Koska haluan spotlightit kattoon (jotka eivät sisälly) uuteen talooni, olen ajatellut tehdä spotlight "kehyksen" huoneen ympärille. Olen ajatellut tehdä laskun mahdollisimman pieneksi. Markkinoilla on paljon downlight-laatikoita, mutta ei kovin montaa, joissa on matala rakennuskorkeus. Löysin joitakin Julasta, joissa on vain 8,8 cm
http://www.jula.se/downlightbox-402346

Kysymys on, voinko käyttää niitä kaikkiin spotteihin vai vaativatko jotkut spotit downlight-laatikoita, joissa on korkeampi rakennuskorkeus?

Tiedän, että eri spotit vaativat eri etäisyydet syttyvistä materiaaleista, mutta eikö downlight-laatikko ole tarkoitettu suojaamaan siltä? Mikä pitäisi tarkoittaa, että downlight-laatikko on suunniteltu niin, että sen pitäisi suojata riippumatta siitä, mikä etäisyys spotilta vaaditaan syttyvään materiaaliin?

Se riippuu täysin siitä, minkä tyyppisen lampun aiot asentaa ja kuinka suuren tehon sillä on.
Halogeeni, energiansäästölamppu vai LED? 2, 10, 25 vai 50 Watt?

Jokaisessa lampussa/valaisimessa tulisi olla asennusohje, joka kertoo, miten se tulee asentaa.
On parasta aloittaa sieltä katsomalla ja noudattamalla ohjeita.

Dowenlightbox suojaa palolta vain, jos sen korkeus on oikea suhteessa valaisimen vaatimuksiin. Se ei siis oikeastaan suojaa palolta, vaan varmistaa vain, ettei mikään palava pääse etäisyyden sisälle.

On olemassa paperista tehtyjä boxeja, jotka tekevät saman työn kuin teräksestä valmistettu boxi.

Suositus on yleensä potat, koska voi ajatella haluavansa myöhemmin vaihtaa tyyppiä spottar tai asettaa "väärä". Monet LED spottar eivät tule lämpimiksi ja on olemassa erilaisia "puckar", jotka voi asentaa ilman potta. Nämä puckar ovat usein enintään 20W kuitenkin...

Campar sanoi:
Olen juuri asentanut nämä kattooni:
[linkki]
Asensin ne tavallisiin kojeisiin, ne ovat varmaan noin 57mm? (45-kehikko + 12mm kattopaneeli)

//Niklas
Paljonko spottivalot maksoivat? Ei sinulla ole kuvaa näyttääksesi, kun ne valaisevat? Haluaisin mieluiten niin keltaista valoa kuin mahdollista, mutta haluaisin LED-spottivalot. Huomasin, että ne olivat 2700K. Antaako se miellyttävän valon?

Malmbergs MD-99 maksaa 162kr/kpl esim. Elbutik.se

On näitä kotona, sekä kattolistassa että sisällä. Mielestäni tämä on todella hyvä lamppu, jossa on hyvä valokuvio, lämpötila ja design, ja hinta.

MB77 sanoi:
Malmbergs MD-99 maksaa 162kr/kpl esim. Elbutik.se

Minulla on näitä kotona, sekä räystäällä että sisällä. Mielestäni se on todella hyvä lamppu hyvällä valokuvalla, lämpötilalla ja suunnittelulla, ja hinnalla.
Se oli kohtuullinen hinta. Miten mielestäsi ne valaisevat verrattuna halogeenilamppuun? Onko sinulla kuvia?

Anna1984 sanoi:
Se oli inhimillinen hinta. Miten mielestäsi ne valaisevat verrattuna halogeenilamppuun? Onko sinulla kuvia?
Hyvin samanlaista, ei ole hyviä kuvia sisällä, mutta ulkona on tässä ketjussa. Katso #27

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=215569

MB77 sanoi:
Hyvin samankaltainen, ei ole hyviä kuvia sisällä, mutta ulkona on tässä ketjussa. Katso #27

[linkki]
Se näyttää hyvältä. Ja ne toimivat siis yhtä hyvin ulkona?

Täytyykö katossa olla kotelo, jos käytetään LED-spotit?

Sen voit lukea asennusohjeesta.

Luen, että aiot rakentaa "spotlight-kehyksen", tarkoittaako tämä sitä, että aiot laskea alas olemassa olevasta katosta? Siinä tapauksessa ei välttämättä tarvitse lainkaan sisäänrakennuslaatikkoa. Niin kauan kuin täytät valmistajan vaatimukset etäisyydestä palavaan materiaaliin. Mistä materiaalista katto koostuu ja kuinka paljon aiot laskea alas? Niin kauan kuin et eristä tätä tilaa, en näe syytä käyttää sisäänrakennuslaatikkoa.

Bloink sanoi:
Luin, että aiot rakentaa "spotlight-kehyksen", tarkoittaako tämä, että aiot varustaa alaspäin nykyisestä katosta? Siinä tapauksessa ei välttämättä tarvitse mitään upotettavaa laatikkoa. Kunhan noudatat valmistajan vaatimuksia etäisyydestä syttyvään materiaaliin. Mistä materiaalista katto koostuu ja kuinka paljon aiot varustaa alas? Kunhan et eristä tätä tilaa, en näe syytä käyttää upotettavaa laatikkoa.
En halua rakentaa niin syvää kehystä, ajattelin noin 10 cm alaspäin katosta. Katto koostuu huntonit seinälevyistä (puumateriaali). Välttääkseni potteja, minun täytyy joko rakentaa suurempi kehys tai käyttää vain rajallista valikoimaa spotteja. Monet näyttävät vaativan vähintään 20 cm syttyvään materiaaliin.

Olen alkanut katsella yhä enemmän spotlighteja, jotka voi asentaa jakorasioihin. Onhan tosiaan melko hyvä valikoima spotlighteja siihen tarkoitukseen. Esimerkiksi Malmbergs MD-350. Siten saan minimaalisen rakennuskorkeuden. Ajattelin vain kiinnittää 45x45 palkit kattoon ja kiinnittää kipsilevyn suoraan siihen. Kuinka syvä on apparatdosa?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.