H
H hul sanoi:
Mutta sinun ei tarvitse käyttää minun hintoja välipohjille, ne ovat minulle täysin ok.
TS kysyi hintoja ja lisäsin kuvan, joka mahdollisesti voisi auttaa häntä. Hänen ei myöskään tarvitse käyttää tietojani, se on hänen päätettävissään.
sinun pitäisi olla pääsy laskentaohjelmaan kiinteistöalalla

H
H hul sanoi:
mutta voit mielelläni näyttää, että ostat kipsiä alle 20 kr/kpl
lyön vetoa, että maksat vähintään kaksinkertaisesti
valitettavasti en ota kuvakaappauksia yritystietokoneella.

H
henke_benke sanoi:
valitettavasti en ota kuvakaappauksia yritystietokoneella.
Et tarvitse ottaa kuin ote hintalistasta.
Mutta sitä ei tule tapahtumaan, koska puhut paskaa.
En usko, että maksat puolet siitä, mitä Skanska/Peab/NCC jne. maksavat.

H
H hul sanoi:
Tarvitset vain ottaa katkelman hinnastosta.
Mutta se ei tule tapahtumaan, koska puhut hölynpölyä.
En usko, että maksat puolet siitä hinnasta, mitä Skanska/Peab/NCC jne. maksaa.
en tiedä, mitä skanska tai peab maksaa.

H
henke_benke sanoi:
en tiedä mitä skanska tai peab maksaa.
Mutta maksat puolet siitä mitä ncc maksaa?

H
H hul sanoi:
Mutta maksatko puolet siitä, mitä ncc maksaa?
tarkoitatko sisäisesti vai rakennuskaupalle?

H
henke_benke sanoi:
tarkoitatko sisäistä rakennuskauppaa vastaan?
miten jokin voi olla sisäinen rakennuskauppaa vastaan?

Joo, siis lähinnä etsin hinta-arvioita noin suurin piirtein. Jotta minulla on jotain, mistä lähteä liikkeelle, kun otan yhteyttä puuseppään. He olisivat voineet sanoa 100000 kr tai 10000 kr ja olisin vain nyökkäillyt, koska minulla ei ole mitään käsitystä.

Voisin myös arvata, että se voi tulla halvaksi, jos kaikki sujuu oikein, ja erittäin kalliiksi, jos jokin menee pieleen. Mitä "kuolettavia ongelmia" tällaisessa työssä voisi esiintyä?

Onko sinulla mahdollisuus antaa meille vähän enemmän lähtötietoja (esim. palkkien jännemitat/pituus) ja mielellään myös joitakin kuvia, niin voimme antaa konkreettisempia vastauksia. Myös muut lähtökohdat, kuten esimerkiksi millainen katto on alapuolella, lattia yläpuolella, tuleeko sähköt tai LVI asennukset palkkien väliin jne.

• Tykkään
Seet
  • Laddar…
H
S Seet sanoi:
Niin, olen vain kiinnostunut hinnoista suunnilleen. Jotta minulla olisi jotain, mistä lähteä liikkeelle, kun otan yhteyttä kirvesmiehiin. He olisivat voineet sanoa 100000 kr tai 10000 kr, ja minä olisin vain nyökännyt, koska minulla ei ole minkäänlaista käsitystä.

Arvelisin, että se voi tulla halvaksi, jos kaikki menee hyvin, ja todella kalliiksi, jos jokin menee vikaan. Mitä "kuolettavia ongelmia" voisi olla tällaisessa työssä?
tärkeintä on nähdä, miltä se näyttää.
ongelmaksi tulee, kun avaat ja näet, jos esimerkiksi "palkit" täytyy vaihtaa.
tai että kosteus on ryöminyt pois tai seinissäsi.

• Tykkään
Seet
  • Laddar…
Valitettavasti en voi antaa enempää tietoa, koska en ole vielä ostanut taloa. Ainoa varma asia on, että kaikki, kaikki, kaikki materiaalit noin 9 m2 alalta on poistettava. Siitä pitäisi siis tulla suuri aukko koko keittiöön. Vanhaa ei saa jäädä jäljelle mitään, koska siellä on hometta, joten sekä palkit että kannattimet on vaihdettava, luulisin. Vai ovatko palkit harvemmin kuin 3 m välein?

Vesijohto ja sähkö voivat tulla mukaan, todennäköisimmin vesijohto. Mutta olen eniten kiinnostunut siitä, mitä puusepäntyö maksaa.

H
S Seet sanoi:
Valitettavasti en voi antaa paljon enempää tietoa, koska en ole vielä ostanut taloa. Ainoa varma asia on, että kaikki, kaikki, kaikki, noin 9m2 materiaali on poistettava. Keittiöön tulee siis iso aukko. Vanhaa ei saa jäädä yhtään, koska siellä on hometta, joten sekä palkit että koolaukset täytyy vaihtaa, luulisin. Vai ovatko palkit harvemmassa kuin 3 metriä?

Putkityöt ja sähkö voivat tulla mukaan, todennäköisimmin ainakin putkityöt. Mutta olen eniten kiinnostunut siitä, mitä kirvesmiehen työ maksaa.
ja lopetamme siihen asti, kunnes sinulla on talo.
et ehkä saa hintaa alas siihen, mitä mielestäsi se on arvoltaan.

H
S Seet sanoi:
Valitettavasti minulla ei ole mahdollisuutta antaa paljon enempää tietoa, koska en ole vielä ostanut taloa. Ainoa asia, joka on varmaa, on että kaikki, kaikki, kaikki, materiaali noin 9m2 täytyy poistaa. Siihen pitää siis tulla iso aukko koko keittiöön. Vanhaa ei saa jäädä vähääkään homeen vuoksi, joten sekä palkkeja että tukipuita on luultavasti vaihdettava. Vai ovatko palkit harvemmassa kuin 3m?

Vvs ja el voivat lisätä, todennäköisesti vvs ainakin. Mutta eniten kiinnostaa, mitä se maksaa kirvesmieheltä.
tuntihinta puutyöntekijä = 500kr
yksikköaika palkisto = 2
neliömetriä = 10
kustannus = 500*2*10=10 000kr ilman purkamista ja materiaaleja
alhaisesti laskettu

• Tykkään
Seet
  • Laddar…
H
H hul sanoi:
timpris träarbetare = 500kr
enhetstid bjälklag = 2
kvm = 10
kostnad = 500*2*10=10 000kr exkl. rivning och material
lågt räknat
2 tuntia tehdä mitä?

H
henke_benke sanoi:
2 tuntia tehdä mitä?
lukee hyvin selvästi viestissäni
2 tuntia per neliömetri palkkilattia

• Tykkään
Seet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.