S
Hei,

Minulla on muutama kysymys liittyen yläkerran makuuhuoneiden sisäseinien runkoihin:

Mietin eniten sitä, onko olemassa suoria tukipuita ostettavaksi (45x70), jotka eivät väänny heti kun ne tuodaan kotiin ja kuivuvat (paitsi metallikiskoja)? Vai pitääkö kaiken kuivua jännityksessä ennen kuin aloittaa? Pelkona on, että seinät kaartuvat jälkeenpäin samoin kuin jotkut tukipuut, jotka ovat lojuneet lattialla kuivumassa.

Onko riski, että seinät kaartuvat, jos niihin laitetaan levyt vain toiselle puolelle ja tehdään sähkö-/tele-/datatöitä kuukauden ajan ennen kuin kipsi on valmis?

Kulmien suhteen ajattelin käyttää vasemmalla olevaa vaihtoehtoa kuvassa, jossa on Norgipsin suositusvaihtoehdot, onko parempia ehdotuksia? Jos haluan selvitä vain lateksisaumalla sisänurkissa, täytyykö minun täydentää LP50:llä (http://www.europrofil.se/produkter/prod_mellanv/lp.asp) levyjen sisäpuolella huolimatta Norgipsin nurkkaratkaisusta?

Ulkokulmissa olen ymmärtänyt, että asennetaan viistoreuna, jotta kulmasuojien tasoituksesta tulee helpompaa.

Metallikiskoista olen ollut kiinnostunut, mutta en jaksa opetella kaikkea kulmien, ovien, tukihirsien, sähkörasioiden jne. tekemistä eri tavoin, kuten eri metallijärjestelmissä, joita olen katsonut. Tuntuu enemmän ammattilaisten jutulta, joilla on kiire.

Onko suunnitelmani kuulostanut hyvältä? Muita vinkkejä?

• Kaksi erilaista Norgips-kulmaratkaisua sisäseinien rakentamiseen pohjapiirroksessa.
Aja pelti ja käytä oikeaa kuvaa.

käytä peltiä, se on paljon helpompi käsitellä. voi helposti kantaa 8 koolinkia kerralla, leikata pellinsaksilla. lattiaan tuleva kisko, joka ei tarvitse kiinnitystä pitkillä ruuveilla, puulattiaan riittää kipsiruuvit, betoniin käytä svampar.

ovien aukkoon aseta ylimääräiset träreglar niin että voit kiinnittää karmit. ylitykseen ota kisko, johon leikkaat U:n jokaiseen päähän ja asetat ne sitten träreglariin.

katso gyproc, danogips tai norgips kotisivuilta, siellä kerrotaan miten rakentaa peltieregler med.

S
Joo, näyttää siltä että kaikki kehuvat metalliruuveja, ei vaikuta olevan kovin vaikeaa ratkaista ovien ympärillä.

Olin rakennusliikkeessä vähän aikaa sitten ja näin, että siellä oli myös metalliruuveja ja kiskoja, voisiko niitä käyttää?

Käytetäänkö tavallisia kipsilevyruuveja muuten? Lattia, johon se kiinnitetään, on vain 22 mm lastulevyä...

/Micke

S
Katselin suositeltuja verkkosivustoja ja näyttäisi siltä, että valitsen metalliprofiilin. Aina voi sekoittaa puuta, jos on tehtävä erikoisratkaisuja jne., mutta pääasiallisen rungon pitäisi tulla suoraksi ja sileäksi! Paljon hyvää tietoa niille, jotka haluavat oppia jotain uutta!

Jos valitsen yksinkertaisen järjestelmän, joka pitää ruuvata yhteen, eli ruuvata runko kiskoon, miten käy sitten ruuvin pään kanssa, joka ulkonee katossa ja lattiassa?

Annetaanko kipsin mennä kiskon yli, koska kisko rakentuu hieman ulospäin? Ehkä tämä johtuu siitä, että olen työskennellyt hiomisessa, jossa toleranssit olivat noin 0,05mm hehe.

Löysin tämän kulmaversion Norgipsiltä (kuva), vaikuttaa hyvältä, koska siinä on kulma, joka estää halkeamat sisäkulmissa, vai mitä sanovat asiantuntijat? Ehkä on vaikea pitää kulmassa käsin kun vetää ensimmäisiä ruuveja kuitenkin.

horn2.jpg

Kiitos kaikista vinkeistä, joita saa tältä foorumilta!

levy on hyvin ohut, joten se ei vie paljon tilaa. mitä tulee ruuvinpäähän katossa ja lattiassa, jos käyttää lapoja (asennusruuvi 13mm), se ei vie paljon tilaa myöskään tai sitten voi ostaa kiinnityspihdit, joilla puristaa kiinni säännön ja kiskon.

S
Kiitos vastauksista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.