3 192 lukukertaa ·
12 vastausta
3k lukukertaa
12 vastausta
Betonirungon valaminen pilareille
Hei! Olen tekemässä töitä kotona ja noin 2 kuukautta sitten valoin 6 betonipaalua.
Nyt olen edennyt vaiheeseen, jossa minun pitäisi valaa betonirunko, joka asetetaan paalujen päälle.
Kysymys kuuluu, pitäisikö minun valmistella paalujen yläosaa jotenkin ennen seuraavan vaiheen valamista? Vai riittääkö, että harjaan pölyn pois ja yritän puhaltaa sen puhtaaksi?
Terveisin Henke
Nyt olen edennyt vaiheeseen, jossa minun pitäisi valaa betonirunko, joka asetetaan paalujen päälle.
Kysymys kuuluu, pitäisikö minun valmistella paalujen yläosaa jotenkin ennen seuraavan vaiheen valamista? Vai riittääkö, että harjaan pölyn pois ja yritän puhaltaa sen puhtaaksi?
Terveisin Henke
Onko sinulla mitään raudoitustankoja kiinnitettynä pilarissa?B bighenk sanoi:Hei! Olen tekemässä kotona töitä ja noin 2 kuukautta sitten valoin 6 betonipilaria.
Nyt olen tullut vaiheeseen, jossa minun pitää valaa betonikehys, joka tulee pilareiden päälle.
Kysymys kuuluu, pitääkö minun valmistella pilarien yläosaa ennen kuin valan seuraavan vaiheen? Vai riittääkö, että harjaan pölyn pois ja yritän puhaltaa sen puhtaaksi?
Terveisin Henke
Kyllä vaan. Ne ovat kaksinkertaiset raudoitusraudat, jotka nousevat ylös ja taipuvat rungon ympäri. Ja rungossa on 2 riviä ylä- ja alapuolella raudoitusrautaa koko matkan ympäri. Liitän kuvan, jos sivuuttaa amatöörirakennelman 😂Dowser4711 sanoi:

Kuvan mukaan sen pitäisi olla tiilisokkeli, se on raskas, joten käytä kahta 12 mm terästä 5 cm yläreunasta ja 5 cm alareunasta. Tämä muodostaa noin 7x7 cm kokoisen neliön vahvistuksella. Limitys liitoksissa vähintään 40 cm, voit käyttää nippusiteitä pitämään raudat paikoillaan valun aikana. Jos sinulla on hyvä ja tukeva muotti, voit täristää hieman isommalla iskuporakoneella, joka on varustettu suurella pultilla kärjessä, joka kohdistetaan muottia vasten. Älä lisää liikaa kerralla, vaan täristää lisäysten välillä niin, että se leviää kunnolla ja ilma poistuu. Näin siitä tulee vahva.
Eli tarkoitat, että minun pitäisi olla 4 raudoitustankoa? Minulla on oikea betonivibraattori. Mutta tarvitseeko minun tehdä jotain pilareiden pinnalle ennen valua?J jonaserik sanoi:Valokuvan mukaan sen pitäisi olla tiilisokkeli, se on raskas, joten raudoita 2 kpl 12 mm rautaa 5 cm ylätasosta ja samoin 5 cm alatason yläpuolelta. Tulos on nelikulmainen raudoitus, noin 7X7 cm. Päällekkäisyys liitoksissa vähintään 40 cm, on hyvä käyttää nippusiteitä pitämään raudat paikoillaan valetessa. Jos sinulla on hyvä ja tukevasti muotti, voit käyttää hieman suurempaa iskuporakonetta, jonka nokassa on suuri pultti, jota asetetaan muottia vasten. Älä laita liikaa kerralla, vaan käytä vibraattoria aina vähän kerrallaan, jotta betoni leviää kunnolla ja ilma poistuu. Silloin siitä tulee vahva.
Jepp 4 kpl, se oikealla vibbra, ota varovasti muuten muotti voi pettää, muottiin kohdistuu valtava paine ammattilaiskamoilla, oletko mukana neliskulmaisessa raudoituksessa. Se on palkki ja sen pitää olla ylä- ja alalaattaraudoitettu ollakseen todella vahva. Mitä tulee pilareihin, jos niissä on rautaa ja ne on taivutettu joka suuntaan, olet valmis etkä tarvitse tehdä niille enempää. Onnea rakentamiseen.
Joo ymmärsin mitä tarkoitat. Mutta luulen, että aion ottaa riskin kuten olen jo tehnyt. 2 raudoitusta päälle ja alapuolelle. En ehdi tekemään uusiksi saadakseni vielä enemmän raudoitusta.J jonaserik sanoi:Jepp 4 kpl, se oikealla vibraattorilla, ole varovainen muuten muotti voi kaatua, se aiheuttaa valtavan paineen muotissa ammattilaisvälineillä, oletko mukana raudoituksessa nelikulmiossa. Se on palkki ja sen tulee olla päälle ja alapuolella raudoitus, jotta siitä tulee todella vahva. Mitä pylväisiin tulee, jos sinulla on rautaa niissä ja taivutettu yhteen suuntaan niin olet kotona eikä sinun tarvitse tehdä niille mitään muuta. Onnea rakennustyömaalle.
Kai laitan muutaman sellaisen muuriraudoituksen, kun olen siinä vaiheessa, niin se jakaa voimaa hieman enemmän. Kiitos kaikille neuvoista / vinkeistä.
Klikkaa tästä vastataksesi