Hei!

Olin Puolassa viime viikolla. Tosin vain yhden päivän...
Mutta näin ja puhuin ihmisten kanssa siellä rakennusmateriaaleista..
Näyttää olevan ISO hintaero ;) ;)
Siis verrattuna Ruotsiin..
Täydellinen WC-istuin 300 kruunua
Hana 65 kruunua

Onko kukaan ostanut Puolasta?
Mistä kannattaa ostaa?
Laadukkuus?
Tuo joku näitä Ruotsiin?

Suosituksia?
Mielipiteitä?
8)
 
Ainoa asia, jonka olen kuullut, on kaverin kaverista, joka on alkanut tuoda maahan lämminvesihana sekoittajia sieltä. Sellaisia, jotka lämmittävät veden heti ilman säiliötä. Hän oli ajatellut, että näille voisi olla markkinat täällä kotona niille, joilla on siirtolapuutarhoja tms. Myös myynti kaksinkertaisella korotuksella antaisi halvan hinnan täällä kotona. Voin kuvitella, että jotkut asiat voivat kannattaa, jos haluaa ryhtyä yrittäjäksi. Mutta sekoittajiin suhtaudun hieman skeptisesti, en usko, että se on mikään iso markkina.
 
Hana 65eurolla? En ottaisi edes ilmaiseksi mitään muuta kuin termostaatti- ja paineohjatun hanan FMM:ltä. Ehkä ei maailman innovatiivisin muotoilu (paitsi Origo-sarja), mutta voittamaton toiminta.
 
Tiedän, että yksi ystävistäni suunnittelee ostavansa kaakelit/klinkkerit taloonsa. Hän aikoo tehdä sen Puolassa. Maksaa vain 1/3-1/4 hinnasta hänen mukaansa. Jos katsoo kaakelit hintaan 1000kr/m2, ei varmaan ole väärin käydä reissu.
 
Hei,
halusin vain viitata:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=VVS;action=display;num=1065082969
täällä keskustellaan kaminoiden ostamisesta Saksassa,
missä rakennusmateriaalit ovat myös useimmiten halvempia kuin Ruotsissa.
Olen kuitenkin kyllästynyt siihen, että kaikki mahdolliset vaatimukset
on täytettävä, kuten tyyppihyväksyntä, jne.jne. Onko olemassa yhtenäisiä
EU-normeja vai ei???
Mitä Ruotsin teollisuus, nuohoojat, sähköasentajat jne. yrittävät,
on pitää halvemmat ja usein myös paremmat toimittajat
poissa Ruotsin markkinoilta.

Sekoitin 65 kruunulla? En ottaisi edes ilmaiseksi mitään muuta kuin termostaatilla ja paineohjauksella varustetun sekoittimen FMM:ltä. Ehkä ei maailman innovatiivisin muotoilu (paitsi Origo-sarja), mutta lyömätön toiminto.
Kyllä vain. ja miksi sitten muiden merkkisten sekoittimien,
kuten Villeroj & Boch ym., myydään vähintään 40% halvemmalla Saksassa,
Ranskassa ja muualla mantereella??
Ymmärrä tosiasia, ei ole eroa toiminnassa!!!
Se on vain mennä sinne ostamaan.
 
Naapuri osti kevytbetonilohkoja Puolasta alle puoleen hintaan Ruotsiin verrattuna, ja silti maahantuoja lisäsi niihin vielä paljon
 
TN sanoi:
Grannen köpte lättbetongblock i Polen för mindre än halva priset mot i Sverige och då lade ändå importören på en hel del
Halva priset var inklusive frakten med lastbil(speditör)
 
Koskien keskustelua sekoittimista, huomasin, että Puolassa oli eksklusiivisempi ja laajempi valikoima kuin olen nähnyt Ruotsissa, 30-50 % Ruotsin hinnoista... melkein kaikissa rakennusmateriaaleissa. Tosin eksklusiivisemmat olivat tilaustuotteita.

ystävällisin terveisin
David
 
Jonkin aikaa sitten televisiossa oli ohjelma tukholmalaisesta kiinteistönomistajasta, joka osti vain Saksasta ja Italiasta (luulen) uusien vuokratalojen rakentamiseen. Rakennuskustannukset olivat luonnollisesti paljon alhaisemmat kuin ruotsalaissa hankinnoissa.
Onko jollakulla hyvä www-osoite johonkin myyntipaikkaan, josta saa englantilaista tekstiä?
Jos voi ostaa 40% halvemmalla, voi matkustaa aika kauas :)
 
Valitettavasti en ole löytänyt sopivaa www -osoitetta. Suuret yritykset kuten esim. Bauhaus Obi Praktiker eiväthän halua käyttää sivustoa englanniksi, koska kohderyhmänä on saksalainen "tee-se-itse-mies" ;) http://www.neu.obiatotto.de/is-bin/...sid=zR_gkInMh-3Lc7ZAyOuwxUvBChJWgOvrToI=?ls=0 http://www.praktiker.de/servlet/PB/menu/-1/index.html http://www.hagebau.de/ Sen sijaan ei ole ongelma bonniers sanakirjan Saksa-Ruotsi kanssa ;D Olen mielelläni tulkkina. Tavarat kuten klinkkerit, kaakelit, maali, tapetit jne. olemme ostaneet Saksasta. Sähkökeskus, lämmityskaapeli ja muuta ostamme kuitenkin Ruotsista. Kävi ilmi, että joskus on erikokoisia standardeja, jotka voivat aiheuttaa paljon ongelmia. :(
Tee lista ennen kuin "käyt pyörähtelemässä "
Muista, että matkakin maksaa paljon.

Terveisin Hobbit
 
Aikasi on myös rahaa. Matka laivalla Puolaan Tukholmasta kestää 19 tuntia. Kannattaa kuitenkin lähteä ennen kuin alat rakentaa. Kaikki on paljon halvempaa. On melkein parempi viettää viikon loma Gdansk/Gdynia/Sopotissa kuin rakentaa viikon talossa. Se kannattaa enemmän.
Tässä on URL Castoramaan, joka on samanlainen kuin Bauhaus Gdyniassa Puolassa. http://www.castorama.pl/

terv.
David
 
Lisäksi voit ostaa Tax Free, eli jos matkustat ruotsalaisella passilla, saat veron takaisin rajalla? :D
Milloin Puola liittyy EU:hun? (jotta tietää, milloin viimeistään pitää matkustaa alas)
 
markis sanoi:
Dessutom får du väl köpa Tax Free, dvs åker du med svenskt pass får du tillbaka skatten vid gränsen?  :D
När går Polen med i EU? (så man vet när man senast ska åka ner)
Vad jag minns så kommer Polen gå med i maj/juni nästa år (2004)
 
markis sanoi:
Lisäksi saat ostaa Tax Free, eli jos matkustat Ruotsin passilla, saat veron takaisin rajalla? :D
Milloin Puola liittyy EU:hun? (jotta tietää, milloin viimeistään kannattaa matkustaa alas)
Haluatko mieluummin maksaa Ruotsin arvonlisäveroa 25% nykyisten sääntöjen mukaan tuotaessa tavaroita EU:n ulkopuolelta?

(Kannattaako ehkä kiertää Saksan kautta, jossa arvonlisävero on vain 16%?)

Vai odottaa, kunnes Puola liittyy EU:hun, ja maksaa Puolan arvonlisäveron ??%...

(Oletan, että puhumme niin suurista määristä, että niitä ei voi piilottaa viltin alle matkatavaroissa.)
 
Jos muistan oikein, arvonlisävero on 7 tai 14 % riippuen tuotteesta Puolassa. Byrokratiakikkailu: Koska Puola on hakijamaana EU:hun, ei tarvitse maksaa veroa tuotteista, jos mukana on alkuperätodistus Ruotsin tulliin.

ystävällisin terveisin
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.