973 lukukertaa ·
5 vastausta
973 lukukertaa
5 vastausta
Ei tasauspyörästön lukkoa?
Rakennusnoviisi
· Nässjö
· 45 viestiä
Hei.
Olen hetki sitten ensimmäistä kertaa ostanut ja remontoinut talon osia. Olen tehnyt useita osia tähän mennessä ja nyt minulla on muutamia pohdintoja etenkin diffuusiosulun suhteen. Talo on vuodelta 1924.
Purin eteisessä sekä katot että seinät, jotka koostuivat kolmikerroksesta, yläkerran katto on kylmää ullakkoa vasten ja siellä kolmikerros oli suoraan raakapuuta vasten. Olen nyt levyttänyt koko tilan suoraan raakapuuta vasten. Kattoon asensin 22 mm rimat spottien sijoittamista varten ja sitten kipsilevyt niiden päälle. Kolmikerroksen takana ei ollut mitään purkamisen yhteydessä, joten en miettinyt sitä paljon silloin. Olisiko minun pitänyt laittaa jotain ennen kuin laitoin kipsilevyt? Yksi eteisen seinistä on ulkoseinä. Talo on edellisen omistajan toimesta lisäeristetty ulkopuolelta, jos sillä on jotain merkitystä.
Olen hetki sitten ensimmäistä kertaa ostanut ja remontoinut talon osia. Olen tehnyt useita osia tähän mennessä ja nyt minulla on muutamia pohdintoja etenkin diffuusiosulun suhteen. Talo on vuodelta 1924.
Purin eteisessä sekä katot että seinät, jotka koostuivat kolmikerroksesta, yläkerran katto on kylmää ullakkoa vasten ja siellä kolmikerros oli suoraan raakapuuta vasten. Olen nyt levyttänyt koko tilan suoraan raakapuuta vasten. Kattoon asensin 22 mm rimat spottien sijoittamista varten ja sitten kipsilevyt niiden päälle. Kolmikerroksen takana ei ollut mitään purkamisen yhteydessä, joten en miettinyt sitä paljon silloin. Olisiko minun pitänyt laittaa jotain ennen kuin laitoin kipsilevyt? Yksi eteisen seinistä on ulkoseinä. Talo on edellisen omistajan toimesta lisäeristetty ulkopuolelta, jos sillä on jotain merkitystä.
Niin vanhoissa taloissa ei ole hyvä muuttaa rakennetta. Sinun ei tarvitse asentaa höyrysulkua/muovia eteiseen. Mahdollisesti kattoon kylpyhuoneessa tai pyykkituvassa, missä on paljon kosteutta, jota et halua päästää ullakolle.
Rakennusnoviisi
· Nässjö
· 45 viestiä
Kiitos vastauksesta. Olin epävarma. Ei, se on luultavasti suurin muutos, jonka olen tehnyt. Muissa huoneissa olen tasoittanut tretexin. Kylpyhuoneessa ei laitettu höyrysulkua kattoon kylmän ullakon suuntaan vaan tehtiin alaslaskettu katto ja asennettiin spotit hutonit-katolla. Asennettiin kylpyhuoneen tuuletin, joka käynnistyy kosteuden mukaan ja jonka pitäisi olla riittävä kirvesmiehen mukaan.Jonatan79 sanoi:
Rakennusnoviisi
· Nässjö
· 45 viestiä
Se, että aloin miettiä sitä, johtuu pääasiassa siitä, että yksi eteisen seinistä on ulkoseinä ja yläpuolella on kylmä ullakko. En ajatellut tätä työn aikana, mutta olen pohtinut sitä nyt jälkeenpäin, voisinko mahdollisesti aiheuttaa vahinkoa pitkällä aikavälillä.Jonatan79 sanoi:
Miksi ei sitten? Fysiikka sanoo, että kosteussulku on hyvä asia. Miksi se on huono asia vain siksi, että talo on vanha?Jonatan79 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi