4 279 lukukertaa ·
17 vastausta
4k lukukertaa
17 vastausta
Heijastus peiteltyyn hinnankorotukseen
Sivu 1 / 2
Yksi tapa, jolla valmistajat ja kaupat voivat nostaa hintaa huomaamattomasti, on vähentää sisältöä.
Huomasin tämän jälleen, kun olin ostamassa råspontia.
Yleensä ostan puutavarani byggmaxista, koska heillä on usein enemmän pituuksia saatavilla kuin muilla paikkakunnan kaupoilla, ja lisäksi he ovat lähes aina halvimpia, mutta eivät tällä kertaa.
ByggMax veloittaa 5,95/metri paksummasta råspontista, joka on 95 mm leveä. Mutta se on vain 20 mm paksu.
K-rauta veloittaa 6,45 omastaan 22x95.
ByggMax on siis halvempi metrihinnaltaan, mikä tekee siitä tietysti myös halvemman neliöhinnaltaan, mutta jos katsomme tilavuutta... niin k-rauta on halvempi.
Heillä on 10% paksumpi råspont, mutta vain 8,4% korkeampi hinta.
Ei pidä aliarvioida, mitä kahdella viimeisellä millimetrillä on merkitystä kestävyydelle ja vakaudelle.
Myös tunnetummat kaupat kuten beijers ovat laskeneet paksuuden 21 mm:iin. K-rauta oli itse asiassa ainoa, jonka löysin, jolla oli 22.
Huomasin tämän jälleen, kun olin ostamassa råspontia.
Yleensä ostan puutavarani byggmaxista, koska heillä on usein enemmän pituuksia saatavilla kuin muilla paikkakunnan kaupoilla, ja lisäksi he ovat lähes aina halvimpia, mutta eivät tällä kertaa.
ByggMax veloittaa 5,95/metri paksummasta råspontista, joka on 95 mm leveä. Mutta se on vain 20 mm paksu.
K-rauta veloittaa 6,45 omastaan 22x95.
ByggMax on siis halvempi metrihinnaltaan, mikä tekee siitä tietysti myös halvemman neliöhinnaltaan, mutta jos katsomme tilavuutta... niin k-rauta on halvempi.
Heillä on 10% paksumpi råspont, mutta vain 8,4% korkeampi hinta.
Ei pidä aliarvioida, mitä kahdella viimeisellä millimetrillä on merkitystä kestävyydelle ja vakaudelle.
Myös tunnetummat kaupat kuten beijers ovat laskeneet paksuuden 21 mm:iin. K-rauta oli itse asiassa ainoa, jonka löysin, jolla oli 22.
MultiMan
Jäsen
· Västernorrland
· 6 951 viestiä
MultiMan
Jäsen
- Västernorrland
- 6 951 viestiä
Se eroavat leveydeltään toisistaan! Ostin 22 mm raakasponttia ullakon laiturille, ostin ensin Beijeriltä, koska vaikka hinta onkin korkeampi, heillä on yleensä parempi luokitus puutavarassaan. Byggmaxilla taas on aina kasa rikkinäisiä lautoja päällimmäisenä. Kuitenkin kävi ilmi, että ostamani raakaspontti ei riittänyt, joten kävin Cheapylla täällä kaupungissa ostamassa lisää. Ensimmäiset 2-3 lautaa sopivat hyvin yhteen muiden kanssa, mutta sitten alkoi tulla enemmän ja enemmän virheitä, Cheapyn raakaspontti oli yli 1 cm pienempi kahdeksan laudan leveydessä kuin vastaava koko Bejersiltä.
Raakaspontin alapinnalla olevat jyrsityt urat on tehty sellaisella jutulla, joka poistaa sisältöä, ajattele, millaisia lastuja siitä tulee pelleteiksi jne.
Mutta se on kai sama monien muidenkin asioiden kanssa, 10 litraa maalia, niissä purkeissa, jotka ostaa maalikaupasta, ei koskaan ole 10 litraa, vaan siinä lukee tyyliin 9 l + sävytahna jne., mikä ei koskaan ole lähelläkään 10 litraa, ehkä jos lisäät puoli litraa vettä...
Raakaspontin alapinnalla olevat jyrsityt urat on tehty sellaisella jutulla, joka poistaa sisältöä, ajattele, millaisia lastuja siitä tulee pelleteiksi jne.
Mutta se on kai sama monien muidenkin asioiden kanssa, 10 litraa maalia, niissä purkeissa, jotka ostaa maalikaupasta, ei koskaan ole 10 litraa, vaan siinä lukee tyyliin 9 l + sävytahna jne., mikä ei koskaan ole lähelläkään 10 litraa, ehkä jos lisäät puoli litraa vettä...
Monet menevät varmasti Byggmaxiin uskoen, että se on halvempi ilman vertailua. Viimeisimmissä ostoksissani raakakielekkeellä on ollut sama lpm hinta Byggmaxissa ja K-raudassa, mutta jälkimmäinen on 2 mm paksumpi. Ostin melko paljon 45x145 ja silloin K-rauta oli halvempi, samoin joissain muissa asioissa, kun otetaan huomioon hukkapalat ja sellaiset.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 2 705 viestiä
Ostan enimmäkseen paikallisesta xl-byggistä, halvempaa ja paksumpaa puutavaraa leikkaus mukaan lukien verrattuna byggmaxiin ja sitten haen itse.
Ei, ei se ole niin. Mutta joskus vaikuttaa siltä, että se on niin.Byggis1976 sanoi:
Hinta ja kysyntä ovat yhteydessä toisiinsa. Sitten voi olla suurempi kysyntä tuotteille, joilla on parempi laatu, mikä mahdollistaa korkeamman hinnan pyytämisen.
Monet hyödyntävät tätä.Byggis1976 sanoi:
Ostetaan halpa esine Kiinasta, sitten laitetaan korkea hinta ja ihmiset uskovat, että se on valmistettu Ruotsissa.
Katsokaa näitä LED-spot-valoja, ne eivät maksa juuri mitään Kiinassa, joku tuo ne kotiin ja asettaa 5-6 kertaa korkeamman hinnan ja ihmiset ajattelevat automaattisesti, että ne on valmistettu Ruotsissa.
Suunnilleen kuten minun kaupungissani, täynnä väkeä Byggmaxissa ja sitten ajetaan itse Woodyyn, jossa tarjotaan enemmän pituuksia sekä parempaa laatua ja se halvempaan hintaan kuin Byggmaxilla.
Hauskaa miten ihmiset luulevat, että Byggmax on halvin, vaikka todellisuudessa ei ole.........
Hauskaa miten ihmiset luulevat, että Byggmax on halvin, vaikka todellisuudessa ei ole.........
Onko sinulla ne katolla ja se on mennyt niin pitkälle, että 20mm on mädäntynyt, en olisi miettinyt miksi en ostanut 22mm...Nimajneb sanoi:
Suurin ongelma Byggmaxilla on kaikki asiakkaat, jotka seisovat ja lajittelevat lautoja, kun viimeinen asiakas tulee, niin jäljellä on vain huonoimmat. Mikä merkitys on esimerkiksi, jos paneelissa on pieni vika? Se olisi kuitenkin ehkä hieman suurempi ongelma, jos kaikissa laudoissa olisi vikoja. Jos ihmiset lopettaisivat puutavaran lajittelun Byggmaxissa, se olisi helpompaa, jos ostat kokonaisen avaamattoman puutavarapino Byggmaxista, se ei ole huonompia kuin muualla.tank77 sanoi:
Ostan suurimman osan Byggmaxista, minulla on noin 700 metriä matkaa liikkeeseen, tuntuu tärkeältä perusteelta, makaa ja ajaa uhraten aikaa, koska lauta on 5kr halvempi kaupungin toisessa päässä, ei ainakaan innosta minua. Meillä on vain Beijer, cheapy ja Byggmax lähellä, XL-bygg on muutaman mailin päässä kaupungista, cheapy jää suurimmaksi osaksi pois, se näyttää kunnan kierrätysalueelta siellä rojuineen. Beijerille menen, kun tarvitsen erikoistuotteita tai jos tarvitsen jotain valmiiksi leikattua.