Minun täytyy vaihtaa lattia vapaa-ajan asuntoni alakerrassa, ja silloin on kysymys, pitäisikö ja miten siellä eristää. Nykyään siellä on vähän ylimääräisiä lautoja eristyksenä, mutta ne ovat huonoja, joten minun täytyy joka tapauksessa uusia ne.

Miten tässä pitäisi ajatella? Voiko laittaa tavallista lasivillaeristystä? Pitäisikö muovittaa? Vai onko ehkä parempi käyttää sellueristystä?
 
E erik211 sanoi:
Minun on vaihdettava lattia alakerrassa mökissäni, ja tässä tulee kysymys siitä, miten ja jos pitäisi eristää siellä. Tällä hetkellä siellä on vähän ylimääräisiä puulautoja eristyksenä, mutta ne ovat huonoja, joten minun on joka tapauksessa tehtävä uusi.

Miten pitäisi ajatella täällä? Voiko laittaa tavallista lasikuitueristystä? Pitäisikö muovia käyttää? Vai onko parempi käyttää selluloosaeristystä ehkä?
Jos se on kellari/eristämätön betonilaatta, sinun pitäisi varmistaa, että mikään orgaaninen materiaali ei kosketa sitä - kosteuden aiheuttamien ongelmien välttämiseksi.
Ehkä se voisi toimia EPS:n tai vastaavan kanssa ja kelluva lattia sen päällä? Tai ehkä jokin tasoitusjärjestelmä tai vastaava.

En käyttäisi muovia lattialla vapaa-ajan asunnossa, tuntuu siltä, että on enemmän riskiä, että se lukitsee kosteutta kuin että se poistaisi mitään määriä sitä kautta.
 
Mitä tarkoitat "pääsee kosketuksiin sen kanssa"? Kyse on talon ja kellarin välisestä välipohjasta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.