Olen ajatellut asentaa lattialämmityksen yläkertaan talossani. Nyt mietin, täytyykö minun asentaa diffuusiosulku laminaattilattian ja lämmitysjohdon väliin?

Katsoin "Arga Snickaren", jossa eräs tyyppi joutui laittamaan koko lattiansa uusiksi, koska unohti asentaa diffuusiosulun. Sitten luin GDS:stä, jossa lattialämmitys asennettiin vain paperilla johdon ja lattian välissä.

Miten on oikeasti diffuusiosulun kanssa lattialämmityksessä?
 
Kaikki lattianvalmistajat haluavat sen laminaatin, lamellin tai parkettilattian alle varmistaakseen, että koko lattialauta elää samassa ilmastossa. Pelätään, että muuten ylä- ja alapuoli liikkuvat eri tavoin.

Luulen, että se on ihan sama, mutta muovi on myös aika helppo laittaa sinne.....
 
En jättäisi sitä pois... Normaalisti ei ongelmaa, mutta ei maksa paljoa ylimääräistä, joten miksi ottaa riski...?
 
Rakennusfysikaalisesti uskon, että voit ohittaa sen, mutta sillä voi olla myös "antiknarrafunktio", jota halutaan saavuttaa.
 
Minulla on lattialämmitys (levyillä) ja lattialaudat sen päällä; en ole laittanut mitään tilaa.

Kuka tietää, ehkä joudun katumaan myöhemmin isosti tulevaisuudessa. Mutta siihen asti nukun rauhassa :D
 
  • Tykkään
corre
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.