Olen lukenut täällä hieman ja kuullut myös muualta, että tapauksissa, joissa aiotaan rakentaa jotain, joka ei ole niin herkkä eristykselle (minun tapauksessani varasto), voisi käyttää altaan kiveä (joka ymmärtääkseni oikeasti on betonireikätiili) sen sijaan, että käytettäisiin Leca. Syy olisi valtavat hintaerot. Olen kuullut ihmisistä, jotka ovat ostaneet betonireikätiiliä viitosella kappale, mikä vastaa noin 25 % Lecan hinnasta.

En ole kuitenkaan itse pystynyt todistamaan näitä eroja, en ole löytänyt betonireikätiiliä, joka olisi merkittävästi halvempaa kuin leca.

Voisiko joku selventää käsitteitä minulle ja ehkä antaa muutamia vinkkejä.

Toinen kysymys on myös, onko Byggmax lopettanut omat Lecablokit, niiden verkkosivu ei näytä pitävän niitä ainakaan enää.

Kiitos etukäteen.

hmm, löysin vain tuon myös, aiemmin oli pitkä lista lohkoista, nyt siinä lukee vain "lös lättklinker" ja hinta, ei kerro paljon, 60 litraa? aiemmin oli hieno lista esimerkiksi 19x19x59 cm-lohkoja x kr.

K
"Irtonainen lecasora 60 litraa" eivät ole lohkoja vaan säkkejä lecasorapalloilla.

ktm, juuri niin, mutta tiedätkö, ovatko he lopettaneet block-myyntiä, vai ovatko he vain luopuneet ajatuksesta pitää verkkosivusto ajan tasalla?

K
Sehän on vain soittaa ByggMaxiin ja kysyä? Se täytyy olla nopein tapa saada vastaus selville :)

sain seuraavan vastauksen sähköpostiin:

---

Hei!

Meillä on tällä hetkellä hieman ongelmia verkkosivustomme kanssa, ja tämä on aiheuttanut joidenkin tuotteidemme poistumisen. Muurikivet kuuluvat edelleen valikoimaamme.

---

Mutta alkuperäinen kysymykseni betoniharkko vs leca ja kustannukset on yhä voimassa...

Katsoin vähän hinnastoa Tranås Cementgjuterilta. 7,50+alv / kappale 20 cm leveitä kiviä, 13,5 kpl/m2 ==>126 kr/m2 sis. alv.

Lecaharkko 19 cm leveä 21 kr/kpl, 10 kpl/m2 ==> 210 kr/m2

Betonireikätiilet ovat varmasti halvempia, mutta sinun tulisi eristää ulkopuolelle, jos haluat säilyttää lämmön... LECA:lla on hieman parempi u-arvo.

nyt minun on rakennettava varasto, jota ei tarvitse niin paljon eristää (tai ei ollenkaan, ajattelin). Asun lisäksi Etelä-Skoonessa. MUTTA, se on selvästi tekijä, jos hinnassa on "vain" 40% ero. Olin saanut viitteitä paljon suuremmasta erosta, ehkä betonielementtien neliöhinta olisi ollut 45-50 kr/neliömetri, silloin tilanne olisi ollut erilainen. Nyt näyttää siltä, että Leca on parempi vaihtoehto.

Meillä on keväällä housewarming party, voiko vierailta toivoa lecaharkkoja? He voivat tuoda ne oven eteen, ja maksamme varaston seinät sillä tavalla :) Hmm, miksi tyytyä siihen, voisivatko vieraat muurata ehkä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.