3 560 lukukertaa ·
17 vastausta
4k lukukertaa
17 vastausta
Johdotustila noin 2 tuumaa seinälevyjen takana?
Sivu 1 / 2
Kurkistin rakenteilla olevaa huvilaa, jossa oli noin 2 tuuman asennustila kipsin ja OSB:n takana. Tila oli täysin tyhjä ilman eristystä ja koolattu 60 cm välein.
Onko normaalia, että se näyttää tältä? Luulin, että tässä tilassa on yleensä eristystä, mutta se saattaa olla täysin tarpeetonta, koska tässä syntyy seisovaa ilmaa, joka myös eristää.
Onko normaalia, että se näyttää tältä? Luulin, että tässä tilassa on yleensä eristystä, mutta se saattaa olla täysin tarpeetonta, koska tässä syntyy seisovaa ilmaa, joka myös eristää.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 viestiä
Tavallista on varmasti, että myös siellä eristetään.
Ulkoseinissä. Väliseinissä oli vain runko ja eristys. Ei mitään höyrysulkua mietittävänä. Ehkä se ei huomaa sitten kun kaikki on paikoillaan, mutta kun koputti seinälevyihin, tuntui kuin rumpu. Resonanssiääni tai ontto tunne. Mutta kuten sanottu, ehkä se ei koskaan huomaa.noone70 sanoi:
On se eristetty, on parempi. Ei ole kysymys monista kruunuista. Joskus on kuitenkin parempi olla eristämättä. Kysymys on kuitenkin siitä, onko ulkoseinä 70mm:n reguilla. Eli harvoin.
Olen kerran ollut eristämättä. Huomasin voimakasta vetoa sähkörasioista.
Mutta onko sillä ehkä mitään merkitystä?
Olen kerran ollut eristämättä. Huomasin voimakasta vetoa sähkörasioista.
Mutta onko sillä ehkä mitään merkitystä?
Tai ehkä päinvastoin ...Suhagg sanoi:
Sinne pääsee sekä ilmaa että kosteutta.
+ että rakennat sen sisään, sillä tuskinpa siellä on ilma tai kosteusvapaata, kun kiinnität OSB:n?
Anteeksi. Olin vain täysin tarpeettoman petterimäisen tarkka ... :blushing:Suhagg sanoi:
Sinun ei tarvitse olla huolissasi, eristätkö siellä vai et. Jos eristät, epäilisin että seinäsi tulee hieman energiatehokkaammaksi. Koska 45 mm leveässä ilmarakossa luulen, että ilma tulee konvektioon, eli se ei eristä kuten paikallaan oleva ilma siellä.
Mutta kosteusongelmia ei tule, kunhan sinulla ei ole diffuusiosulku ulompana seinässä.
Vitsailin hieman, sillä tietenkin seinän kaikissa osissa on aina sekä ilmaa että kosteutta. Mutta suhteellinen kosteus (rH) on erittäin alhainen heti muovin takana (ulkopuolelle päin siis). Sitten rH nousee hitaasti mitä lähempänä ulkoa ollaan (koskee ainakin silloin kun ulkona on kylmää).
rH muovin sisäpuolella on suhteellisen korkea, ja siihen vaikuttaa pitkälti kuinka hyvä ilmanvaihto sinulla on talossa.
Tämä tila oli tarkalleen 28mm. Jos haluan eristää tämän tilan saadakseni hieman lisää eristystä ja äänieristystä, mitä valitsen? Tuleeko 45a liian puristetuksi?