Hei.
Aion asentaa Contura I50 -kasetin.
Myyjä suositteli käyttämään kalsiumsilikaattilevyjä. Mutta ne ovat erittäin kalliita. Olen sen sijaan valinnut kevytbetonilohkot, joiden koko on 50x400x600. Painavat 9 kg kappale.
Kysymys on, jos joku, joka on tehnyt jotain vastaavaa, voi vastata, miten tehdä etureunassa?
Olen ostanut upotuskehyksen, mutta se ei kestä kuormitusta.
Olen nähnyt monia samanlaisia rakenteita, mutta en ole saanut selville, miten etureuna tehdään niin, että se ei putoa alas.
Valmis kuva on lainattu kuva.
Kuva on kasetin asennusohjeista.
[kuva] [kuva] Hei.
Aion asentaa Contura I50 -kassettia.
Myyjä ehdotti, että käyttäisin kalsiumsilikaattilevyjä. Mutta ne ovat erittäin kalliita. Olen sen sijaan valinnut kevytbetonilohkoja, joiden koko on 50x400x600. Ne painavat 9 kg kappale.
Kysymys kuuluu, onko joku, joka on tehnyt jotain vastaavaa, ja voisi vastata, miten etureuna tehdään?
Olen ostanut asennuskehyksen, mutta se ei kestä mitään kuormitusta.
Olen nähnyt monia samanlaisia asennuksia, mutta en ole onnistunut selvittämään, miten etureunan osalta tehdään, jotta se ei romahtaisi alas.
Valmis kuva on lainattu.
Kuvitus on kassettiasennuksen ohjeesta.
Katso @Toddep ja hänen rakennusketjunsa, hän valoi sivut betonista ja sitoi koko paketin yhteen. Hän käytti myös kevytbetonia. Kuitenkaan ei Contractor i50:ssä.
Palaa mielellään ratkaisusi kanssa takaisin, se voi auttaa monia. Mukaan lukien minuakin, joka aikoo tehdä saman myöhemmin.
Tässä on lopputulos. Liimasin 100 mm paksut kevytbetonilohkot seinään taakse. Sivut ovat myös kevytbetonilohkoja 50 mm. Nämä liimasin Bilteman laattaliimalla ja ruuvasin kevytbetoniruuvilla taustalla oleviin kevytbetonilohkoihin. Etupuolelle ostin kalsiumsilikaattilevyjä, jotka ovat huomattavasti kevyempiä, mutta paljon kalliimpia. Mutta koska ne ovat niin kevyitä, ne ripustetaan vain sivuille laattaliimalla ja ruuveilla. Seuraava askel on nyt käsitellä kappale ja upottaa ilmanvaihtoritilät. Sain vihjeen käyttää samaa laattaliimaa myös tähän. Mutta ensin aion liimata lasikuituverkon. Tätä en ole vielä ostanut. Vinkkejä verkosta otetaan vastaan.
Kokemukseni perustuu kevytbetoniin, enkä ymmärrä miten se pysyy koossa.
Mutta erittäin mielenkiintoista, aiomme itse tehdä saman asennuksen. Onko sivulaseissa leikkaamasi lohko, vai miten olet koonnut lohkot siellä?
päivitä edelleen kuvilla rappauksen aikana/jälkeen, kiitos
Sahasin ensin lohkot ja asensin sitten sisäänrakennuskehyksen. Haluan lisätä, että muurasin vain kaksi lohkoa kerrallaan. Mutta siitä tuli erittäin vakaa.
Nu har jag putsat inbyggnaden. Använde Biltemas kakelfix. Blandade enligt anvisning och la på med murslev och bredspackel. Lät det brinna ca 45 min. Sen gick jag på med tvättsvamp och jämnade till det och då fick det en fin struktur.
Armeringsnät köpte jag på glasfibernät.se, 10x1 meter för 299:- .
Fick tips om att måla rökrör mm med Biltemas värmebeständiga färg.
Ventilgaller ska min far tillverka så dom kommer senare. På fredag kommer sotaren och besiktar. Hoppas vi får myselda på kvällen.