Hei!

Teemme hieman remonttia kotona ja vaihdamme mm. eristykset katossa ja seinissä. (syy vaihtamiseen - kosteusvahingot - on korjattu, vain haju on jäljellä. Ulkokatto on vaihdettu, koko talo on kunnolla salaojitettu, kosteussulku betonilaatalle jne.)

Aiemmin talossa ei ole ollut kunnollisia diffuusiosulkuja, mm. yläkerran katonharjan kohdalla, jossa oli rako ja eristeellä oli selvä väri ja tuoksu.

Olemme aiemmin poistaneet alakerran sisäkaton ja asettaneet silloin diffuusiosulun kattopalkkien ja kipsilevyn väliin.

Tällä hetkellä mietimme, miten diffuusiosulku tulisi sijoittaa yläkerran lattian alle ja mihin yläkerran katon alle sijoittuvan diffuusiosulun pitäisi päättyä?

Olen tehnyt pienen luonnoksen nykyisestä tilanteesta, mitat eivät pidä paikkansa, ullakkotila on syvempi jne. Aikaisemmin eristeen ulkopuolella on ollut harva lauta ullakolle päin, mutta siinä näyttäisi olevan kosteusläiskiä. Mitä yleensä laitatte siihen? Mihin diffuusiosulun, joka kulkee yläkerran katon sisäpuolella, pitäisi päättyä? Lattiakorkeudelle kuten nyt? Vedetäänkö sitä hieman lattian alle? Eihän tarvita diffuusiosulkua välipohjan palkkien ja lumppapahvin väliin?

Rakenteen poikkileikkaus: eristys, kipsilevy, diffuusiokalvo, lankkulattia ja villapaperi. Kysymys diffuusiokalvon päättymisestä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.