Hei, ajattelin kysyä, tietääkö kukaan millainen Bilteman laatu on esim. LVI, ilmanvaihto ja sähkökaapelin suhteen verrattuna tunnetumpiin merkkeihin samoilla alueilla. Mietin onko se käyttökelpoinen uudisrakentamisessa esim.?

Spontaanisti sanoisin vaihteleva. Et voi tarkalleen tietää, mitä tavaroita Biltema on sillä hetkellä päättänyt ostaa kotiin ja myydä.

Eikö ole olemassa parempia toimittajia halvemmalla hinnalla uudisrakennukseen? Rinkabyrör, elbutik ja soliduct esimerkiksi.

Olen muutaman paniikkitilanteen aikana joutunut menemään Biltemaan ja ostamaan sähkötarvikkeita kuten pistorasioita, kaapelia ja myös hieman LVI-tarvikkeita.

Mielestäni heidän sähkötarvikkeensa kellastuvat erittäin nopeasti, koteloissa on paljon pursotetta jäljellä valun jälkeen ja kiinnitykset ovat vähän niin ja näin.

LVI-puolelta olen ostanut viemäriputkia, "balofixeja" ja hieman kromattuja sekä tavallisia kupariputkia.

Superdupermegakätevä kotinikkarina arvostan SELKEITÄ asennusohjeita kiristyksineen jne. Sellaisia mielestäni Biltemasta puuttuu yleensä.

Suunnitelluimmissa projekteissa, joissa olen laskenut, mitä pitäisi asentaa, olen sen sijaan ostanut sähkötarvikeliikkeestä ja Rinkabystä. Tuntuu paremmalta hankkia merkkitarvikkeita taloon, Bilteman tavarat poistuvat vähitellen kun huomaan.

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Suurin ongelma uudisrakennuksessa on, että siihen kuluu suuria määriä, ja Bilteman varastointisaldo on, kauniisti sanottuna, vaihteleva... Heillä ei ole suuria määriä ilmanvaihtoputkia, viemäriputkia, mutkia jne., joten täytyisi laskea, että sinne saa mennä kymmenen kertaa saadakseen kaiken...

Olin ostamassa R15 tiivistettä eilen esimerkiks, ja siellä oli yksi. Sovelluksen varastosaldo sanoo 5+...

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Yleisesti ottaen välttelen nykyään Biltemaa parin tapauksen jälkeen.

Joten nykyään menen JULAan, kun ostan halpamyymälästä eikä rakennustarvikeliikkeestä.

• Tykkään
Nygge72 ja 1 muu
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sanoi:
Eikö löydy parempia toimittajia halvemmilla hinnoilla uuteen rakennukseen? Rinkabyrör, elbutik ja soliduct esimerkiksi.
Täytyy tarkistaa ne

Lucky2015
Henkilökohtaisesti minulla ei ole hyviä kokemuksia Biltemasta. Pari esimerkkiä:

- Ostin suihkusekoittajan. Muutaman kuukauden kuluttua se alkoi ruostua ulkopuolelta. Viiden kuukauden kuluttua vipuja oli tuskin mahdollista kääntää niiden jumittuessa.

- Ostin samalla täydellisen suihkun kattosuihkulla tai miksi niitä kutsutaankin. Muovi alkoi kellastua ja halkeilla vain muutaman kuukauden kuluttua. Vuoden kuluttua se näytti siltä, että se olisi ollut paikallaan 20 vuotta.

Yleisesti ottaen mielestäni Biltema on huono reklamaatioiden käsittelyssä. Julassa on parempi ja jos jokin menee rikki, sen saa vaihdettua ilman keskusteluja.

• Tykkään
Tony_p89
  • Laddar…
Magnus E K
En ole ostanut liikaa Biltemasta, mutta minulla on esimerkiksi lämminvesivaraaja (30-litrainen), joka on toiminut moitteettomasti reilut kaksi vuotta. (Se on pannuhuoneessa, jossa on lattiakaivo eikä palavia materiaaleja lähellä, mikä pitäisi rajoittaa vahinkoa, jos/kun se menee sekaisin...)

Ainoa asia, jonka muistan ostaneeni Biltemasta ja joka oli ilmeistä roskaa, oli elementtiavain, jossa oli niin paksu materiaali, ettei se sopinut (hankin toisen oikeasta LVI-kaupasta).

• Tykkään
Webern
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.