Hei!

Olen uusi täällä foorumilla, mutta luen paljon täältä ja pahoittelut, että ruotsini ei ole paras.

Minulla on 2 rullaa diffuusioavointa tuulensuojamuovia jäljellä, ja haluan, ettei ilma/tuuli pääse taloon. Remontoimme pientä taloa (55m²) ja seinä on:

| 15mm raakapontti | 100mm sahanpuru | 20mm vanha julkisivu | 50mm mineraalivilla | tuulensuojapaperi | julkisivu |

Haluan nyt lisätä raakapontin päälle:
| diffuusioavoin tuulensuojamuovi | 20mm ilmarako | 20mm helmipontti |

Olen vaihtanut kaikki ikkunat 3-lasisiin. Mitä mieltä olette, voiko diffuusioavointa tuulensuojamuovia käyttää sisäpuolella?

Kiitos etukäteen vastauksista!

Ribiku

Miksi materiaalia kutsutaan, joka on "diffuusioavoin tuulensuojamuovi"? Spontaanisti ajattelen, että sisäpuolen materiaalin pitäisi olla enemmän diffuusiotiivis.

J justusandersson sanoi:
Mikä on sen materiaalin nimi, joka on "diffuusioavoin sääsuojaava muovikalvo"? Spontaanisti ajattelen, että sisäpuolen materiaalin tulisi olla enemmän diffuusiotiivis.
Hei Andersson,

kiitos vastauksestasi. Se on oikein, jos rakentaa uudelleen, mutta nyt ei ole estettä ja eristys ei ole paljon. Mutta en tiedä, toimiiko se niin, että ilma ei kondensoidu seinään, jos rakentaa niin kuin tarkoitan.

En tiedä voinko näyttää tuotteen täällä suoraan, mutta jos Googleen hakee Vindskyddsfolie, sieltä löytyy suoraan tuote.

Kiitos! Terveisin

Mario

Yksi nyrkkisääntö on, että sisäpuolen diffspärr/diffbroms pitää olla vähintään 5 kertaa tiheämpi kuin ulkopuolen. Joten kysymys on, onko vindskyddsfolien 5 kertaa korkeampi höyrynläpäisevyysvastus kuin vindpappen?

useless useless sanoi:
Yleinen nyrkkisääntö on, että sisäpuolen lukkodiffeerenssin/erodiffikanssin on oltava vähintään viisi kertaa tiheämpi kuin ulkopuolen.
Olen nähnyt mihin tämän rikkominen johtaa.
Eräs mies rakensi talonsa ja yritti tehdä siitä "ympäristöystävällisen".
"Vildmarkspanel" ulkopuolella, ilmarako, ulkokipsi, 145 mm selluloosaeriste.
Jotain muovikalvoa ei tietenkään haluttu käyttää. Hän ei ehtinyt laittaa sisäpaneelia...
Vuoden kuluttua hän katsoi selluloosaeristeen taakse: Ulkokipsin sisäpuoli oli paikoin mustana homeesta :(

Hei taas,

kiitos kaikista vastauksista! Käytän mieluummin ikääntymistä kestävää rakennusmuovia, mutta pitääkö minun muovittaa koko huone silloin? Tarkoitin lattia ja katto? Vai onko parempi vain muovittaa ikkunankarmi niin, että tuuli ei pääse sieltä sisään.

Kiitos ja terveisin

Ribiku

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.