Olen tekemässä betonitasoa ulkokeittiöön, johon upotan grillin. Se tulee siis olemaan ulkona ilman kattoa ja saa sekä sadetta että ruoan/rasvan roiskeita päälleen, joten kysymys on kuinka suojelisin tätä.

En ole niin tarkka siitä, miten käsittely vaikuttaa ulkonäköön, vaan pääasia on, että sen pitäisi kestää grillin lämpö, sade, lika ja rasva menemättä pilalle tai hankalasti siivottavaksi.

Onko jollain vinkkejä, mikä käsittely sopisi?

• Tykkään
Den ofrivillige snickaren ja 1 muu
  • Laddar…
Katso wsochcompany.se

DaErkiman sanoi:
Kiitos vinkistä! Onko joku testannut tätä? [linkki]
Tämä käsittely tehtiin, ja ensimmäisen suuren grillauksen jälkeen marinadin roiskeineen se vaikuttaa toimivan. Vain pyyhittiin pois eikä jättänyt tahroja, mutta grilliin aivan lähellä on tullut hieman mustaa lämmöstä/nokesta.

Ulkokeittiö, jossa grilli, värikkäät vihannekset ja liha grillissä, ympärillä grillausvälineitä ja juomia puisen aidan vieressä.

Ulkokeittiö terassilla, jossa on metallinen työtaso ja pyöreä musta grilli. Taustalla puinen kaide ja maisemaa.

• Tykkään
Toto75 ja 4 muuta
  • Laddar…
Vähän myöhäinen vastaus, mutta betongolja pitäisi toimia tosi hyvin myös.

Tosi tyylikäs pöytä, miten olet rakentanut ja mitoitettu sen?

• Tykkään
Axxen80
  • Laddar…
michfris sanoi:
Vähän myöhäinen vastaus, mutta betoniohja pitäisi toimia oikein hyvin myös.

Todella hieno pöytä, miten olet rakentanut ja mitoittanut sen?
Öljyn kanssa olisi tullut halvemmaksi, katsotaan miten se toimii useampien grillailujen, sateen ja tuulen jälkeen.

Kaikki on rakennettu 80x80 alumiiniprofiileista, jotka jäivät yli kun firmalla vaihdettiin messusysteemiä. Ruuvattiin kasaan muutamassa minuutissa sisäänrakennettujen pikalukkojen avulla. Täytyy varmaan vahvistaa sitä hieman parilla kulmaraudalla ja asentaa hyllytaso alle sekä vähän luukkuja.

Jos olisit asunut Örebro läänissä, olisin voinut toimittaa, minulla on 7-8 litraa ylimääräistä.

Minulla on sama grilli kuin sinulla (mastertouch) ja suunnittelen samanlaista ratkaisua, jotta saisin enemmän laskutilaa.
Todella inspiroivaa!

DaErkiman DaErkiman sanoi:
Tein tämän käsittelyn, ja ensimmäisen suuren grillauksen jälkeen marinadin valumisen kera se näyttää toimivan. Vain pyyhittävä pois eikä jätä tahroja, mutta grillin ympärillä on hieman mustaa lämpöä/nokea.

Miten käsittely on kestänyt sinulla?

Meidän työtaso oli sileä kuin juuri jäädytetty jääkiekkokenttä ensimmäisen viikon, mutta sitten se on vähitellen muuttunut karkeammaksi ja näyttää nyt tältä.
Se kuitenkin vastustaa nesteitä hyvin edelleen.

• Lähikuva sileästä, kiiltävästä pinnasta, johon kohdistuu pehmeä valo oikealta ylhäältä.
  • Tykkään
lukemc
  • Laddar…
Levylläni on pari rasvatahrää, jotka eivät lähde pois, mutta se ei häiritse minua kovin paljon. Ei näppylöitä, vaan edelleen silkinpehmeä ja vesi pisaroituu pinnalla.

• Ulkokeittiö: pöytä betonipinnalla, jossa kasveja ja hiiligrilli. Alatasolla grillitarvikkeita, puuterassi taustalla.
  • Betoninen pöytätaso, jossa on rasvatahroja ja yrttejä metalliruukuissa. Pöydällä näkyy myös grillin kansi.
  • Tykkään
Qjanto
  • Laddar…
DaErkiman DaErkiman sanoi:
Levyyni on tullut pari rasvatahrat, jotka eivät lähde pois, mutta eivät ne minua niin paljon häiritse. Ei nystyjä, vaan edelleen silkkiä ja vesi helmeilee pinnalla.
Kuinka kauan annoit levyn palaa ennen käsittelyä ja montako kierrosta?

P Petter J sanoi:
Kuinka kauan annoit levyn palaa ennen kuin käsittelit sen ja kuinka monta kierrosta?
Sen sai kovettua viikon, sitten levitin 3 kerrosta.

• Tykkään
DanielVilhelm ja 1 muu
  • Laddar…
Seuranta meidän työtasosta, jos joku muu on kiinnostunut betonitasosta.
Otaessamme yhteyttä jälleenmyyjään tulimme siihen tulokseen, että todennäköisesti ensimmäisen kerroksen jälkeen käytetty märkähiominen (800) aiheutti epätasaisuuden. Hiomme kaiken alas ja teimme prosessin uudelleen kolmella kerroksella, ja nyt se toimi erinomaisesti! Siitä on kulunut noin kaksi kuukautta ja vesi helmeilee eikä tähän mennessä ole tullut yhtään tahraa tasolle, vaikka siihen olisi osunut sitruunaa, etikkaa tai rasvaroiskeita.

• Tykkään
Miranda.A ja 2 muuta
  • Laddar…
Olen käsitellyt ulkokeittiön levyn vesilasilla neljässä kerroksessa. Nyt ajattelin vahata Topperilla WS Formilta.

Näin syksyllä täytyy odottaa, että aamusumu hälvenee. Kuitenkin aurinkoisia päiviä edessä, joten sen pitäisi toimia. Väheneekö sumu, jos peittää levy yöllä? Täytyy kokeilla ensi yönä, mutta kun ajattelen, etten saa sumua autokatoksen alla... :thinking:

A Alko sanoi:
Olemme käsitelleet ulkokeittiön pöytäämme vesilasilla neljässä kerroksessa. Nyt ajattelin vahata WS Formin Topperilla.

Näin syksyllä pitää odottaa aamuun asti, että kaste katoaa. Kuitenkin aurinkoisia päiviä on tulossa, joten sen pitäisi toimia. Väheneekö kaste, jos peittää pöydän levyllä yön yli? Täytyy kokeilla ensi yönä, mutta kun ajattelen, ettei autokatoksessa ole kaste... :thinking:
Miten vesi- ja topperkäsittelyn tulokset olivat? Riittääkö vain topper, jos ei halua täysin kiiltävää pintaa?

Ystävällisin terveisin
Björn

• Tykkään
Stepa ja 1 muu
  • Laddar…
Tuli hyvä, olen tyytyväinen, mutta laitan varmaan pari lisäkerrosta päällystettä tänä kautena. Ei oikeastaan mitään aavistusta, auttoiko vsttenglaset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.