Muutaman viikon päästä minulle tulee tänne muutama kaveri, jotka pumppaavat EPS-betonia 60 m2 alueelle. Aluksi ajattelin laittaa EPS-betonia koko alueelle, tasoitevalaa ja sitten rakentaa väliseinät.
Kuitenkin, jos teen näin, minulla tulee olemaan ongelma. Yhden huoneen on tarkoitus olla kylpyhuone ja tässä minun täytyy käyttää vähemmän EPS-betonia, jotta voin myöhemmin rakentaa kallistus.
Jos rakennan väliseinät ennen EPS-betonia, nämä tulevat suoraan betonilattialle (eristämättömän kellarin päälle), mutta EPS-betonin kanssa se olisi huomattavasti helpompaa (eritasot kummallakin puolella seinää).

Haluaisin mieluiten laittaa EPS:n ilman "kylmäsiltoja", joten onko olemassa jotain muuta tapaa tehdä tämä?
Esimerkiksi laittaa solumuovia sinne, missä väliseinien on tarkoitus seisoa, laittaa EPS-betonia. Jättää solumuovin paikalleen tai vaihtoehtoisesti repiä solumuovi pois ja täyttää EPS-betonilla?

Joutuu hylkäämään idean solumuovista. En pääse ongelman yli, saan saman ongelman valumassan kanssa ja haluaisin solumuovin siinä tapauksessa valumassan alle. Jäljellä on siis seuraavat vaihtoehdot:
* Koota metallikiskoilla/metallirunkoilla suoraan betonilattialle. Täytyy siinä tapauksessa laittaa levyt ennen eps-betonia.
* Rakentaa kerros Leca-harkkoja aivan betonilattian viereen. Valun jälkeen rakennan sisäseinän tavallisesti leca-rungon päälle.
Suurin syy, miksi olen empinyt koota suoraan betonilattian päälle, on se, että se ei ole tasainen ja siihen on jopa 3 cm teräspalkit, jotka työntyvät ylös. Mitä mieltä olette?

Mutta ei kai se ole ongelma, jos kyseessä on kellari, sillä siellä on kuitenkin kohtuullisen lämmintä, ainakaan ei pakkasasteita. Ruuvaa seinä kiinni sinne, mihin haluat sen, laita jotain, esim. muovia, 10 mm solumuovia tai osb-levyä, jotta eps ei valu seinään, ja jatka vain eteenpäin.

nino nino sanoi:
Mutta ei kai ole ongelma, jos kyseessä on kellari, koska siellä on melko lämmintä, ainakin plussan puolella. Ruuvaa seinä siihen, mihin haluat sen, laita jotain, esim. muovia, 10 mm solumuovia tai OSB, niin ettei EPS valu seinään, ja anna mennä vaan
Ongelma seinän ruuvaamisessa näkyy liitetyssä kuvassa. Suurin osa sisäseinästä kulkee teräspalkkien poikki, teräskisko lepää vain teräspalkkien päällä (70-80 cm CC), mutta ehkä se riittää? Täytyy kokeilla, miten se toimii.

• Rakennustyömaa lattialla näkyvillä teräspalkeilla, työkaluja ja letku sivussa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.