13 008 lukukertaa ·
13 vastausta
13k lukukertaa
13 vastausta
Brandénin paneelilevy. Asennusvinkkejä haussa!
Aiomme asentaa Brandénsin paneelilevyt (helmipaneeli) seinillemme ja tarvitsemme hieman vinkkejä.
Olen täysin kokematon paneelilevyjen suhteen.:blushing:
Seinät koostuvat pontatusta puusta peitettynä kovalevyllä. Seinissä on aaltoileva pinta paikoitellen, luulen että se johtuu puuseinästä kovalevyn takana, joka on epätasainen.
Olen hankkinut asennusliimaa ja naulapistoolin käytettäväksi asennuksessa.
1. Pitääkö minun tasoittaa seinä ennen paneelin asennusta, vai asennanko levyn sellaisenaan? Sain vinkin täyttää epätasaisuudet aaltopahvilla, siellä missä on pahinta.
Miten minun pitäisi edetä?
2. Levyt ovat 2390 mm pitkiä ja etäisyys lattiasta kattoon on noin 2470 mm, vaihtelee.
Aiomme vaihtaa kaikki lattia- ja kattolistat, mutta mietimme miten toimia, kun seinän ja levyn pituusero on niin suuri?
Ajattelemme myös asentaa uusia paneelilevyjä olemassa olevaan huoneen kattoon (huijauspontti), ja aiomme asentaa laminaattilattian puulattian päälle. Tämä vähentää hieman kokonaiskorkeutta.
Joten kysymys kuuluu: Onko parempi tehdä katto ja lattia ensin ennen seinää, vai voimmeko asentaa paneelin ensin? Mikä on viisainta?
Terveisin Jarkko
Olen täysin kokematon paneelilevyjen suhteen.:blushing:
Seinät koostuvat pontatusta puusta peitettynä kovalevyllä. Seinissä on aaltoileva pinta paikoitellen, luulen että se johtuu puuseinästä kovalevyn takana, joka on epätasainen.
Olen hankkinut asennusliimaa ja naulapistoolin käytettäväksi asennuksessa.
1. Pitääkö minun tasoittaa seinä ennen paneelin asennusta, vai asennanko levyn sellaisenaan? Sain vinkin täyttää epätasaisuudet aaltopahvilla, siellä missä on pahinta.
Miten minun pitäisi edetä?
2. Levyt ovat 2390 mm pitkiä ja etäisyys lattiasta kattoon on noin 2470 mm, vaihtelee.
Aiomme vaihtaa kaikki lattia- ja kattolistat, mutta mietimme miten toimia, kun seinän ja levyn pituusero on niin suuri?
Ajattelemme myös asentaa uusia paneelilevyjä olemassa olevaan huoneen kattoon (huijauspontti), ja aiomme asentaa laminaattilattian puulattian päälle. Tämä vähentää hieman kokonaiskorkeutta.
Joten kysymys kuuluu: Onko parempi tehdä katto ja lattia ensin ennen seinää, vai voimmeko asentaa paneelin ensin? Mikä on viisainta?
Terveisin Jarkko
hei
1. Mielestäni vaikuttaa täysin hukkaan heitetyltä tasoittaa seiniä. Aaltopahvi-idea tuntuu järkevämmältä. Kuinka paljon seinä oikeastaan liikkuu?
2. No joo, siitä tulee 80 cm korkea jalkalista
Mietin, että etköhän joudu hyväksymään levyjen pitkittäisjatkamisen.
1. Mielestäni vaikuttaa täysin hukkaan heitetyltä tasoittaa seiniä. Aaltopahvi-idea tuntuu järkevämmältä. Kuinka paljon seinä oikeastaan liikkuu?
2. No joo, siitä tulee 80 cm korkea jalkalista
Kiitos vastauksesta, mutta tarkoitat kai tietenkin 80 mm ei cm. 2470 mm-2390 mm= 80 mm... Vai mitä?eriobe sanoi:
Se tarkoittaa siis 8 cm jalkalistaa tai jos haluaa, 4 cm kattolista ja 4 cm jalkalista.d^_^b. tai miten nyt haluaakaan tehdä.
Hei taas.
Olen tarkistanut seinän. Se aaltoilee, ja "aaltojen laaksoissa" vaihtelu voi olla parista millimetristä noin 8 millimetriin.
Mutta nyt keskustelemme täällä kotona mahdollisuudesta lisätä kehykset kattoon ja laskea sitä. Onhan meidän joka tapauksessa asennettava uudet levyt ja mahdollisesti lisättävä enemmän valaistusta kattoon, spotteja ehkä.:wow:
Terveisin Jarkko.
Olen tarkistanut seinän. Se aaltoilee, ja "aaltojen laaksoissa" vaihtelu voi olla parista millimetristä noin 8 millimetriin.
Mutta nyt keskustelemme täällä kotona mahdollisuudesta lisätä kehykset kattoon ja laskea sitä. Onhan meidän joka tapauksessa asennettava uudet levyt ja mahdollisesti lisättävä enemmän valaistusta kattoon, spotteja ehkä.:wow:
Terveisin Jarkko.
Laitoin sellaisia levyjä - mutta omani olivat noin 1200 korkeita, mutta laitoin ne hieman aaltoilevalle seinälle ja voin sanoa, että se on huomattavasti helpompi, jos se on suora. Tulet huomaamaan, että liima ei halua pitää levyä ja on pakko lyödä hieman nauloja paikoilleen pitämiseksi (jonka sitten vedin pois), se ei myöskään ole suoraan jäykkä ja jos alla on liikaa aukkoja, se joustaa ja voi kuulostaa ontolta. Minun tapauksessani se oli tarpeeksi suora painostaa paikoilleen, mutta en haluaisi tehdä sitä hyvin vinoon seinään.
Helmipontilla näyttää tyylikkäältä, kun käytetään korkeaa jalkalistaa, niitä on saatavilla noin 8 cm korkeudella vanhan koulukunnan ilmeellä - käytä levyjen ylijäämiä alaosan syrjäyttämiseksi saadaksesi tyylikkään asennuksen.
Helmipontilla näyttää tyylikkäältä, kun käytetään korkeaa jalkalistaa, niitä on saatavilla noin 8 cm korkeudella vanhan koulukunnan ilmeellä - käytä levyjen ylijäämiä alaosan syrjäyttämiseksi saadaksesi tyylikkään asennuksen.
Hei!
Joo, olemme myös ajatelleet laajaa lattialistaa, mutta tyylikkäällä profiililla, sekä laajaa kattolista samalla tyylillä. "Smartpanel"illa on joitakin tyylikkäitä, joita olemme katsoneet.
Olemme ajatelleet, että se olisi vähän vanhanaikaisen näköinen, sekoitettuna moderniin materiaaliin eteisessä, jota aiomme uudistaa. Talo on vuodelta 1947, joten haluamme vanhemman tyylin.
Joo, olemme myös ajatelleet laajaa lattialistaa, mutta tyylikkäällä profiililla, sekä laajaa kattolista samalla tyylillä. "Smartpanel"illa on joitakin tyylikkäitä, joita olemme katsoneet.
Olemme ajatelleet, että se olisi vähän vanhanaikaisen näköinen, sekoitettuna moderniin materiaaliin eteisessä, jota aiomme uudistaa. Talo on vuodelta 1947, joten haluamme vanhemman tyylin.
Vanha tyyli ei oikein sovi spotteihin katossa 
Helmipaneelin kanssa jalkalistan tulisi olla korkea, ehkä jopa 180 mm, ja kattolista mieluiten holkkiura, noin 80 x 80 mm.
Sellaisen seinän kanssa olisin valinnut aidon helmipaneelin, joka on halvempi ja elävämpi, jos haluatte hieman vanhanaikaista ilmettä.
Helmipaneelin kanssa jalkalistan tulisi olla korkea, ehkä jopa 180 mm, ja kattolista mieluiten holkkiura, noin 80 x 80 mm.
Sellaisen seinän kanssa olisin valinnut aidon helmipaneelin, joka on halvempi ja elävämpi, jos haluatte hieman vanhanaikaista ilmettä.
Olemme myös asentaneet sellaisia levyjä. Niistä tuli todella hienoja! Meidän seinät ovat kaukana suorista. Käytimme yhden pakkauksen/tub/tartuntaliimaa per levy. Meidän piti myös ruuvata pieniä pidikkeitä, jotka valmistimme itse, pitämään levyt paikoillaan. Se, että liima tarttuu heti kuten paketissa sanotaan, ei ole totta. Se, että katto on niin epätasainen, on tietenkin ongelma. Oletteko tarkistaneet, mitä katon alla on? Ehkä on yhtä hyvä vaihtaa katt, levyt myös samalla kun olette siinä puuhassa.
Levyjä tuntuu olevan masonit ja ne on maalattu valkoisiksi. Ne näyttävät olevan noin 1225x615 mm Viistetty ympäriinsä.Kurtivan sanoi:
Katto ei näytä epätasaiselta, mutta ajattelimme asentaa levyt, kuten Brandéns tai Smartpanel, kattoon. Ehkä laskemme myös kattoa.Mullbär sanoi:Olemme myös asentaneet tällaisia levyjä. Lopputulos oli todella hieno! Seinämme ovat kaukana suorista. Käytimme pakkauksen /tuubin /kiinnityskantaliimaa per levy. Meidän piti myös kiinnittää pieniä pidikkeitä, jotka valmistimme itse, pitämään levyt paikoillaan. Se, että liima tarttuu heti, kuten pakkauksessa sanotaan, ei pidä paikkaansa. Epätasainen katto on tietenkin ongelma. Oletteko tarkistaneet mitä sen alla on? Ehkä on järkevää vaihtaa kattopaneelitkin samalla kun olette hommissa.
Klikkaa tästä vastataksesi