Hei
Olen keskellä suurta remonttia äskettäin ostetussa talossani ja tarvitsisin apua yläkerran eristämisessä.
Talo on 80-luvulta ja yläkerta on noin 70 neliömetriä.
Haluan saada poistettua äänen, eli en halua kuulla lasten juoksemista/huutoa alakerrassa ollessani.
Mitä minun pitäisi laittaa palkkien väliin lattian alle jne.
Koolaukset ovat 22 cm korkeita, ja juuri nyt tila katon ja lattian välillä on tyhjä.
Aion myös asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen, joten aion laittaa uritetut lastulevyt, joiden päälle asetan kalanruotoparketin.

Olen ajatellut tehdä seuraavasti ja kuulisin mielelläni, jos jollakin on parempi idea.

1. Täyttää palkkien väli 145 mm paksuisilla kivivillalevyillä tuotemerkiltä Rockwool tai Paroc.
2. Sulkea uritetuilla lastulevyillä.
3. Laittaa jonkinlainen ääntä eristävä matto/levy, en tiedä vielä mikä.
4. Laittaa 8-10 mm vaneri, MDF tai muu vahva materiaali, koska niin sanotaan kalanruotoparketin ohjeissa.
5. Asentaa parketti.

Tässä tulevat tuotteet, joita olen ajatellut käyttää, sekä kuvia siitä, miltä se näyttää tänään.
Eristys:
https://www.byggmax.se/stenullsskiva-paroc-solid-p16890#884=35958
Lattia:
https://www.bjelin.se/fiskbensparkett-ek-select-mattlack-morkbrun-falun

• Rakennusprojekti, paljaat puukiinnikkeet lattian alla, sähköjohdot näkyvissä, vanha maalattu seinä; valmisteluvaihe ennen eristystä.
  • Vesiputkien asennus lattian alla rakenteilla olevassa 80-luvun talossa, eristeiden ja vanerin tilaa näkyvissä.
  • Rakenteilla oleva yläkerran lattia, näkyvissä tyhjät lattia- ja kattokannattimet sekä eristemateriaali, purkujätettä ja kaapelointia.
  • Näytöllä on Bjelin Parketin käyttöohjeet, joissa kerrotaan alustan materiaaleista, lattialämmityksestä ja huoneilmastosta parketin asennuksessa.
Eräs ehdotus on käyttää selluloosaeristystä mieluummin kuin mineraalivillaa. Se on raskaampaa ja sillä on siksi parempi äänen eristyskyky. Voit mielellään käyttää irtoeristystä, niin siitä tulee todella hyvin täytetty ja täysin rakoilematon, mikä vaikuttaa merkittävästi äänen eristykseen.

• Tykkään
AhmedA ja 1 muu
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Ehdotus on käyttää sellueristettä mieluummin kuin mineraalivillaa. Se on raskaampaa ja sillä on siten parempi äänieristyskyky. Voit käyttää irtoeristystä eduksesi, jolloin siitä tulee todella tiivis ja täysin raoton, mikä vaikuttaa merkittävästi äänen eristykseen.
Kiitos vastauksestasi.
Olen tarkistanut sellueristeen (icell), mutta se on melkein kaksinkertaisesti kalliimpaa kuin kivivilla. Onko sillä todellakin niin suuri ero?

AhmedA AhmedA sanoi:
Kiitos vastauksestasi.
Olen tarkastellut sellueristystä (icell), mutta se on melkein kaksinkertaisesti kalliimpaa kuin kivivilla. Onko sillä todellakin niin suuri ero?
Ei merkittävästi, ja ehdottomasti ei askelääneen. Lue puuoppaasta akustiikasta puupalkiston osalta, se on vinkki.

• Tykkään
AhmedA
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.