Ehkä väärä paikka ketjulle.
Siirrä se siinä tapauksessa. Kiitos.

Mitä mieltä olette, kumpi on parempi ja miksi? Rakentaa erillinen vai kiinni oleva autotalli?

Taloudellisesti ajateltuna on ehkä paras valita kiinni rakennettu - yksi ulkoseinä vähemmän, ja autotalli toimii myös lämmönvaraajana talolle, joten lämmityskustannukset pitäisi olla hieman alhaisemmat. Se antaa myös joustavuutta tulevaisuutta varten - ehkä itse tai seuraava omistaja haluaa avata yhteyden talosta autotalliin ja tehdä sinne harrastehuoneen/toimiston/vierashuoneen/kylpylän, ja laittaa auton autotallin sijaan autokatokseen.

Viimeinen kappale ei ole ollenkaan tyhmä! Että en tullut ajatelleeksi sitä.

No niin, tässä tulevat haittapuolet :)

Saat palosolujen rajan, mikä vaatii hieman ylimääräistä työtä. Sitten on haju, ääni ja pöly, jos teet jotain autotallissa. Näitä on helpompi hallita erillisessä autotallissa.

Suuri etu on, että työkalut ym. ovat saatavilla sisältä käsin ilman, että tarvitsee raivata lumivallia pimeässä :)

H
Sen voi korjata pitämällä ylimääräistä sarjaa kellarissa.
Erillinen garage on mielestäni parempi.

Olen jo 1 vuoden ajan omistanut 75m2 autotalli/työpaja yhdistettynä taloon ja mielestäni se on erittäin kätevä.
Täydellistä tassutella tohveleissa korjaamaan jotain pientä tai saada hieman "omaa aikaa" :)

Ainoa haittapuoli, jonka olen kuullut ja johon samaistun, on pöly/haju/ääni, joka voi olla häiritsevää, ellei ole varovainen.
Rakennusvaiheessa paloluokka oli ei 30, jonka lähes mikä tahansa seinä täyttää.

Haittapuoli kiinteässä rakennuksessa on, että häiritään muita asukkaita kun kompressori tai meluisia työkaluja käytetään, samoin hitsaushöyryt tai jokin haju voi myös tuntua. Mutta edut ovat suuremmat, jos minulla olisi mahdollisuus, rakentaisin sen talon yhteyteen, 75 m2 kuulostaa sopivalta tilalta lisäksi onnea siitä d^_^b minun pitäisi yhtäkkiä vaihtaa taloa :P

hokanp sanoi:
Det fixar men genom att ha en extra uppsättning i källaren.
Se oli siellä, missä vika oli.
Menen heti hakemaan lapiota ja aloitan kaivamisen vähän ;)

Rakensimme 90 neliömetriä 2 vuotta sitten. Miksi rakennesimme sen kiinni taloon?

Kuten aiemmin mainittu, voi tassutella ulos milloin tahansa vain tohveleissa.
Siitä olisi tullut liian kapea, jos emme olisi yhdistäneet sitä taloon.
Sähkö ja vesi on helppo vetää.
Voi lastata tavarat suoraan autosta keittiöön, jos rakentaa oikeaan paikkaan oikeilla edellytyksillä.

No, siinä se oli.

Mitä meluun tulee, niin se toimii melko hyvin. Voin sahata ja nikkaroida autotallin sisäpuolella ilman, että vaimo valittaa tai lapset heräävät.

Että siitä tulisi helpompaa rakentaa, sen tiedä mitään. Toki välttyy osan seinän rakentamiselta, mutta sitten on saatava katto tiiviiksi olemassa olevaan ulkoseinään ja saada se sopimaan kauniisti taloon, joten se osa on ehkä vähemmän merkityksellinen.

Mutta kuten sanottu, on todella mukavaa juosta autotalliin ja päästä käsiksi tavaroihin. Lisäksi autotallissa ja autotallin ullakolla on paljon säilytystilaa, johon voi olla tarpeen päästä käsiksi, ilman että tarvitsee mennä ulos kylmään ja juosta ympäriinsä.

Sen täytyy olla upeaa pukeutua nopeasti lämpimiin vaatteisiin, käynnistää lumilinko ja ajaa vain minuutin ajan astumatta lumeen.

Tai lähteä ostoksille. Yhdestä autotallista toiseen autotalliin. Paina vain kaukosäädintä ja ovi avautuu. Kaikki samalla kun sataa kuin piru!

Mahtavaa, kun ulkona on kylmää ja sateista. Voi vain kulkea kellarin kautta autoon, joka on +12 astetta, kun lähtee liikkeelle -20:ssä.

Haittapuolena on, että tulee liian laiskaksi lumitöiden tekemiseen ennen liikkeelle lähtöä, joten ajaa kahteen kovaan uriin.

Mutta on todella mukavaa tulla kotiin, kun sataa kaatamalla, ja vain painaa kaukosäädintä ja peruuttaa sisään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.