59 242 lukukertaa ·
15 vastausta
59k lukukertaa
15 vastausta
Rakentaa vaatekaappi kiinteäksi
Meillä on kaksi IKEA Pax-vaatekaappia, jotka haluan rakentaa osaksi sisustusta laittamalla listan kaappien ja katon väliin.
Mutta, olen täysin tumpelo käsistäni, joten minun täytyy kysyä, miten se tehdään. Niissä sisäänrakennetuissa kaapeissa, joita olen nähnyt, ei näy, kuinka listat on kiinnitetty kaappien ympärille.
Mitä materiaalia käytetään? Miten listat kiinnitetään kattoon ja kaappiin? Ja ennen kaikkea, miten se tehdään ilman näkyviä ruuveja? Liimataanko ne??
Pahoittelut tällaisesta aloittelijakysymyksestä, mutta kaikki vinkit siitä, mistä aloittaa, otetaan arvostuksella vastaan.
Mutta, olen täysin tumpelo käsistäni, joten minun täytyy kysyä, miten se tehdään. Niissä sisäänrakennetuissa kaapeissa, joita olen nähnyt, ei näy, kuinka listat on kiinnitetty kaappien ympärille.
Mitä materiaalia käytetään? Miten listat kiinnitetään kattoon ja kaappiin? Ja ennen kaikkea, miten se tehdään ilman näkyviä ruuveja? Liimataanko ne??
Pahoittelut tällaisesta aloittelijakysymyksestä, mutta kaikki vinkit siitä, mistä aloittaa, otetaan arvostuksella vastaan.
Voisithan ostaa passbitin tai lattialistan ikeasta ja sahata sen sopivan korkuiseksi (Jos sinulla on paljon tilaa kattoon) ja sitten ruuvata sen sisäpuolelta ylös vaatekaappiin. Sitten voit laittaa uuden kattolistan ylös kattoon ulkopuolelle, jos sinulla on listoja muilla seinillä.
/ Micro
/ Micro
Olen lisännyt kuvan ja piirtänyt, mihin haluan listan. Siinä tulee ulkokulma, joka tekee siitä erityisen haastavaa.
Olen myös harkinnut vaihtoehtoa ruuvata sisältä kaapista, mutta en tiedä mikä on sopivinta. Tarvitaan kai jokin pieni muovi- tai kumilista lähemmäs kattoa peittämään "aukko" suuren listan yläpuolella?
Olen myös harkinnut vaihtoehtoa ruuvata sisältä kaapista, mutta en tiedä mikä on sopivinta. Tarvitaan kai jokin pieni muovi- tai kumilista lähemmäs kattoa peittämään "aukko" suuren listan yläpuolella?
Det mitä kutsut listaksi useimmat meistä muista kutsuvat passbitiksi
voi olla hyvä tietää. Olisin sahannut mdf:stä passbitin, jiiraanut kulman, ruuvannut neliölistan kattoon, jota vasten passbit voi levätä (lista pitäisi siis olla passbitin sisäpuolella), sitten olisin liimannut passbitin listaan, vaatekaappiin ja jiiriin. Lopettanut samalla kattolistalla kuin muualla huoneessa.
Jan-Å
Olin tehnyt samoin kuin kuvailet - yksinkertainen ja hyvä ratkaisu. Mutta koska TS ylipäätään näkee tämän rakennusongelmana, uskon, että passibitin sahaaminen nätisti on hankalaa - siksi suosittelisin TS:ää tarkistamaan mitat, jos keittiötasojen sokkeli voisi sopia. Silloin ei tarvitsisi sahata, vain suorat leikkaukset, jotka piiloutuvat valmiisiin muovikulmiin. Sen jälkeen on vain painettava vähän PL400 kiinnittämisessä, joka tehdään ideasi mukaisesti.
Olin tehnyt samoin kuin kuvailet - yksinkertainen ja hyvä ratkaisu. Mutta koska TS ylipäätään näkee tämän rakennusongelmana, uskon, että passibitin sahaaminen nätisti on hankalaa - siksi suosittelisin TS:ää tarkistamaan mitat, jos keittiötasojen sokkeli voisi sopia. Silloin ei tarvitsisi sahata, vain suorat leikkaukset, jotka piiloutuvat valmiisiin muovikulmiin. Sen jälkeen on vain painettava vähän PL400 kiinnittämisessä, joka tehdään ideasi mukaisesti.
Kiitos vastauksista. En tiennyt, mitä gering oli, ja jouduin tarkistamaan sen. En osaa gera, enkä tiedä, miten saan kattolistan, joten se ei tunnu tehtävältä.
Tavoitteeni on löytää sokkeli keittiön työtasoille ja ruuvata se kiinni vaatekaapin sisältä, ja sitten toivon, että rautakauppa voi auttaa minua piilottamaan saumat.
Tavoitteeni on löytää sokkeli keittiön työtasoille ja ruuvata se kiinni vaatekaapin sisältä, ja sitten toivon, että rautakauppa voi auttaa minua piilottamaan saumat.
Osta 45 * 70 sahaa kahteen osaan ja kiilaa kiinni noin 20 mm syvälle gadroben yläpuolella, ne voivat mielellään olla hieman liian lyhyitä. Ruvaa suoraan gadroben läpi. Osta hyllylevy ja pyydä sahaamaan rakennustavaratalossa, sen tulee olla 3 mm pienempi kuin tarvitset ja etuosan tulee yltää sivukappaleen ohi plus 1 mm. Osta lateksi, laita isot täplät lateksia listoihin ja paina kiinni, pysyy hyvin. Lateksaa ylös katon rajaan.
Olen ymmärtänyt, että minun pitäisi asentaa lista katon alle passpalikan taakse ja liimata se sekä ruuvata vaatekaapin läpi alhaalta päin.
Mutta kävin tänään rakennustarvikeliikkeessä ja katselin valmiita sokkeleita. Ne olivat sinänsä hyviä, mutta muovikulma, jonka asennetaan ulkokulmaan, oli hyvin tylsä. Aion katsoa huomenna toisessa rakennustarvikeliikkeessä.
Vaihtoehto on siis ostaa mdf ja jiirata ne? Mietin, että ryhtyisin sittenkin siihen. Jiirisaha maksaa vain 399 Clas Ohlsonissa. Ymmärrän, että laatu on kyseenalainen, mutta minun täytyy käyttää sitä vain kaksi kertaa.
Mutta kävin tänään rakennustarvikeliikkeessä ja katselin valmiita sokkeleita. Ne olivat sinänsä hyviä, mutta muovikulma, jonka asennetaan ulkokulmaan, oli hyvin tylsä. Aion katsoa huomenna toisessa rakennustarvikeliikkeessä.
Vaihtoehto on siis ostaa mdf ja jiirata ne? Mietin, että ryhtyisin sittenkin siihen. Jiirisaha maksaa vain 399 Clas Ohlsonissa. Ymmärrän, että laatu on kyseenalainen, mutta minun täytyy käyttää sitä vain kaksi kertaa.
Gavelen sokkelin päällä on varmasti valkoinen, anna sen näkyä. Muuten voit ostaa hyllylevyn ja sahauttaa sen tavaratalossa Se on parempi ja helpompi kuin jiirata.
Esimerkiksi beijer ei juuri veloita mitään MDF-levyjen sahaamisesta tarkkoihin paloihin, jotka voit sitten itse maalata valkoiseksi. He varmasti myös tekevät jiirileikkauksen, jos pyydät heitä. Maalaa lakkamaalilla, siitä tulee siistein. Vaahtomuovirulla on paras, mutta siinä voit saada apua esimerkiksi k-raudassa. Sitten sinun pitäisi ostaa pakkaus maalausmassaa. Sen avulla voidaan peittää kaikki ruuvinreiät, naarmut jne. Puusepän paras ystävä! 
Nyt olen valmis. Valitsin ostaa hyllylevyt ja sahata ne, sitten ruuvasin sisältä päin kaapista ja laitoin lateksia kaikkiin reunoihin. Siitä tuli suhteellisen yksinkertaista ja riittävän hyvää (minun kunnianhimotasoni ei varmaankaan ole samalla tasolla kuin monilla muilla täällä foorumilla).
Kiitos kaikesta avusta. Ilman teitä en olisi varmaan saanut mitään aikaan.
Kiitos kaikesta avusta. Ilman teitä en olisi varmaan saanut mitään aikaan.