Hei!
Onko kukaan rakentanut dorocellilla, minulla oli hieman suunnitelmia rakentaa sillä materiaalilla!

Hei!
Olemme juuri rakentamassa kellariseiniämme (rinne talo) Dorocell-järjestelmällä. Se on erittäin helppo työstää ja antaa hyvän lopputuloksen. Muutama vinkki:
* Deras nya form på 350mm har en rad fördelar med de ingjutna hårdplast"bryggorna", lite dyrare men bättre isolering & mycket smidigare!
* Ilmeisesti solumuovi kutistuu ja turpoaa, kun ilmankosteus vaihtuu, tämä johtaa siihen, että lohkojen pituus ei aina ole tarkalleen 1200mm, mutta kaikki lohkot ovat keskenään samankokoisia, jos ne säilytetään samassa paikassa. Ei suuri ongelma, mutta hyvä pitää mielessä...
* Olemme ostaneet sekä perustan että seinät "pakettina" Dorocellilta kaiken materiaalin kanssa sekä K-piirustukset, lujuuslaskelmat ja takuut.
-Tuntuu hyvältä, että yritys on laskenut kaiken ja vastaa rakenteesta.
Voit saada materiaalin edullisemmin paikalliselta rakennustarvikekauppiaalta, mutta meille lisäkustannus oli 20-30.000:- 96m^2 perusta seinien kanssa, mikä mielestäni oli sen arvoista!
Jos sinulla on enemmän kysymyksiä, niin ota yhteyttä...
Terveisin //Håkan

Ostitteko kaiken suoraan dorocellistä, toimiko yhteys hyvin heidän kanssaan?

Ostimme kaiken heiltä, kuten täydellisen "rakennussarjan": perustukset ja kellarikerroksen seinät. Yhteydenpito heidän kanssaan toimi loistavasti. He olivat erittäin avuliaita kysymyksissä ja mietinnöissä, joita minulla oli sekä suunnitteluvaiheessa että toimituksen jälkeen, kun minulla oli käytännön kysymyksiä.

He olivat laskeneet väärin raudoitusverkkojen määrän sekä näiden etäisyyksien kanssa, ostin lisää sellaisia rakennustarvikeliikkeestä (jotta sain materiaalin välittömästi) ja sain vastaavan hyvityksen Dorocelliltä korvaukseksi. He myös unohtivat lyhentää reunaelementit erkkeriämme varten (jiirin sahauksen tekivät, unohtivat pituuskatkaisun), sain siitä vastaavan ~1000:- tunnilta +alv, kun lyhensin nämä itse (käsisaha 2 tuntia).

"Projektoin" ja ostin lattialämmityksen itse, koska ajattelin, että minulla oli siitä kohtalaisen hyvä käsitys, he tarjoavat myös tätä "rakennussarjassa", mutta silloin saa (kuten tavallista) maksaa hieman projektoinnista...

Kaiken kaikkiaan, ystävällinen ja avulias palvelu, nopeat toimitukset ja myös tukea rakennusvaiheessa...
//Håkan

Hei Hakaner !
Aion rakentaa kotiin. Olen jo saanut tarjouksen Dorocelliltä (perusta, ala- ja yläpohja sekä yhdistetty palkkikatto). Kysymykseni on, oletko rakentanut itse, vai oletko palkannut jonkun? Jos olet, olisitko kiltti ja kertoisit vähän, miten teit tukemisen? Käytittekö SKB:tä tai tavallista betonia ja kuinka paljon se maksaa?? Kiitos etukäteen.

Hei uneksija!
Teimme kaiken työn itse sekä maapohjan suunnittelun, perustuksen että kellarin seinät, lukuun ottamatta itse laattojen valua.

Valupäivänä palkkasimme asiantuntevan, suositellun henkilön saamaan tasaisen ja hienon pinnan valuun. -Se oli arvoinen ne 10.000:- jotka annoimme siitä...

Perustukseen ostimme täyden materiaalipaketin K-piirustuksineen, mutta lattialämmityksen ostimme erikseen.
Dorocell oli hyvä yhteistyökumppani, mutta he tekivät pienen laskuvirheen, joten jouduimme käymään Beijerillä pari kertaa...
(Tosin saimme korvauksen kustannuksistamme.)

Rakennamme rinnekellarityyppistä taloa, joten valimme vain ne osat, jotka jäävät maan alle, eli kolme seinää yhden kerroksen korkeudella.
Uudet 350-lohkot Dorocellilta ovat ihania työskennellä! Niissä on eräänlainen kovamuovinen ruuvilevy sulatettuna elementteihin, mikä on täydellinen kiinnittämään asioita... Lisäksi näiden ansiosta sinun tarvitsee tukea seinää vain yhdeltä puolelta.

Pidimme lohkot paikoillaan alareunassa kiinnittämällä väliaikaisen alusriman 45x95 laattaan 350 mm ulkoreunasta sisäänpäin, jonka jälkeen asettelimme lohkot alusrimaa vasten ja ruuvasimme ne kiinni alusrimaan.
(Se oli erittäin kätevä tapa saada seinä suoraksi ja oikeaan paikkaan.)

Sen jälkeen pinosimme lohkot yhden kerroksen korkeudelle, se oli meille vakaa, mutta muodon perusteella saatat tarvita väliaikaisia tukia...
Valmiin seinän tukemiseksi ennen valua ruuvasimme pystysuorat rimat (Suorat rimat!) seinään c-c ~2m.

Sen jälkeen kiinnitimme vielä pari väliaikaista alusrimaa laatalla ja tukevimme vinotuelle näiden ja pystysuorien rimojen välillä. =Vakaa!

Aloitimme vinotukemisesta ja asetimme ~kävelytien muotin reunaa pitkin yläpuolelle, minkä valumies, joka hoiti pumppuauton, todella arvosti!+
(Tarvitsette pumppuauton pumpatakseen betonin ylös seiniin.)

-Jälkeenpäin hieman kadun, ettemme valaneet koko runkoa lohkoilla, mutta meillä on käytännössä vain ikkunoita pitkin pitkää seinää ja ajattelin, ettei betonirungolle jäisi paikkaa...
-Meillä on myös kaksi erkkereitä kahden kerroksen korkeudella, jotka ovat viistottuja 30 astetta,
Vinkki: Älä tee 30 asteen kulmia, ne tarkoittavat paljon työtä...

Käytimme "tavallista" hyvin juoksevaa betonia seiniin.
(Dorocellin määrittelemä)
Sama betoni kuin laattaan, en nähnyt mitään etuja SKB-betonilla...
-Sijoita rahat sen sijaan taitavaan betonityöntekijään.

Teemme puurungon, joten holvauksesta minulla ei ole valitettavasti mitään vinkkejä...

Viimeksi muokattu:
Hei taas Hakaner!
Kiitos nopeasta vastauksesta! Kyse on vain noin 30 neliömetrin lisärakennuksesta. Eli 3 seinää, jotka ovat noin 5,3 m. 2 kpl 90 asteen kulmaa. Alin sutteräng ja yksi yläpuolella. Onko paljon halvempaa asentaa lattialämmitys itse? Tarjouksessa se oli mukana ja ero on 3000 + alv noin 25 neliömetrin alalle. Jos vaimoni suostuu siihen, teen työn itse, mutta katsotaan. Asutko Tukholmassa? Voitko suositella jotakin betonifirmaa tai jotakuta, joka työskentelee tämän järjestelmän kanssa? Ps Meillä tulee olemaan paalutettu perustus (olemassa oleva talo on paalutettu), koska se on tarpeen täällä alueella. Uskotko, että rakennusilmoitukseen voisi saada luvan, jos rakentaa itse? Olen palkannut KA:n. Terveisiä

No ja, minulla oli vain vähän erityistoiveita lattialämmityksen suhteen,
osta se pakettiin, se ei eroa suurilla summilla...

Rakennan Norrlandissa, joten valitettavasti, ei vinkkejä...

Kiitos Hakaner!

Palaan asiaan, kun se on ajankohtaista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.