On jo olemassa oleva seinä katetussa terassissa, joka on käännetty naapurin puolelle, nyt kun lasitamme sen, täytyy myös jo rakennettu hyväksyä, mikä on kohtuullista. Olen etsinyt pakkomielteisesti hyviä kuvauksia siitä, mikä on hyväksytty. Seinä on rakennettu jo näin, ja jos minun täytyy muokata, teen sen mieluiten sillä puolella, joka on ulospäin (katso luonnos). Syynä tähän on, että sisäseinä on juuri uusittu ja valmis, ennen kuin tiesimme, että seinän pitäisi olla EI 30-luokiteltu.
Täydennys kuvaan; Ei lainkaan eristystä.
Ensimmäinen kysymys on tietenkin, täyttääkö se EI 30?
Jos ei, mitä voin tehdä, jos haluan välttää kaiken repimisen ja aloittaa alusta? Yksi tai kaksi kerrosta ulkogyprocia ulkopuolelle, jota seuraa uusi paneeli suojaksi gyprocille?
Tässä voit nähdä esimerkkejä seinärakenteista: http://www.traguiden.se/tgtemplates/popup1spalt.aspx?id=1406
Voisit asentaa kaksi kerrosta kipsiä sekä paneelin, kuten itse kirjoitit, saavuttaaksesi EI30.
Kunnalla tai pelastuslaitoksella on yleensä paloturvallisuuskonsultti, jolta voi kysyä myös paloturvallisuudesta.
Jos paneeli olisi ollut 60 mm, se täyttäisi EI30, mutta nyt TS on vain 21 mm, joten vaaditaan todennäköisesti täydennystä EI30:n saavuttamiseksi. Mutta kysy mielellään kunnan käsittelijältäsi.
Jos paneeli olisi ollut 60 mm, se täyttäisi EI30, mutta nyt TS:llä on vain 21 mm, joten tarvitaan todennäköisesti lisäyksiä EI30-tason saavuttamiseksi. Mutta kysy mielellään kunnan käsittelijältäsi.
Kyllä, näin tulkitsen sen myös.
Bauhausilla on jokin kipsilevy nimeltä Norgips BRAND, mutta mistään en löydä, mitä se tarkoittaa paloluokituksessa.
Muuten kai tuplakipsi ja paneeli siihen päälle. Kiitos toistaiseksi!
Luulen, että Norgips BRAND ovat niitä, joita kutsutaan "GF" yllä linkitetyssä asiakirjassa. Ne ovat kipsilevyjä, joilla on parannetut palonkestävyysominaisuudet.
Luettuani sivua tarkemmin nyt näen, että GA viittaa normaaleihin kipsilevyihin.
Tulee varmaankin kaksinkertaiset ulkokipsilevyt ja sitten jonkinlainen paneeli sen päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.