Minulla on näennäisesti yksinkertainen ongelma, joka on alkanut aiheuttaa päänvaivaa minulle.

Minulla on 50m2 terassi, joka toiselta puolelta liittyy taloon ja toiselta puolelta päättyy puolimetrin korkeudelle maasta. Aion poistaa pintapäällysteen niin, että jäljelle jää vain betoni.

Terassille haluan laittaa klinkkerilaatat. Kuinka kiinnitän tiivistyslistan niin, että vesi varmasti valuu sen yli eikä sen alle??

Toki, voin yksinkertaisesti ruuvata listan paikalleen ja sitten levittää ohuen vesieristyskerroksen, jonka päälle laitan laatat. Mutta en usko, että laatat reunoilla pysyvät kiinni, kun niiden ja listan välissä on vain ohut tiivistyskerros. En myöskään tiedä, riittääkö tämä tiivistys estämään veden pääsemisen listan alle.

Miten ihmeessä tämän ratkaisee??? Kiitollinen kaikista vastauksista!

(Kaksoispostasin ensin aiheessa "kivitalot", mutta vastatkaa mieluiten täällä.)
 
Tarkoitan siis lattilautaa terassin reunalla puutarhaan päin, ei kiinnityksessä taloa vasten.
 
Miksi käyttää tiputuspeltiä?
Laatoita 15 mm reunan yli niin vesi tippuu siitä :)
 
Sinun pitäisi jättää muste kokonaan pois!
 
Nojaa, luulen, että vesi virtaisi alapuolella. Lisäksi se ei olisi niin kaunista ja suuri riski, että klinkkerilaatat, jotka ulottuvat, hajoaisivat ajan myötä.

Onko todella niin vaikeaa saada sinne tippapelti?
 
Ei, ei ole ollenkaan vaikeaa saada sinne mitään dropplåt, mutta epäilen, että sillä on merkitystä.
Mutta jos välttämättä haluat sellaisen, niin voit ottaa sen!
 
Jos ymmärsit minua oikein o minä sinua, niin oletan että olet myös yhdistänyt levyn olemassaolevaan? Jos näin on, et varmaankaan tarvitse tippapeltiä lainkaan? En kuitenkaan suosittele, että valat vanhaa peltiä levyyn?
 
En ymmärtänyt oikein tuota "i befintligt?"

Aion asentaa uuden plåt, mutta kysymys koskee hus. Onko minun pakko valaa uusi kerros betonia vain pourata uuden dropplåten? (Toivottavasti ei, paljon työtä vain yhden plåt vuoksi.)
 
Ei, sinun ei tarvitse, jos ymmärrän oikein? Kuva on aina suositeltava tarkempaan vastaukseen.
 
Kyllä, ymmärrän että minun pitäisi hankkia kuva. Koetan tehdä niin. Mutta tilanne on yksinkertainen. Betonilaatta joka on 30 cm paksu ja päättyy suoraan ilmaan. Kuinka kiinnitän tiputuslistan? Laitan sen laatikon päälle, ulottuvaksi reunan yli ja ruuvaan kiinni? Jonkin tiivistekerroksen kanssa päälle?

En tiedä riittääkö tämä ymmärtämiseen?
 
Ja kiitos, että yrität vastata!
 
Onko sinulla jotain levyn päällä? Kuten sääntö tai lasiosa?
 
Pelkkää klinkkeriä. (Siinä on myös kaide, mutta se on kiinnitetty betonilevyn ulkoreunaan.)

Betonilevyn päälle tulee siis vain klinkkereitä. (Betonilevyn toinen puoli on kiinni talossa, mutta siellä uskon kaiken olevan hallinnassa.)
 
Siinä kohtaa, missä sinulla on laatta kiinnitetty ''olemassa olevaan'' taloon, kaiken pitäisi olla kunnossa. Mutta siinä kohtaa, missä asetat klinkkerit, ymmärrän nyt sinua tiputuslevyn/tippa-alustan kanssa. Olisin valinnut kiinnittää alustan sopivalla kiinnityksellä ja tiivistyksellä, JOS siellä pitäisi olla tippa-alusta! Sen sijaan olisin valinnut, ettei siellä ole mitään, ja jatkanut klinkkereitä hieman alaspäin!
 
Kyllä, olet varmasti oikeassa, että yksi vaihtoehto on jatkaa klinkkerillä. Minun pitäisi ehkä miettiä sitä enemmän, mutta esteettisistä syistä en pidä siitä ratkaisusta.

Jos nyt ruuvaan kiinni levyn ja laitan ohuen vedeneristekerroksen muutaman millimetrin päälle, eikö ole riski, että uloin klinkkeri irtoaa? Se on silloin käytännössä liimattu levyyn, jossa on vain ohut vedeneriste välissä.

Pohdin myös vedeneristettä. Eikö se halkeile kohdassa, jossa vedeneriste menee betonilaatasta peltiin?

Hermostunko turhaan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.