Valitsen käyttää oljenkortta - Kysyn yleisöltä!
Miksi spesifikaation mukaan identtinen clickgolv maksaa
Ikeassa 69 kr ja Matfors byggissä 169 kr??
 
Matfors haluaa ansaita enemmän rahaa kuin IKEA :)
Ovatko ne todella identtisiä? Tulevat samalta valmistajalta, sama tuotteen nimi, näyttävät samanlaisilta...
 
Joo!
 
Sitten se on helppoa - Osta IKEA:sta, mutta sano ystäville ja tuttaville, että se on peräisin Matforsista.

Hux flux niin sinulla on "korkeatasoinen" lattia...

(huom. ironia)
 
Eräs tuntemani lattianpäällystäjä kertoi, että klikattavilla lattioilla on joitakin etuja ja haittoja...

Etu on tietysti se, että se on helppo asentaa ja lopputulos on useimmiten hyvä. Haittapuolena on, että sauma on äärimmäisen herkkä kosteudelle. Saattaa riittää, että siihen tulee hyvin vähän vettä, niin sauma nousee ja halkeaa. Liimatun lattian tiivistää liima eikä se ole lainkaan yhtä herkkä vedelle.
 
Toinen asia: Voiko joku selittää eron 8 mm click-lattian Hdf-ytimen ja lastulevyn ytimen välillä, käytännössä minulle käyttäjänä, edut ja haitat??
 
Pelle sanoi:
Det problemet borde man också ha med limgolv om man inte får till skarvarna perfekt och/eller har varit för snål med lim :-/
Där så är fallet hade jag tänkt dra ner lite transparent smalfogmassa.
Synpunkter?

/Pelle
Eller om man har på för mycket lim när man lägger golvet. Lim innehåller vatten...
 
Ekke sanoi:
Toinen juttu:Voiko joku selittää minulle käytännön tasolla eron 8mm click-lattian Hdf-ytimen ja lastulevyytimen välillä, edut ja haitat??
MDF on lyhenne Medium Density Fibre ja uskallan arvata, että HDF tarkoittaa High Density Fibre. Kyseessä ovat siis lastulevyt, joilla on eri kovuus. Kun mainitaan vain "lastulevyydin", ei ilmoiteta sen kovuutta, mutta se voisi olla HDF.
 
Sain tänään Silvanin lähetyksen, jossa myytiin click-lattioita
59:- ja 69:- ero ilmoituksen mukaan on, että toisessa on MDF-ydin ja toisessa lastulevyydin.
 
Ekke sanoi:
Sain tänään mainoksen Silvanilta, jossa myytiin clickgolvia
59:- ja 69:- hintaan, mainoksen mukaan ero on, että toisessa
on MDF ydin ja toisessa lastulevy ydin.
Kumpi oli kalliimpi sitten?
 
Käyttäjänä et huomaa eroa... mutta asentajana huomaat, että lastulevyjen kokoaminen on paljon raskaampaa. Kestävyys ei ole eroa. Liikkeet eivät myöskään ole merkittävästi erilaisia.
 
Hei!

Liiman määrästä saumoissa; Kun ostimme lattiaa remontin yhteydessä, myyjä sanoi, että pitäisi varoa käyttämästä liikaa liimaa saumoissa. Tämän seurauksena syntyi talvikautena, kun kosteus oli vähäisintä, joitakin rumia halkeamia.

Toinen kommentti "halvan" lattian ostamisesta; jos ostatte sellaista, niin varmistakaa, että saatte kaikki paketit samasta erästä (hmm tämä koskee ehkä kaikkia puulattiatyyppejä?). Otimme paketit vähän eri lavoista (mutta tietysti samalta merkiltä ;D). Tämän seurauksena oli, että joidenkin lautojen sulkusauma oli karkeampi kuin toisten! Ne teistä, jotka olette asentaneet lattiaa, tietävät, että "sulkusaumojen" kolhimisesta ja hiomisesta tulee melkoinen meteli, jos sulkusauman on sattunut rikkomaan tai saanut liian paksun >:( Tämän ongelman riski on luultavasti pienempi, jos yrittää poimia kaupassa samalta lavalta.

Terveisin Stefan :)
 
Span-kärnä oli halvempi
 
Tai jos käyttää liikaa liimaa lattiaa asentaessa. Liima sisältää vettä...
No niin. Rauhallisesti nyt. ;)
 
Koskien liimamäärää saumoissa; Kun ostimme lattian remontin yhteydessä, myyjä sanoi, että liimaa ei pitäisi laittaa liikaa saumoihin. Tuloksena oli sitten muutamia rumia halkeamia talvella, kun kosteus oli vähäisimmillään.
Aivan, unohdin sen...
Valmistajat näyttävät mielellään, että koko sauma tulisi täyttää liimalla ja sitten taputtaa laudat yhteen... mutta lattia-ammattilaisten kursseilla on kyseessä vain ohut raita uran yläosassa. Täysin katettu mutta ohut. Muuten on nimittäin mahdotonta yhdistää niitä!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.