Hei kaikille!

Olen tekemässä kylpyhuoneen remonttia ja minulla on pieni ongelma ratkaistavana.

Olen purkanut seinät ja lattian sekä lattiapalkit.
Kylpyhuone sijaitsee yläkerrassa ja välipohja on betonista.

Olen ajatellut korvata lattiapalkit ja lattialastulevyt valamalla oikealle tasolle EPS-sementillä.

Nyt varsinaiseen kysymykseen;
Ulkoseinän vieressä puolet kengistä on "päivänvalossa", eli se on erittäin leveä, niin että ulkoseinä lepää puoleksi kengän päällä ja toinen puoli oli aiemmin lattialastulevyjen päällä.

Nyt kun aion valaa EPS:llä, haluan leikata pois osan kengästä, jota ei enää käytetä, mutta mitä työkalua minun pitäisi käyttää leikatakseni sen seinän vierestä?

Pistosaha, pyörösaha ym. eivät pääse leikkaamaan niin lähelle seinää...
Pitäisikö minun käyttää käsisahaa vai onko tämä loistava tilaisuus hankkia uusi kone :)

Terveisin, Kim

Multimaster pitäisi kai korjata tämä?

Jesca_i;

Joo, ehkä, se vaikuttaa mielenkiintoiselta pieneltä sähkötyökalulta:)
Mutta se vaikuttaa vähän heikolta? Onko sinulla kokemusta näistä koneista? Ovatko terät/lisävarusteet kalliita?

Voisikohan tigersaha olla vaihtoehto?

Terveisin, Kim

Vastaisin hieman vanhemmilla työkaluilla. Kirves ja taltta

Olen nyt lukenut hieman multimasterista ja Boschin vastineesta multi.

Valitettavasti Bosch ei pysty sahaamaan syvyyteen 45mm, vain 30 (?), toisin kuin Fein, joka pystyy 60.

Mutta luettuani viestin työkalut ja koneet foorumiin multimasterista, vaikuttaa tyhmältä ostaa Feiniä, kun Bosch on niin paljon halvempi:confused:

Mats_O;

Olen tietysti ajatellut myös työskennellä "käsin", mutta onhan koneiden käyttö hauskempaa:)
Lisäksi koneella saadaan luultavasti siistimpi leikkaus?

Minusta on erittäin tärkeää tehdä suora ja siisti leikkaus siellä betonissa =)

:D

P.s Eikö kukaan usko tigersågiin sitten?

Anna minulle tekosyy laajentaa maskinparki nyt sitten ;)

Tiikerisaha ei toimi varmasti. Olen täysin samaa mieltä Matsin kanssa, lohkaise vähän talttalla tai vastaavalla.

kysy paikalliselta konevuokraamoltasi! kysyin "omaltani" ja heillä oli fein vuokrattavana....

Sitten tulee vähän manuaalista työtä viikonloppuna!

Kiitos avusta!

// Kim

En voinut vastustaa ostaa multimasteria kuitenkaan :)

Kiitos vinkeistäsi Jecca_i, ja myös Fasting65, joka vinkkasi hinnanvarmistuksesta Bauhausilla (!)

Ostin eilen yhden 748 kruunulla!

// Kim

Tarkoitat varmaan Boschin versiota, muuten kuulostaa todella halvalta?

Mutta mielestäni sinun pitäisi silti mennä Matin ehdotuksella, niin olisin tehnyt, vaikka omistaisinkin sellaisen koneen.

Oi anteeksi! Tietenkin tarkoitin Boschia.

Siitä tulee yhdistelmä, ajattelin ensin tehdä uran multi'lla, sitten taltta ja vasara :)

// Kim

Käytän myös usein Feinia yhdessä tavallisen sahan/taltan jne. kanssa. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että Fein MM:lle (ja vielä enemmän Bosch-kopioon) olisi aivan liian raskas työ sahata 45 mm kertasena... Silloin on nopeampaa käyttää talttaa ja vasaraa. Käytä Boschia tekemään useita viiltoja kulmassa puun syihin nähden 100 mm välein ja taltalla "irrota" nämä palat.

/A

Milkshaken
Pidän yhä tigerista... Erittäin pätevä kone. ja melko halpa myös.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.