Hei

Olen asentanut kaksi riviä pilariperustoja ja yhden rivin betonilaattoja lähelle talon perustusta. Pilaririveillä on 45X170 kantava puu ja betonilaatat ovat samalla linjalla niiden kanssa. Mikään ei ole kiinnitetty talon perustukseen, joka on betonilaatta maassa. Terassi tulee siis olemaan kelluva. Minulla on mahdollisuus valita, kuinka kaukana perustuksesta lattianpalkkien päätypuu tulee olemaan. Olen ajatellut 2 cm, mutta se saattaa olla liian vähän. En halua, että roskaa kerääntyy päätypuiden taakse. Lattianpalkki kiinnitetään vinoon kahteen muuhun kantavaan puuhun ja saa 34X145 terassilaudan toisessa päässä. Onko 2 cm hyvä vai onko olemassa jokin käytäntö?

Betonialustan ylhäältä katsottu kaavio, jossa näkyy pieni etäisyys talon perustuksen, betonilaatan ja puupalkin välillä.

Byggglädje Byggglädje sanoi:
Hei

Olen asentanut maahan kaksi riviä pilareita ja yhden rivin betonilaattoja lähellä talon perustusta. Pilaririvissä on 45X170 kantolinja ja betonilaatat ovat samassa tasossa niiden kanssa. Mikään ei ole kiinnitetty betoniperustukseen, joka on maan päälle valettu betonilaatta. Terassi tulee siten olemaan kelluva. Minulla on mahdollisuus valita, kuinka kaukana perustuksesta lattian tukiparrut voivat olla. Olen ajatellut 2 cm, mutta se saattaa olla liian vähän. En halua, että roskat kertyy päätukiparrujen taakse. Lattian tukiparrut naulataan vinoon muihin kantolinjoihin ja saavat 34X145 terassilaudan toiseen päähän. Onko 2 cm hyvä vai onko olemassa jokin käytäntö?

[kuva]
Hei.

Kuinka pitkä ero jäi päätukin ja betoniperustuksen väliin? Rakennan lähes samalla tavalla kuin sinä.

Noin 10 mm. Se on pysynyt vakaana siitä lähtien. Jos olisin tehnyt jotain toisin, olisin laittanut säännön soran lähellä taloa sen sijaan että olisin asettanut yhden laatan per lattiasääntö välttääkseni jokaisen laatan erikseen punnitsemisen.

• Tykkään
G.Lindsköld
  • Laddar…
Byggglädje Byggglädje sanoi:
Noin 10 mm. Se on pysynyt vakaana siitä lähtien. Jos tekisin jotain uudelleen, laittaisin säännön soralle talon viereen yksittäisten lattialautojen alla olevan laatan sijaan, jotta välttyisin joka laatan yksilölliseltä tasapainotukselta.
Ok, olen laittanut 87 kpl laattakiveä ‍ ja makaava sääntö niiden päälle. Voi kestää hetken saada tasaiseksi, mutta suosittelen laseria (y)

• Tykkään
Byggglädje
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.