12 257 lukukertaa ·
30 vastausta
12k lukukertaa
30 vastausta
Kk-etäisyys 45*45 (2,55 m) koolingit
Hei taasRickard. sanoi:
En ymmärrä täysin mitä tarkoitat, mutta tietysti 70mm on vakaampi, mutta minulla on molemmat vaihtoehdot talossani enkä tunne suoranaista eroa. Olen joskus päättänyt asettaa 45x70 "väärinpäin", jotta välttäisin työstämästä käyriä 45x45. Tukeutuminen puuhun tai betoniin tehdään yhtä lailla riippumatta sääntömitasta.
Vastauksena ensimmäiseen kysymykseen, katso kuva
[kuva]
Niin se tapahtuu samalla tavalla riippumatta onko kyseessä betoni tai puu, vain että minun 50-luvun seinät ovat jo itsessään haastavia ruuvata mitään sisään, epätasaisia, eri mittaisia ylä- ja alapäässä jne. Arvostan lukemasi vinkit ja kokemukset. Ehkä idea käyttää sekä väärinpäin 70 sääntöjä että 45 sääntöjä kun olen jo tilannut 45 säännöt. Joten tarkoitat, ettet koe suurempaa eroa vakaudessa? Diagonaalinen vahvistaminen on myös hyvä, jos on kapeampia sääntöjä. Tai yhdistää 45 säännöt terässääntöihin runkoon. (Lisää voivat kommentoida tätä ajatusta)
Kiitos hyvästä naurusta ja hyvistä vinkeistä, mikä mahtava kuva.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
45 kehikko riittää hyvin, kun kerroksien korkeus on noin 2,50. Äänieristyksen heikkeneminen heikkouden vuoksi ei pidä paikkaansa. Ehkä hieman huonompi kuin 70 kehikko, noin 2-3 dB. Kehikko 450 cc ja kaksinkertainen levypinta riittää hyvin. Ehkä ei panssarivaunujen sisäänajoa varten, mutta yksinkertainen väliseinä asunnossa on ok. Ehkä keittiön ja makuuhuoneen välillä. Henkilökohtaisesti suosin 70 ja aina metallikehikko. Jos käytän puuta, niin käytän silti vähintään ruoteita mieluiten katossa ja mieluiten myös lattiassa.A Arne Vedefors sanoi:
Jaoin suuren makuuhuoneen (22m2) kahdeksi pienemmäksi 45/70 koolauspuulla, osb:llä ja 6 mm kipsillä toiselta puolelta tilasyistä ja 13 mm toiselta puolelta. 45 voi olla hieman hutera, mutta sillä ei ole suurta merkitystä. Mutta kahden huoneen, kuten olohuone/makuuhuone, välillä valitsisin ehdottomasti 120, jos olisi mahdollisuus, erityisesti huoneiden välisen äänieristyksen vuoksi.
Tein oman seinäni kahden makuuhuoneen väliin niin leveäksi kuin pystyin siirtämättä kylpyhuoneen ovea, se oli äänieristyksen kannalta ihan hyvä, mutta olisin mielelläni käyttänyt 120, jos tilaa olisi ollut.
Tein oman seinäni kahden makuuhuoneen väliin niin leveäksi kuin pystyin siirtämättä kylpyhuoneen ovea, se oli äänieristyksen kannalta ihan hyvä, mutta olisin mielelläni käyttänyt 120, jos tilaa olisi ollut.
Hei taasRickard. sanoi:
Ei ole mitään outoa tai epätavallista käyttää 45x45-koolausta ei-kantaville sisäseinille. Cc60 riittää hyvin ja se on tarpeeksi(tavallisesti)vakaa, erityisesti 2x levyjen kanssa. Jos haluat käyttää 90cm kipsiä voit laittaa cc45:n.
Ongelma 45x45:ssä on löytää riittävä laatu, hyvin usein rakennustarvikkeista ne ovat kaikkea muuta kuin suoria.
Sinulla oli niin hyvä ja konkreettinen vastaus viimeksi, joten toivon, että ehkä voit auttaa minua jälleen. 70 koolauksen ollessa loppu päädyin kuitenkin 45mm:ään. Olen vihdoin kiinnittänyt kattokoolauksen tuohon hirvittävään betonikattoon. Olen ankkuroinut sen 10 mm kunnollisella betoniruuvilla, tulpat ja voimaliima mukana. Koolaus pysyy siellä, missä se on. Mutta mietin nyt näiden ruuvien cc-etäisyyttä, etten ole tehnyt virhettä. Saimme kiinni 4 ruuvia, koolauksen pituus on 3,86. Mietin nyt, että teinkö sen liian pieneksi. Mutta en todellakaan päässyt itse läpi betonista (vaikka käytin Monster-betoniporaa), se oli siskoni, joka auttoi minua niissä muissa 4. Mietin, voiko vinkelirauhoillakin selvitä. Kuuntelen mielelläni kommenttejasi tästä. Cc vaihtelee nyt ruuvien välillä. Voin palata, kun minulla on kuva ja tarkemmat cc-mitat
suuri kiitos etukäteen
Hei kaikille
Ajattelin oppimisen vuoksi kertoa, että onnistuin hienosti rakentamaan väliseinän 45*45 lankuilla. Useiden poikkilankkujen ja osb:n avulla siitä tuli erittäin tukeva, ja lisäsin muutamia kulmarautoja. Oli totta, että 45 lankut ovat usein kieroja. Jos tekisin tämän uudelleen, käyttäisin väärinpäin 70 lankkuja.
Kiitos vastauksistanne ja onnea projekteihinne 👌🏾
Ajattelin oppimisen vuoksi kertoa, että onnistuin hienosti rakentamaan väliseinän 45*45 lankuilla. Useiden poikkilankkujen ja osb:n avulla siitä tuli erittäin tukeva, ja lisäsin muutamia kulmarautoja. Oli totta, että 45 lankut ovat usein kieroja. Jos tekisin tämän uudelleen, käyttäisin väärinpäin 70 lankkuja.
Mikä on väärinpäin 70 rima?N NatBat sanoi:Hei kaikille
Halusin oppimisen vuoksi palata kertomaan, että oli täysin mahdollista rakentaa väliseinä 45*45 rimoilla. Useilla poikkirimoilla ja osb:llä siitä tuli erittäin vakaa ja joitakin kulmarautoja käytettiin. Oli totta, että 45 rimat ovat usein käyriä. Jos tekisin tämän uudelleen, käyttäisin väärinpäin 70 rimaa.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 402 viestiä
Nyt se oli jo selvä ja maksettu, mutta kuriositeettina voin mainita, että 90-luvun alussa olin sähköasentaja lyhyen aikaa ja teimme sähkötyöt eräälle talovalmistajalle, jossa kaikki ei-kantavat sisäseinät olivat 45*45 tyhjiä ilman eristystä ja 13 mm kipsiä, ja se toimi, vaikkakin hieman rämisten.