Minulla on 3 viikkoa vanha betonilaatta, joka tehtiin yksinkertaisin keinoin, minkä seurauksena se jossain kohdassa kallistuu reunassa niin, että sokkelin ei tule kunnolla tuettua kuten sen pitäisi.

Toivoisin vinkkejä jonkinlaiseen kustannustehokkaaseen massa, asennusliima, ankkurimassa tai muu, joka voidaan puristaa niihin epätasaisuuksiin, jotka ovat betonilaatan ja sokkelin välillä. Tämä siksi, että sokkelille ja koko rakenteelle tulisi tasainen kuormitus.
Tasoitusmassa ei ole vaihtoehto, koska minulla ei ole aikaa odottaa 2 kuukautta.

Kiitollinen ajankohtaisista ja osuvista vinkeistä.

En tiedä kuinka paljon ja epätasaista se on, mutta sahata/höylätä, hioa lauta, joka seuraa epätasaisuuksia, ja käyttää välikappaleena.

Claes Sörmland
Karkea betoni. Ei voi olla halvempi. Sekoitetaan kosteaan maahan ja levitetään kohtaan, johon palkki asettuu. Kuivuu päivässä.

Björkås22 Björkås22 sanoi:
Minulla on 3 viikkoa vanha betonilaatta, joka tehtiin yksinkertaisin keinoin, minkä seurauksena se kallistuu paikoin reunoissa, mikä tekee sen, että sokkelipuu ei saa sellaista tukea kuin pitäisi.

Toivon vinkkejä jonkinlaisesta kustannustehokkaasta massasta, asennusliimasta, ankkurimassasta tai mitä se voisikin olla, joka voidaan puristaa betonilaatan ja sokkelipuun välisten epätasaisuuksien kohdille, jotta kuormitus sokkelipuun ja koko rakenteen olisi tasainen. Tasoitusmassa ei ole vaihtoehto, koska minulla ei ole aikaa odottaa 2 kuukautta.

Kiitollinen ajankohtaisista ja relevantista vinkeistä.
On olemassa erilaisia tasoitemassoja, jotka kovettuvat muutamassa päivässä. Käytetäänkö itsetasoittuvaa vai käsitasoitetta, riippuu vähän siitä, kuinka suuri alue tarvitsee tasoitusta ja kuinka paksua kerrosta tarvitaan. Käsitasoite käy ohuempiin kerroksiin, mutta itsetasoittuva masa tarvitsee muutaman millimetrin paksuutta. Tarkista rakentamismyymälästäsi, mitä he myyvät ja suosittelevat, mutta älä matalan hintatason ketjuista, joissa ei ole asiantuntemusta aiheesta.

Ardexilla on hyviä tuotteita, mutta ne maksavat sen mukaisesti.

Vaihtoehto tasoitteelle on laajeneva betoni, joka käy 10 mm paksuudesta lähtien. Karkea betoni, jota on aiemmin mainittu, on halpaa mutta ei hyvä idea, koska se ei ole tarkoitettu ohuille kerroksille.

Korotuslevyt voivat myös toimia.

• Tykkään
Tjrex
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.