14 924 lukukertaa ·
15 vastausta
15k lukukertaa
15 vastausta
Kokemuksia BYGGmax helmiponttipaneelista?
Sivu 1 / 2
En tiedä, onko tämä oikeassa foorumissa, mutta yritän silti...
Onko jollakin kokemusta BYGGmaxin helmipontin 12x95 laadusta?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-08413095.aspx
Paljon oksia? Suoruus? Muuta?
Se, mihin meidän täytyy ottaa kantaa, on oikeastaan se, kannattaako panostaa ostamiseen joltakulta, joka veloittaa enemmän tuotteestaan. Aiomme asentaa 20 m2 kattoon, joka pitäisi oksalakata ja maalata valkoiseksi.
Onko jollakin kokemusta BYGGmaxin helmipontin 12x95 laadusta?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-08413095.aspx
Paljon oksia? Suoruus? Muuta?
Se, mihin meidän täytyy ottaa kantaa, on oikeastaan se, kannattaako panostaa ostamiseen joltakulta, joka veloittaa enemmän tuotteestaan. Aiomme asentaa 20 m2 kattoon, joka pitäisi oksalakata ja maalata valkoiseksi.
Minulla on rakennusmax helmipontti eteisessä. Siinä oli jonkin verran oksia. Jotkut palat eivät olleet aivan täydessä paksuudessa, mutta etupuoli oli silti tasainen. Kun maali on laitettu, oksat eivät ole niin merkityksellisiä. Olen tyytyväinen tulokseen, mutta voin kuvitella, että parempilaatuista paneelia käyttäen työ voisi edetä hieman nopeammin.
Erik
Erik
Olen asentanut useita metrejä tätä kotona, joka me kvistilakattiin ja pohjamaalattiin ennen asennusta, ja sen jälkeen suihkumaalattiin lakkamaalilla. Tuli loistava. Kvistilakkaus vie tietenkin vähän aikaa, mutta ilman täysin tarkkaa tietoa uskon "kvistitön" paneelin olevan paljon kalliimpaa, joten se saattaa olla työn arvoista. Onnea matkaan!
Hei & kiitos kaikista vastauksistanne tähän asti!
Re: andersmc - Tarkoitatko, että eri toimittajat (Byggmaxin sopimusvalmistaja tässä tapauksessa) eivät valitsisi puutavaraa laadun perusteella? En tiedä ostanko tuota 100%...
Re: Avemo - Oletko itse ostanut "grisen"?
Re: andersmc - Tarkoitatko, että eri toimittajat (Byggmaxin sopimusvalmistaja tässä tapauksessa) eivät valitsisi puutavaraa laadun perusteella? En tiedä ostanko tuota 100%...
Re: Avemo - Oletko itse ostanut "grisen"?
Ostin sian säkissä. Se oli kommentti andersmc:lle. Ehkä se on osa menetelmää pitää hinta alhaalla. Ei saa lajitella huonoja paloja pois. Kaksi kertaa olen naulannut pärlspontia. Ensimmäisellä kerralla se oli yli 100 vuotta vanha käytetty paneeli. Toisella kerralla se oli byggmax. Tässä vertailussa vanha paneeli oli hieman paksumpaa ja vähän parempaa puuta, mutta hieman huonompi istuvuus.
Erik
Erik
Nyt minulla on erittäin vähän omaa kokemusta siitä, mistä kysyin, joten ajattelin kirjoittaa sen, jos siitä on hyötyä jollekin muulle.
Paikallisessa tavaratalossamme (Linköping) heillä oli eilen Södra-helmilautaa. Pakkaus oli läpinäkyvä, joten oli mahdollista saada pieni käsitys puutavarasta. Se mitä näin, näytti ihan hyvältä, mutta toisaalta niput ovat niin, että takapuoli on ulospäin = ei oikeastaan paljon, mitä voi nähdä... Pituus oli 4,80 m, mikä johti siihen, että pidättäydyimme ostamasta (huone on 5 m). Kysyimme kuitenkin henkilökunnalta ja saimme tietää, että he saavat sekä 5,10 että 5,40 joskus, mutta heillä ei ole mahdollisuutta tietää etukäteen, mitkä pituudet tulevat seuraavassa toimituksessa.
Paikallisessa tavaratalossamme (Linköping) heillä oli eilen Södra-helmilautaa. Pakkaus oli läpinäkyvä, joten oli mahdollista saada pieni käsitys puutavarasta. Se mitä näin, näytti ihan hyvältä, mutta toisaalta niput ovat niin, että takapuoli on ulospäin = ei oikeastaan paljon, mitä voi nähdä... Pituus oli 4,80 m, mikä johti siihen, että pidättäydyimme ostamasta (huone on 5 m). Kysyimme kuitenkin henkilökunnalta ja saimme tietää, että he saavat sekä 5,10 että 5,40 joskus, mutta heillä ei ole mahdollisuutta tietää etukäteen, mitkä pituudet tulevat seuraavassa toimituksessa.
Mitä tulee byggmaxlaatuun, niin eri toimittajien ja aikojen välillä on valtava ero. Esimerkiksi Skövdestä ostetusta 45x70-paketista meidän piti romuttaa 36 % kieroisuuden vuoksi ja monet palkit olivat jopa katkenneita (vinorakoja). Toisella kertaa pystyimme käyttämään lähes 95 % Karlstadista saadusta paketista...
Arvailen, että Gudrun (myrsky) on aiheuttanut ongelmia laadun kanssa Keski-Ruotsissa.
Arvailen, että Gudrun (myrsky) on aiheuttanut ongelmia laadun kanssa Keski-Ruotsissa.
Kyllä, nostan tämän ketjun. Laitoin Byggmax-helmiponttia yhteen huoneeseen, ei ollut muita tavarataloja, joissa olisi ollut sitä varastossa. Kyllä, ne olivat suorat, mutta todella paljon oksia, ja vain yksi pituus, joka vaihteli ajan myötä. Ensimmäinen ostos oli pitkiä, seuraava puolipitkiä, joten tuli paljon hukkaa. Ja paljon rikki siellä, missä on uritettu, jouduin polttamaan useita pitkänpituisia saunan uunissa. Kattoon tilasin Beijeristä. En joutunut hylkäämään yhtään lautaa, paljon vähemmän oksia ja lisäksi 20% halvempaa (!). Toki tilaussarjaa, mutta sain tilata lähimmän pituuden mukaan. Ainoa kerta, kun ostan helmiponttia Byggmaxista uudelleen, on, jos minulla on kiireellinen tarve ja tarvitsen sen heti. Täytyy mainita, että pidän Byggmaxista. Mutta helmipontti ei ollut hyvä.
S
swirve
Elektroniikkahullu
· Östergötland
· 1 516 viestiä
swirve
Elektroniikkahullu
- Östergötland
- 1 516 viestiä
Ostin juuri 950 m helmipaneelia paikallisesta sahasta/höyläämöstä Linköpingin ulkopuolella. Luulen, että puutavara oli merkitty "södra". On oksia noin joka kymmenennessä laudassa, ja sitten vain jokunen yksittäinen oksa. Muuten oksaton. Hintatasoltaan samaa kuin Byggmax. Nyt tiedän, mistä aion tilata listat ja smyygit jatkossa!
Tuohan kuulostaa taivaalliselta! Ei juuri odottaisi oksatonta puutavaraa ostaessaan helmiponttia.S swirve sanoi:Ostin juuri 950m helmiponttia paikallisesta sahasta/höyläämöstä Linköpingin ulkopuolella. Luulen, että puutavara oli merkitty "södra". On oksia tyypillisesti joka 10. laudassa, ja silloinkin vain joku yksittäinen oksa. Muuten oksaton. Hintatasoltaan sama kuin byggmax. Tiedänpä, mistä tilaan listat ja karmit jatkossa!