Aion ruuvata kiinni kantavan puun betonipilariin. Ostin nämä ruuvit suosituksen mukaan rautakaupasta: https://www.beijerbygg.se/privat/sv...betongskruv/betongskruv-fbs-ii-us-cp-ultracut

Mitat 6 x 100. Poraasin 6 mm reiän kuten pitää. Ruuvi menee pari kierrosta sisään sitten alkaa kunnolla takkuamaan ja kun kiristin lisää, niin se meni täysin poikki. Tarvitaanko isompi reikä vai mikä voisi muuten olla vikana?

• Betonipylvääseen kiinnitetty murtunut ruuvi puupinnan yläpuolella. Näkyvissä myös rakennuspölyä ja vaurioitunut kiinnityspinta.
G
Betoniin ruuvaaminen vaatii poranterän koon suurta tarkkuutta. Olisin käyttänyt expanderbult. Paljon halvempi myös, jos ostaa oikeista paikoista.

Expanderipultti, metalli, betonirakennukseen sopiva kiinnike.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Fotografen ja 2 muuta
  • Laddar…
G
Yksikään linkittämistäsi ruuveista ei ole 6mm reiälle. Onko sinulla varmasti 6mm ruuveja?

Ne ruuvit joita linkkaat ovat saatavilla 8-10-12 mm, ei 6 mm. Minulla ei ole kokemusta näistä, joku kokeneempi voi kommentoida tarkemmin.
Olisin käyttänyt expanderbult.

Juuri 6 mm ovat yleensä vähän hankalia. Käytän aina 1/4” poranterää näihin. Mutta en ole koskaan kokenut, että ne katkeaisivat.
Mikä poranterä sinulla on ja puhdistatko reiän riittävästi ja poraatko tarpeeksi syvälle?

• Tykkään
Slarvpellen
  • Laddar…
Kun laitat niitä, käytätkö ruuvinväännintä vai mutterinväännintä? Minusta nämä ovat aina helpompia vääntimellä kuin ruuvinvääntimellä.

• Tykkään
Backafall ja 3 muuta
  • Laddar…
Palkki 45 X ? , silloin laajennuskiilan tulisi olla niin pitkä, että sisempi kierreosa menee noin 2 cm reikään. Tämä johtuu siitä, että se liikkuu noin 1 cm ulospäin, kun mutteria kiristetään reikään kiinnittyäkseen. Varmista, että kierre on pitkä, jotta sitä voi kiristää uudelleen. Sopivaa on, että mutteri on reunassa, kun se lyödään sisään, jotta kierre ei vahingoitu. On myös suositeltavaa porata palkki ensin ja kiinnittää se paikalleen puristimilla ja porata reiät palkkiin. Pylvääseen poraaminen ensin ja sitten yrittää saada palkin vaakasuoraan on tuomittu onnistumaan.

Kulunut pora?

• Tykkään
Lovsångsledaren ja 2 muuta
  • Laddar…
Superkewl Superkewl sanoi:
Kun saat ne sisään, käytätkö ruuvinväännintä vai paineilmapultinpyssyä? Minusta nämä ovat aina helpompia pyssyllä kuin ruuvinvääntimellä.
Räikkäväännin, siinähän oli kuusiokantapää 😬. Pora oli uusi, mutta Julasta. Pitää käyttää koeteltuja expanderia sen sijaan.

• Tykkään
snaggletooth
  • Laddar…
Minulla on samanlainen kokemus betoniruuvista, jotka ostin myös rautakaupan suosituksesta. Piti olla aika varovainen ruuvatessa. Noin 15% meni poikki, joten ei se ihan surkea ollut, mutta seuraavalla kerralla käytän varmaankin expanderbult.

Näyttää siltä, että betonin valumuotti on eterniittiputki.
Itse en ole hysteerisesti pelkäämässä asbestia (kuten jotkut ovat), mutta voi olla hyvä ajatus olla repimättä liikaa pintaa.

• Tykkään
Du och 19till ja 1 muu
  • Laddar…
Tyhmä vastaus mahdollisesti, mutta eikö se ole kevytbetoniruuvi, jonka olet saanut?

• Tykkään
DavidErikson89
  • Laddar…
A. Poraa syvemmälle kuin ruuvin pituus, vähintään senttimetri lisää.
B. Puhdista reikä huolellisesti, mieluiten paineilmalla.
C. Hyvä pora, mieluiten Hilti, jossa on 4 leikkuuterää ja joka ei ole kulunut.
D. Käytä iskuruuvinväännintä ja pysähdy heti, jos pysähtyy.
Mutta mieluiten käytä sen sijaan expanderia, se on 100 kertaa parempi, itse vihaan betooniruuveja.

Ainoa kerta, kun olen vetänyt ulos betoniruuvin, oli silloin, kun en ollut porannut tarpeeksi syvälle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.