Hei, aion remontoida makuuhuoneemme.
Tänään meillä on eristämätön väliseinä naapurin suuntaan makuuhuoneessa. Aion eristää tämän, mutta onko hullua laittaa myös höyrynsulku seinän minun puolelle?
 
Diffuusiokalvo tarvitaan vain, jos seinän toisella puolella on kylmää, joten se tuntuu aika tarpeettomalta. Riskinä on, että naapuri laittaa oman puolen tiukasti kiinni myös, jolloin mahdollinen kosteus jää seinän sisään.
 
  • Tykkään
Jonatan79
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Diffuusiokangas tarvitaan vain, jos seinän toisella puolella on kylmä, joten se tuntuu melko turhalta. Riskinä on, että naapuri asentaa omalle puolelleen tiiviin höyrynsulkukalvon, jolloin mahdollinen kosteus jää seinän sisään.
Okei, ajattelin MAP FTX joten sen pitäisi olla ilmatiivis minun ja naapurin välillä?
 
Pitäisi kai olla eri palosoluja, joilla on vaatimus ilmatiiveydestä?
 
Ajattelet ihan oikein. Se ei ole käytäntö, mutta muovi kerrostaloa erottavassa seinässä on täysin oikea.
Kuvittele, että asunnossasi on alipaine ja naapuri paistaa sikaa ja avaa ikkunan, koska siellä on käryä. He saavat sitten ylipaineen asuntoonsa ja alipaineesi imee sen.
Vain muovikalvo on riittävän tiukka vastustamaan tätä. Muista myös, että sinun täytyy saada muovi tiiviisti kiinni kaikkiin ympäröiviin seiniin, kattoon ja lattiaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.