Olen aiemmin yrittänyt asentaa hattuhyllyä eteiseeni. Seinät ovat erittäin kovaa betonia, koska se on suhteellisen uusi asunto-osake. Törmäsin koko ajan johonkin kovaan seinässä, vaikka käytin poravasaraa, ja sain vain tehtyä matalan reiän toiselle puolelle. Hylly mahtuu juuri ja juuri leveyssuunnassa, joten voin siirtää sitä vain ylös tai alas. Tyydyin asentamaan sen lyhyemmällä ruuvilla. Tietenkään se ei kestänyt painoa ja putosi alas muutaman kuukauden jälkeen.

Ajattelin yrittää uudestaan ja vuokrasin multidetektorin Classelta nähdäkseni, voisinko porata uusia reikiä sekä hattuhyllyyn että seinään niin, että se pysyy kunnolla. Mutta näköjään koko seinässä on raudoitustankoja! Detektori ilmoittaa metallista kaikkialla. Vaikka seinä ei ole ulkoseinä, vaan naapurin huoneistoon päin. Olen onnistunut asentamaan hyllyjä ja ankkuroimaan huonekaluja muissa seinissä, joten se ei ole samanlaista koko huoneistossa.

Onko mitään tapaa porata raudoitustankojen läpi tai muita fiksuja ratkaisuja, miten hattuhylly voidaan kiinnittää tällaiseen seinään? En haluaisi ostaa mitään todella kallista laitteistoa vain kahden reiän poraamista varten. Onko olemassa ehkä tarkempi detektori, jolla voi onnistua osumaan juuri raudoitustankojen väliin? En halua porata umpimähkäisesti, kuten tein ensimmäisellä kerralla, jolloin syntyi kauheasti reikiä, jotka olen nyt tasoittanut ja maalannut.

H handyhen sanoi:
Onko keinoja porata raudoitusraudat läpi
Ehdottomasti. Jyrsitä jonkin aikaa, niin yleensä ne antavat periksi, vaikka riski on, että itse betonipora tuhoutuu. Tyylikkäämpi tapa on käyttää metalliporaa, kun kohtaat raudan.

Useiden raudoitusrautojen poraamista ei ehkä suositella, mutta en näe ongelmia muutaman reiän poraamisessa seinään hattuhyllyä varten.

Tervetuloa tänne!

Hiltipora neljällä terällä, se menee läpi harjateräksestä.
Älä paina liian kovaa, silloin siitä tulee liian kuuma, anna poranterän ja poravasaran tehdä työnsä.
Se vie enemmän aikaa, mutta hups vaan niin olet läpi.

• Tykkään
Pasta ja 1 muu
  • Laddar…
Onko sinulla todella iskuporakone? Etkö yritä porata tällaisella tuotteella? https://www.clasohlson.com/se/Slagborrmaskin-Bosch-UniversalImpact-700/p/41-1514
Jos sinulla on sellainen, et koskaan pääse betoniseinään, ne selviävät korkeintaan tiiliseinästä.

Muuten, kuten Isakare kirjoitti, nelileikkuinen pora puree hyvin.

Muuten voit porata reiän vähän vinoon. Todennäköisesti raudoitus on pystysuunnassa, poraa hieman vinoon, niin pääset raudoituksen ohi ja pystyt varmasti kiinnittämään sinne tulpan ja ruuvin.

Njingan Njingan sanoi:
Onko sinulla todella iskuporakone?
Oletan, että tarkoitat "onko sinulla todella poravasara"?

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sanoi:
Oletatko että tarkoitat "onko sinulla oikeasti poravasara"?
Aivan!

Kiitos vastauksista!

Koneeni on: https://www.bosch-diy.com/se/sv/p/pbh-2100-re-06033a9300-v28382
Sitä markkinoidaan poravasarana, joten toivottavasti se pitää paikkansa. Minulla oli aiemmin tavallinen porakone iskutoiminnolla, mutta se ei pärjännyt näillä seinillä, kun taas tämä on selvinnyt kaikesta paitsi vasemmasta puolelta eteisen seinällä, jossa kohtasin raudoituksen muutaman sentin syvyydessä.

Minun pitää hankkia hieman paremmat poranterät ja yrittää uudelleen.

• Tykkään
BSOD
  • Laddar…
H handyhen sanoi:
Olin aiemmin tavallinen porakone iskutoiminnolla, mutta se ei tehnyt mitään täällä olevan seinän kanssa, kun taas tämä on selvinnyt kaikesta paitsi juuri vasemmasta puolelta eteisen seinää, jossa osuin raudoitusrautaan.
Siitä varmasti kelpaa kone. Raudoitusrautaa voivat "kaikki" koneet ottaa oikealla poranterällä.

H handyhen sanoi:
Minun täytyy hankkia hieman parempia poranteriä ja yrittää uudelleen.
Se varmasti ratkeaa. Vähän kärsivällisyyttä, niin yleensä raudat antavat periksi.

Alfredo Alfredo sanoi:
Sitten se kone varmaan kelpaa. Raudoitusraudat pystyvät "kaikki" koneet ottamaan oikealla poranterällä.

Kyllä se ratkeaa. Vähän kärsivällisyyttä, niin raudat antavat yleensä periksi.
Kesti todella kauan, että sain kotiin poranterät, koska ne olivat loppuneet varastosta sieltä, mistä tilasin. Jouduin peruuttamaan tilauksen ja ostin sitten nämä: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07R8...pd_rd_i=B07R8VPX75&psc=1&ref_=pd_bap_d_rp_5_t

Katsoin mainosvideon, jossa ne näyttivät menevän helposti raudoitusraudan läpi. Mutta valitettavasti en onnistu näilläkään. Koen, että poranterä vain pomppii reiässä ja tekee sen leveämmäksi, mutta pidemmälle en pääse, miten pitkään ikinä yrittäisinkin. Naapurit kyllästyy pian jatkuvaan poraamiseeni.

Minulta on ideat loppu. Onko minun pakko luovuttaa ja ottaa yhteyttä ammattimaiseen tekijään? Vai onko olemassa muita niksejä?

H
Mene ostamaan jotakin laatuporaa eikä sellaista roskaa.
Hilti te-cx taitavat olla parhaita raudoitukseen.

Tai vuokraa oikea kone oikeilla poranterillä. Jos se ei toimi, voit pyytää paikalle ammattilaisen :)

• Tykkään
Appeman ja 1 muu
  • Laddar…
H
Saa mitä maksaa, valitettavasti.
7 poranterää 390 kruunulla.
Yksi laatuporanterä maksaa vain 2-300, joten se kertoo hieman.

H Hallerudsbo sanoi:
Mene ja osta laadukkaampia poria sen sijaan, että ostaisit roskaa.
Hilti te-cx ovat luultavasti parhaita raudoitukseen
En löydä mistään netistä paikkaa, joka myisi Hiltiä yksityishenkilöille, onko se vain yrityksille?

C
H handyhen sanoi:
En löydä mistään verkkokaupasta, joka myy Hilti-tuotteita yksityishenkilöille, onko ne vain yrityksille?
Kyllä, ne myyvät vain suoraan (yrityksille). Tarkista käytettynä esim. Tradera, sieltä löytyy paljon vaihtoehtoja.

P.s. riippumatta siitä, mitä ihmiset sanovat, ei porata läpi harjateräksen "niin helposti".
Se voi olla todellinen helvetti, joten usein on parempi siirtää reikää pari senttimetriä, jos mahdollista.
Varmista myös, että poraat harjateräkseen etkä esim. putkeen.

Viimeksi muokattu:
H
Osta Bosch tai Dewalt, jossa on 4 terää muuten.
Mutta jos haluaa hilti, voi ostaa Cramo stavdalin kautta tai vastaavaa.
He myyvät myymälöissään siellä missä asun.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.