Hei onko kukaan asentanut lattialämmitystä elementtitaloon, jossa on kummallinen lattian kantava rakenne.

Olen ajatellut asentaa eteiseen lattialämmityksen klinkkerillä, yhteensä 6 neliömetriä.

Mutta en halua, että lattia kohoaa liikaa.

Tällä hetkellä lattialla on korkkiplastimatto ja 3,5 mm vaneri suoraan elementtien päällä.

Ajattelin poistaa sen ja laittaa Floore-lattialämmityslevyt (solumuovi) suoraan elementtien päälle ja sitten kiinnityslaasti ja klinkkeri päälle. Ilmeisesti näin voi tehdä Flooren lattialämmityksen kanssa. Mutta uskotteko, että se riittää elementtien kantavuuteen niin, ettei saumaukset halkeile?

En halua asentaa kipsilevyä, koska se nostaa lattiaa vielä 12,5 mm?

Onko kukaan tehnyt jotain tällaista?
Terveisin/Tony

Hei!
Olemme harkitsemassa saman tekemistä, mutta epävarmoja toimiiko se. Onnistuiko sinulla? :)

A annagronv sanoi:
Hei!
Me mietimme saman tekemistä, mutta epävarmoja siitä, toimiiko se. Onnistuitko? :)
Onko kokemuksia Flooresta ja klinkkeristä suoraan?

Chr3
T Toneey sanoi:
Hei, onko kukaan asentanut lattialämmitystä elementtitaloon, jossa on outo lattiarakenne?

Ajattelin asentaa eteiseen lattialämmityksen klinkkereillä, yhteensä 6 neliömetriä.

Mutta en halua, että se nostaa lattian korkeutta liikaa.

Tällä hetkellä on korkolattiapäällyste 3,5 mm vanerilla suoraan elementtien päällä lattiassa.

Ajattelin poistaa sen ja laittaa Floore-lattialämmityselementit (solumuovi) suoraan elementtien päälle ja sitten laasti ja klinkkerit päälle. Näköjään näin voi tehdä Floore-lattialämmityksellä. Mutta riittääkö se mielestänne elementtien kantavuudelle, etteivät saumat halkeile?

En haluaisi asentaa kipsilevyä, koska se nostaa lattiaa vielä 12,5 mm?

Onko kukaan tehnyt jotain tällaista?
Terveisin/Tony
Miten lattian kanssa kävi? Kerrothan mielellään lisää. -ja ne tavanomaiset valokuvat, totta kai :cool:

Hei! Joo, ne toimivat hyvin minulle, mutta yksi laatta nurkassa oli irronnut, luulen, että se oli huonosti liimattu. :) laitoin 2 lautaa kellarin kattoon kuvassa näkyvällä tavalla. Puun sidospiirustus, jossa on ohjeita ja mittauksia, viitaten vahvistukseen ja asennukseen. Näyttää tuen kiinnityskohdat ja mitat.

• Tykkään
Chr3
  • Laddar…
Chr3 Chr3 sanoi:
miten meni lattian kanssa? Kerro mielellään. -ja ne tavalliset valokuvat, tietysti :cool:
Mitkä kuvat tarkoitat nyt? :D

Tumma laattalattia eteisessä, jossa on puukarmi oven edessä. Lattialämmitysjärjestelmän asennus meneillään, näkyvissä läpivientejä ja työkaluja. Vanhan rakennuksen lattialämmityksen jakotukki, jossa kupariputkia ja paineenmittari, asennettuna seinälle. Hopealattialla merkityt lattialevyt huoneessa, seinillä vaalea maali, patteri oikealla ja oviaukko edessä. Lattialaattojen asennus käynnissä sisätiloissa, laattojen välissä punaisia kiiloja ja etäisyyssarjoja tasaisen pinnan varmistamiseksi.

Chr3
T Toneey sanoi:
Mitä kuvia tarkoitat nyt? :D
kuvia ennen/(alussa/)jälkeen työn, jos sinulla on. Niin me muut voimme tuntea itsemme laiskoiksi kun emme tee mitään..

Chr3
T Toneey sanoi:
[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Hienoa!

oletko tehnyt kaiken työn itse? Nyt saan suorituspaineita

Eteinen, jossa kissa liikkuu lattialla. Näkyvissä parkki, sandaaleja ja sähköinen laite. Henkilö seisoo taustalla. Eteisen tila, jossa on ovi, peili, takkeja naulakossa ja kenkäteline täynnä kenkiä ruskealla lattialla.

• Tykkään
henche ja 1 muu
  • Laddar…
Niin kaiken muun paitsi plattorna laittoi yksi minulle. :)

• Tykkään
Chr3
  • Laddar…
Chr3
Niin tyylikästä! Hyvä hylly (joka piilottaa putket?)

Kiitos paljon! :)
Olen nyt keittiön kimpussa
Avattomia keittiökaappeja ja remonttitarvikkeita keskeneräisessä keittiössä, jossa näkyy maalattua levyä ja tarvikkeita lattialla. Keittiöremontti käynnissä, näkyvissä työkalut ja tukipalkit keittiössä. Keittiöremontti käynnissä, seinälle asennettu puupaneeleja, keskeneräisiä kaappeja mustalla työtasolla, upotettu liesi ja pesuallas.

• Tykkään
henche ja 1 muu
  • Laddar…
Chr3 Chr3 sanoi:
Todella siistiä! Hyvä hylly (joka piilottaa putket?)
Joo, se peittää lattialämmityksen pumpun. Ajattelin, että siitä tuli käytännöllinen, joten ne eivät näy ja toimii laskutasona. :) sama klinkkeri päällä kuin lattiassa.

• Tykkään
Chr3
  • Laddar…
Onko sillä merkitystä, jos asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen "keskelle" patterisilmukkaa, joka sitten jatkuu muihin elementteihin? Haluaisin tehdä samanlaisen joskus tulevaisuudessa meidän eteisessä, mutta luultavasti säilyttää myös patterin.

Ymmärrän, että tarvitaan shuntti ja pumppu (jotain muuta tai vähemmän?).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.