?
on melkein halvempaa lennättää kiinalaiset
rakentamaan teline irtokalusteista!!
(vähän järkyttynyt tästä odottamattomasta kustannuksesta juuri nyt...)
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rakenna sitten itse teline.
Minulla on puusta tehty, itse rakentamani teline, joka on kaksikerroksinen ja kahdeksan metriä pitkä. Siirrän (purkan ja kokoan) sen sitten sinne, mihin haluan. Ei maksa paljon ostaa, ja sitten kun olet valmis, voit purkaa sen ja säilyttää sen, kunnes on aika maalata uudelleen.
/Jonas
Minulla on puusta tehty, itse rakentamani teline, joka on kaksikerroksinen ja kahdeksan metriä pitkä. Siirrän (purkan ja kokoan) sen sitten sinne, mihin haluan. Ei maksa paljon ostaa, ja sitten kun olet valmis, voit purkaa sen ja säilyttää sen, kunnes on aika maalata uudelleen.
/Jonas
Viimeksi muokattu:
Maksoin 50kkr telineestä, kun kattoni uusittiin muutama vuosi sitten. Se oli varmaankin kooltaan noin 250m2, mutta joka tapauksessa tosi paljon rahaa mielestäni silloin ja on edelleen, mutta mitäpä sille voi...
Kun minun täytyy maalata, rakennan luultavasti puusta tai ostan pienemmän ja sitten myyn eteenpäin blocketissa, kun se on valmis. Kun maalaa, ei tarvitse telineitä koko talon ympärille koko ajan. Silloin maalataan yksi talon sivu kerrallaan.
Kun minun täytyy maalata, rakennan luultavasti puusta tai ostan pienemmän ja sitten myyn eteenpäin blocketissa, kun se on valmis. Kun maalaa, ei tarvitse telineitä koko talon ympärille koko ajan. Silloin maalataan yksi talon sivu kerrallaan.
se oli todellinen löytö se 
Rakensin noin 2 metriä pitkän ja 2.50 korkean telineen kun rakensin vajaani. Sen voi helposti purkaa, mutta mietin voinko tehdä sen kannettavaksi mönkijän perään jollain tavalla.
Rakensin noin 2 metriä pitkän ja 2.50 korkean telineen kun rakensin vajaani. Sen voi helposti purkaa, mutta mietin voinko tehdä sen kannettavaksi mönkijän perään jollain tavalla.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Asemointi - heikot
Olen maalannut taloni (rinnetalo:eek
kahdesti tikkailla, ja silloin olen maalannut siveltimellä noin 3-4 lautaa ylhäältä alas ennen kuin siirsin tikkaat ja jatkoin seuraavalla, ja maalasin kahdesti muutaman päivän välein. Tulevan talon (yksitasoinen
) aion maalata ennen kuin kiinnitän paneelin
Olen maalannut taloni (rinnetalo:eek
jos maalaisin vain, käyttäisin pelkkää tikkaita, mutta nyt rakennan talon alusta asti
ja rakentajat haluavat rakennustelineen ja koska olen rakennuttaja, haluan hyväksytyn rakennustelineen
siltä varalta, että jotain tapahtuisi... mutta silti! 24 tonnia!! argh!
ja rakentajat haluavat rakennustelineen ja koska olen rakennuttaja, haluan hyväksytyn rakennustelineen
siltä varalta, että jotain tapahtuisi... mutta silti! 24 tonnia!! argh!
Hei emaengs
Voit nähdä kuvan puuständistäni tämän ketjun toisessa viestissä.
Se on rakennettu 45x120 puutavarasta pystypalkeille ja 45x195 ja 45x220 palkeista kulkutasolle.
Lisäksi minulla on ristikkotukia hieman vaihtelevasta puutavarasta, esim. råspont.
Olen myös ruuvannut råspont poikittain kulkutasojen alapuolelle yhdistääkseni ne paremman vakauden saamiseksi.
/Jonas
Voit nähdä kuvan puuständistäni tämän ketjun toisessa viestissä.
Se on rakennettu 45x120 puutavarasta pystypalkeille ja 45x195 ja 45x220 palkeista kulkutasolle.
Lisäksi minulla on ristikkotukia hieman vaihtelevasta puutavarasta, esim. råspont.
Olen myös ruuvannut råspont poikittain kulkutasojen alapuolelle yhdistääkseni ne paremman vakauden saamiseksi.
/Jonas
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Olen seurannut useita uudisrakennuksia, ja noin joka neljäs niistä on telineen ympäröimä, loput ratkaisevat sen muulla tavoin, joten jos rakentajat haluavat telineen, ei ole paljonkaan tehtävissä, ne pitää kuulemma pystyttää sellaisen henkilön toimesta, joka on oikeutettu pystyttämään telineitä myös.....swecul sanoi:
yleensä kai lukee, että asiakas huolehtii telineistä ja rakennussähköstä, voit säästää 3 tuhatta, jos asennat lopullisen sähkökaapin pylväisiin, jolloin ei tarvitse vuokrata suurta rakennussähkökeskusta (jos sähköyhtiösi sen sallii)
Viimeksi muokattu:
Jos haluaa ostaa uuden telineen, tämä firma saattaa olla halvin Ruotsissa.
http://www.ställning.se/
Uskon, olen melko varma, etteivät ne ole yhtä vakaita kuin esimerkiksi Haki. Kapeampia myös.
Jos käyttää ammattilaisia, he saattavat vaatia parempaa.
Mutta kotinikkarille ne varmaan kelpaavat ihan hyvin. Mutta kiinnitä se hyvin julkisivuun, ettei se ala keikkua, jos jotain sattuu.
Itse löysin käytetyn 8+ melkein saman kokoisena kuin mitä bygganytt näyttää kuvassaan, vain 3500 kr.
Niin kiirettä ei minulla ole ollut, että olisin rynnännyt puhelimelle.
Jos on vähän kärsivällisyyttä tai aikaa ehkä... Niin kannattaa säännöllisesti selailla ilmoituksia ja ostaa käytetty ammattilaisteline. Kun olet valmis, voit myydä sen samaan hintaan, jos tunnet markkinasi hyvin.
Mutta parhaat hinnat telineistä ovat syksyllä. Ei ehdottomasti nyt.
edit:
Sitten minun on sanottava. Jos aiotte rakentaa talon, ostakaa tai vuokratkaa teline, jos voitte.
Jos putoaa parin metrin korkeudelta tik****, niin varmasti katuu, että pihisteli. Kun rakentaa taloa, ei ole aikaa toipua.
Jos en olisi onnistunut löytämään tätä käytettyä, olisin todennäköisesti ostanut uuden ställning.se:stä reilulla 20' ja myynyt sen jälkeenpäin.
Tikapuita käytetään päästäkseen työhön, ei työskentelypaikkana (kuten joku kirjoitti täällä foorumilla, en minä itse, joka keksi tämän järkevän sanonnan).
http://www.ställning.se/
Uskon, olen melko varma, etteivät ne ole yhtä vakaita kuin esimerkiksi Haki. Kapeampia myös.
Jos käyttää ammattilaisia, he saattavat vaatia parempaa.
Mutta kotinikkarille ne varmaan kelpaavat ihan hyvin. Mutta kiinnitä se hyvin julkisivuun, ettei se ala keikkua, jos jotain sattuu.
Itse löysin käytetyn 8+ melkein saman kokoisena kuin mitä bygganytt näyttää kuvassaan, vain 3500 kr.
Niin kiirettä ei minulla ole ollut, että olisin rynnännyt puhelimelle.
Jos on vähän kärsivällisyyttä tai aikaa ehkä... Niin kannattaa säännöllisesti selailla ilmoituksia ja ostaa käytetty ammattilaisteline. Kun olet valmis, voit myydä sen samaan hintaan, jos tunnet markkinasi hyvin.
Mutta parhaat hinnat telineistä ovat syksyllä. Ei ehdottomasti nyt.
edit:
Sitten minun on sanottava. Jos aiotte rakentaa talon, ostakaa tai vuokratkaa teline, jos voitte.
Jos putoaa parin metrin korkeudelta tik****, niin varmasti katuu, että pihisteli. Kun rakentaa taloa, ei ole aikaa toipua.
Jos en olisi onnistunut löytämään tätä käytettyä, olisin todennäköisesti ostanut uuden ställning.se:stä reilulla 20' ja myynyt sen jälkeenpäin.
Tikapuita käytetään päästäkseen työhön, ei työskentelypaikkana (kuten joku kirjoitti täällä foorumilla, en minä itse, joka keksi tämän järkevän sanonnan).
Viimeksi muokattu: