Meillä on ollut täällä pari miestä valutöissä portaiden, terassin, muurauksen ja rappauksen parissa kellarin sisäänkäynnillä. Muuraus ja rappaus näyttävät olevan heidän hallinnassa, mutta tänään, kun purin muotin portaista, en ollut tyytyväinen...

Muotoiltujen osien pinnalla on täynnä reikiä johtuen huonosta vibraatiosta (epäilen sitä, koska en ollut itse paikalla valun aikana). Mikään askelma ei ole kunnossa, koska kaikissa portaissa on 45 mm syvä ura 3-4 millimetrin syvyydellä johtuen askelmien välisistä muoteista.

Tämä on tulos, jota odotin, jos olisin itse tehnyt työn, ja siksi ulkoistin tämän tehtävän. Nyt kysymykseni on, voiko askelmat pinnata hiomalla tasaiseksi ja pinnata pystypinnat tasoittamalla/rapaamalla?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
DavidCollin ja 1 muu
  • Laddar…
Oletko ottanut asian esille jätkien kanssa, jotka tekivät työn? Voisi ajatella, että se on heidän ongelmansa korjata se.
 
  • Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
En ole ehtinyt puhua heidän kanssaan vielä. Haluan vain olla hieman valmistautunut siihen, mitä vaihtoehtoja voisi harkita korjaamiseen. Ymmärrän, että on olemassa liukuva asteikko toimista aina siitä, ettei tehdä mitään virheille, siihen, että puretaan ja tehdään valaminen uudelleen alusta alkaen.
 
Tässä tulee muutamia kuvia: Puinen mittatikku betonipinnan päällä näyttää paksuutta noin 1,7 senttimetriä. Mittatikku näyttää rei’itetyn betoniseinän syvyyden ja paksuuden. Halkauma betoniseinämässä, sen vieressä mitta viivottimen muodossa.
 
niin ne näyttävät pahemmilta kuin ensimmäisellä kerralla kun yritin valaa jotain...
 
  • Tykkään
Perk
  • Laddar…
Mikä oli valun tarkoitus?

Jos tarkoituksena on, että portaat päällystetään jollakin, ei betonin ulkonäöllä ole suurta merkitystä, kunhan mitat ovat kohdallaan.

Jos taas on ajateltu, että portaissa on "raakabetoni"-ilme, niin työ on tehty todella helv---n huonosti.
 
Kuten kuvassa nro 2 nähdään, näyttävät kaikki nousuaskelmat koko portaissa samanlaisilta, eivätkä ne ole tärisseet lainkaan. Mutta koska olen täysin tietämätön valamisesta, en tiedä voiko tätä korjata, reiät ovat varmaan enimmäkseen kosmeettisia vikoja, jotka voidaan ehkä korjata rappauksella tai kittauksella.

Virheelliset askelmat (kuva 1) keräävät vettä, enkä voi hyväksyä sitä ollenkaan, mutta kysymys kuuluu, voiko tällaisia pintoja tasoittaa tai hioa?
 
vojma sanoi:
Mikä oli valamisen tarkoitus?

Jos tarkoitus oli, että portaat päällystetään jollakin, ei betonin ulkonäöllä ole suurempaa merkitystä kunhan mitat täsmäävät.

Jos taas on tarkoitus, että portailla on "raakabetoni"-ilme, työ on kyllä tehty todella huonosti.
Ei ole tarkoitettu peitettäväksi, mutta voisi tässä tilanteessa olla hyvä vaihtoehto (jonka buggarna saavat hoitaa sekä työ että materiaalit). Kommenttisi helpotti vähän huonoa tuultani. Kiitos! :)
 
Se olisi voinut olla huomattavasti parempi leimasimella, jos olisi pelännyt rikkovansa muodon tärinällä. Kuten se näyttää, se on kaiken kritiikin alapuolella.
 
Onko kenelläkään tietoa tasoaskelmien hionnasta? Tai pinnoitus/saumaus etenemisaskelmille?
 
Yleinen hiomakone timanttihiomakupilla, niin hiot pois huiput. Sitten voi olla vaikeaa saada täysin tasaista käsikäyttöisellä pienellä hiomakoneella, mutta olen melko varma, että betoniportailla "good enough" on mahdollista saavuttaa.
 
  • Tykkään
Perk
  • Laddar…
Näkyy, että työ on tehty ei-ammattilaisten toimesta! Ensisijaisesti konfrontoi heidät ja pyydä heitä korjaamaan portaat! Askelman urat johtuvat siitä, että he eivät ole viistoleikanneet nousulevyn lankkua alareunasta, jotta pintaa olisi voinut tasoittaa koko matkalta nousulevyyn saakka. Ammattilainen tietää tämän. Pitkällä aikavälillä paras on purkaa tarpeeksi, jotta voidaan muotoilla ja valaa uudelleen. Vaihtoehtona voisi olla esimerkiksi Ardex A46 tasoitukseen. Mutta silloin portaat muuttuvat "laikukkaiksi", koska siinä on eri väri. Kuten sanottu, keskustele ensin heidän kanssaan, jotka tekivät työn. Kysy tarjous, mitä korjaus maksaisi toiselta yritykseltä ja pidätä maksu tuosta summasta, jos he kieltäytyvät korjaamasta portaita!
 
Kaiva pois paska, muotoile uutta, valaa uudelleen jonkun osaavan kanssa, aloita hiominen ja tasoittaminen vain aiheuttaa ylimääräistä työtä ja tulee näyttämään surkealta, älä maksa tunareille
 
J
Näin sen pitäisi näyttää, kun portaat tehdään kunnolla. Kun muotoilemme ja valamme, otamme muotin aina samana päivänä ja kuuraamme/hiomme portaat. Jos muotti otetaan myöhään, on erittäin työlästä hioa pois ilmareikiä jne. Useimmat asiat voidaan korjata, mutta sinun näyttää todella huonolta. Olisin piikannut pois ja tehnyt uudelleen. A46 ei ole hyvä ratkaisu. Ensinnäkin se jättää tahroja. Lisäksi on suuri riski, että joka talven jälkeen joudut paikkaamaan portaita pakkasrapautumisen vuoksi. Vain paljon vaivaa. Tee uudestaan, tee oikein. Toivottavasti se selviää.
 
  • Betoniportaat talon sisäänkäynnillä, jossa on mustat kaiteet ja juuri valettu tasainen pinta.
  • Betoniportaat ulkona, kolme askelmaa ja kaiteet molemmilla puolilla; äskettäin täytetyt ja viimeistellyt.
  • Tykkään
Videonisse ja 9 muuta
  • Laddar…
V
Sikatyylikästä Jimmy!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.