9 269 lukukertaa ·
22 vastausta
9k lukukertaa
22 vastausta
Click-lattia 59:- tai 169:-
Sivu 1 / 2
Matfors haluaa ansaita enemmän rahaa kuin IKEA 
Ovatko ne todella identtisiä? Tulevat samalta valmistajalta, sama tuotteen nimi, näyttävät samanlaisilta...
Ovatko ne todella identtisiä? Tulevat samalta valmistajalta, sama tuotteen nimi, näyttävät samanlaisilta...
Eräs tuntemani lattianpäällystäjä kertoi, että klikattavilla lattioilla on joitakin etuja ja haittoja...
Etu on tietysti se, että se on helppo asentaa ja lopputulos on useimmiten hyvä. Haittapuolena on, että sauma on äärimmäisen herkkä kosteudelle. Saattaa riittää, että siihen tulee hyvin vähän vettä, niin sauma nousee ja halkeaa. Liimatun lattian tiivistää liima eikä se ole lainkaan yhtä herkkä vedelle.
Etu on tietysti se, että se on helppo asentaa ja lopputulos on useimmiten hyvä. Haittapuolena on, että sauma on äärimmäisen herkkä kosteudelle. Saattaa riittää, että siihen tulee hyvin vähän vettä, niin sauma nousee ja halkeaa. Liimatun lattian tiivistää liima eikä se ole lainkaan yhtä herkkä vedelle.
Eller om man har på för mycket lim när man lägger golvet. Lim innehåller vatten...Pelle sanoi:
MDF on lyhenne Medium Density Fibre ja uskallan arvata, että HDF tarkoittaa High Density Fibre. Kyseessä ovat siis lastulevyt, joilla on eri kovuus. Kun mainitaan vain "lastulevyydin", ei ilmoiteta sen kovuutta, mutta se voisi olla HDF.Ekke sanoi:
Hei!
Liiman määrästä saumoissa; Kun ostimme lattiaa remontin yhteydessä, myyjä sanoi, että pitäisi varoa käyttämästä liikaa liimaa saumoissa. Tämän seurauksena syntyi talvikautena, kun kosteus oli vähäisintä, joitakin rumia halkeamia.
Toinen kommentti "halvan" lattian ostamisesta; jos ostatte sellaista, niin varmistakaa, että saatte kaikki paketit samasta erästä (hmm tämä koskee ehkä kaikkia puulattiatyyppejä?). Otimme paketit vähän eri lavoista (mutta tietysti samalta merkiltä ;D). Tämän seurauksena oli, että joidenkin lautojen sulkusauma oli karkeampi kuin toisten! Ne teistä, jotka olette asentaneet lattiaa, tietävät, että "sulkusaumojen" kolhimisesta ja hiomisesta tulee melkoinen meteli, jos sulkusauman on sattunut rikkomaan tai saanut liian paksun >
Tämän ongelman riski on luultavasti pienempi, jos yrittää poimia kaupassa samalta lavalta.
Terveisin Stefan
Liiman määrästä saumoissa; Kun ostimme lattiaa remontin yhteydessä, myyjä sanoi, että pitäisi varoa käyttämästä liikaa liimaa saumoissa. Tämän seurauksena syntyi talvikautena, kun kosteus oli vähäisintä, joitakin rumia halkeamia.
Toinen kommentti "halvan" lattian ostamisesta; jos ostatte sellaista, niin varmistakaa, että saatte kaikki paketit samasta erästä (hmm tämä koskee ehkä kaikkia puulattiatyyppejä?). Otimme paketit vähän eri lavoista (mutta tietysti samalta merkiltä ;D). Tämän seurauksena oli, että joidenkin lautojen sulkusauma oli karkeampi kuin toisten! Ne teistä, jotka olette asentaneet lattiaa, tietävät, että "sulkusaumojen" kolhimisesta ja hiomisesta tulee melkoinen meteli, jos sulkusauman on sattunut rikkomaan tai saanut liian paksun >
Terveisin Stefan
Aivan, unohdin sen...
Valmistajat näyttävät mielellään, että koko sauma tulisi täyttää liimalla ja sitten taputtaa laudat yhteen... mutta lattia-ammattilaisten kursseilla on kyseessä vain ohut raita uran yläosassa. Täysin katettu mutta ohut. Muuten on nimittäin mahdotonta yhdistää niitä!