11 930 lukukertaa ·
7 vastausta
12k lukukertaa
7 vastausta
Ero mursementin ja tavallisen portlandsementin välillä?
Hei. Ajattelin valaa lattian kellaritilaan käyttäen ns. finsatsia. Nyt minulla on paljon muurisementtiä A jäljellä aiemmista projekteista. Voinko käyttää sitä yhdessä täyteaineen kanssa, vai täytyykö minun ostaa tavallista portlandsementtiä?
Kyseessä on pieni varastotila, johon aion myöhemmin laittaa klinkkerilaatat.
Toivottavasti olen postannut kysymyksen oikeaan paikkaan, muuten mod. voi siirtää sen.
Kyseessä on pieni varastotila, johon aion myöhemmin laittaa klinkkerilaatat.
Toivottavasti olen postannut kysymyksen oikeaan paikkaan, muuten mod. voi siirtää sen.
Ei valitettavasti, sitä ei suositella kalkkikiven ja lisäaineiden takia, mikä tekee siitä vähemmän kestävän. Jotkut valmistajat, kuten Combimix, kehottavat suoraan olemaan käyttämättä Murcementia betoniin, esimerkiksi tässä lihavoituna:
http://www.combimix.se/pdf/Combimix_MurcementA_PDB_SV.pdf
http://www.combimix.se/pdf/Combimix_MurcementA_PDB_SV.pdf
Vanha ketju, mutta mitä tavoitellaan kun laastia sekoitetaan kalkin ym. kanssa? Pyrkiikö sillä saamaan joustavampaa laastia muuraamisessa?
Jos ajattelee toisinpäin: Voiko portlandsementtiä sekoittaa halpojen täyteaineiden kanssa ja saada muurauslaastia?
Jos ajattelee toisinpäin: Voiko portlandsementtiä sekoittaa halpojen täyteaineiden kanssa ja saada muurauslaastia?
Kyllä, muun muassa ja kyllä:Huddingebo sanoi:
Portlandsementti + sammutettu kalkki + hiekka + vesi = KC-laasti
Kalkki/Sementti 50/50 paino% (2/1 tilavuus%) = Muuraussementti KC-laastille Luokka C
Kalkki/Sementti 35/65 paino% (1/1 tilavuus%) = Muuraussementti KC-laastille Luokka B
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos!
Pitäisi tulla huomattavasti halvemmaksi muurata portlandista tehdyllä laastilla, koska sellainen säkki maksaa yhtä paljon kuin säkki muurisementtiä..? Vai onko sammutettu muurauskalkki kalliimpaa? Mistä sitä voi ostaa?
Pitäisi tulla huomattavasti halvemmaksi muurata portlandista tehdyllä laastilla, koska sellainen säkki maksaa yhtä paljon kuin säkki muurisementtiä..? Vai onko sammutettu muurauskalkki kalliimpaa? Mistä sitä voi ostaa?
Okei, sittenhän ei ollenkaan kannata sekoittaa itse. Parempi vaan ostaa murcement ja hiekka. 200:- /10kg oli paljon enemmän kuin mitä olisin arvannut!
Klikkaa tästä vastataksesi