34 261 lukukertaa ·
20 vastausta
34k lukukertaa
20 vastausta
Betoni
Sivu 1 / 2
Onko täällä betoniasiantuntijoita?
Aion valaa pylväitä ja olen laskenut, että tarvitsen noin 300 litraa valmista betonia.
Jos olen ymmärtänyt oikein, voin joko ostaa valmiin kuivabetonin, joka sekoitetaan veden kanssa, tai sementin, joka sekoitetaan veden + hiekan + soran kanssa.
Vaihtoehto 1:
582 litraa kuivabetonia, hinta 1080 kr
vettä
Vaihtoehto 2:
87 litraa sementtiä, hinta 200 kr
195 litraa makadam 12-16, hinta 100 kr per kärry
195 litraa hiekkaa, 0 kr (minulla on 5m3 jäljellä, kun rakensin hiekkalaatikon, "voi olla hyvä olla vähän ylimääräistä".)
vettä
Yhteensä 300 kr.
Onko vaihtoehdossa 2 haittoja? Heikompi lujuus, vaikeampi sekoittaa ym.?
Kuinka vaikeaa/työlästä/aikaa vievää on betonin sekoittaminen käsin? Mikä on paras tapa sekoittaa? (Oikea sementtisekoittaja ei liene ajankohtainen.) Voiko käyttää porakonetta, jossa on sekoitin, vai onko porakone liian heikko siihen? (Kuinka tehokas sen tulee olla?)
Aion valaa pylväitä ja olen laskenut, että tarvitsen noin 300 litraa valmista betonia.
Jos olen ymmärtänyt oikein, voin joko ostaa valmiin kuivabetonin, joka sekoitetaan veden kanssa, tai sementin, joka sekoitetaan veden + hiekan + soran kanssa.
Vaihtoehto 1:
582 litraa kuivabetonia, hinta 1080 kr
vettä
Vaihtoehto 2:
87 litraa sementtiä, hinta 200 kr
195 litraa makadam 12-16, hinta 100 kr per kärry
195 litraa hiekkaa, 0 kr (minulla on 5m3 jäljellä, kun rakensin hiekkalaatikon, "voi olla hyvä olla vähän ylimääräistä".)
vettä
Yhteensä 300 kr.
Onko vaihtoehdossa 2 haittoja? Heikompi lujuus, vaikeampi sekoittaa ym.?
Kuinka vaikeaa/työlästä/aikaa vievää on betonin sekoittaminen käsin? Mikä on paras tapa sekoittaa? (Oikea sementtisekoittaja ei liene ajankohtainen.) Voiko käyttää porakonetta, jossa on sekoitin, vai onko porakone liian heikko siihen? (Kuinka tehokas sen tulee olla?)
on vaikea sanoa kuinka vahva sen täytyy olla, se riippuu välityssuhteesta ja muusta, mutta sinun kannattaa varmaan käyttää tombola
Riippuen siitä, mihin tarvitset betonia, käsin sekoitettu kelpaa hyvin.
Se on kuitenkin melkoinen työ käsin sekoittaa betonia, ja yhtä hyvä kuin tombola on vaikea saada, mutta kysymys onkin, onko se tarpeen.
Se on kuitenkin melkoinen työ käsin sekoittaa betonia, ja yhtä hyvä kuin tombola on vaikea saada, mutta kysymys onkin, onko se tarpeen.
Suurin osa vaikuttaa äänestävän sekoittajaa, katsotaan jos muutankin mieleni siinä asiassa. (On vain niin, että minulla on jonkinlainen sisäänrakennettu vastenmielisyys vuokrata tavaroita...)
Miten on kuivabetoni + vesi versus sementti + hiekka + sora + vesi sitten, onko jollakin mielipiteitä siitä, tuleeko valmiista betonista merkittävä laatuero vai onko se vastaava?
Miten on kuivabetoni + vesi versus sementti + hiekka + sora + vesi sitten, onko jollakin mielipiteitä siitä, tuleeko valmiista betonista merkittävä laatuero vai onko se vastaava?
Niin kauan kuin sekoitat oikeassa suhteessa, se ei eroa valmiista, vaan sinä itse hallitset sen voimakkuutta. Jos luotat omaan sekoituskykyysi, se on täysin sinusta kiinni. Sitten on kysymys siitä, onko se vaivan arvoista. Kaikki valmistusaineet on kuitenkin mitattava ja lapioitava sekoittimeen. Se on aika työlästä, kun sen sijaan voi olla pakkomylly ja vain rikkoa säkki päälle, ja ainoa asia, joka tarvitsee mitata ja miettiä, on vesi ja sekoitusaika.
Perustukset ovat tarkoitettu ulkorakennukselle (15m2).
Ok, on ilmeisesti työlästä sekoittaa betonia, mutta kuinka työlästä? En pelkää tehdä töitä, mutta aika on kortilla. Tuleeko minun seisoa 5-6 tuntia sekoittaen käsin 300 litraa? Siinä tapauksessa otan mieluummin sekoittimen... Jos puhutaan tunnista, niin se on nopeampaa kuin perävaunun lainaaminen ja sekoittimen vuokraaminen. (Vuokra näyttää olevan noin 150 kr/päivä, joten ei sillä konkurssiin mennä.)
Ok, on ilmeisesti työlästä sekoittaa betonia, mutta kuinka työlästä? En pelkää tehdä töitä, mutta aika on kortilla. Tuleeko minun seisoa 5-6 tuntia sekoittaen käsin 300 litraa? Siinä tapauksessa otan mieluummin sekoittimen... Jos puhutaan tunnista, niin se on nopeampaa kuin perävaunun lainaaminen ja sekoittimen vuokraaminen. (Vuokra näyttää olevan noin 150 kr/päivä, joten ei sillä konkurssiin mennä.)
Arvaisin jostakin siltä väliltä. Jos teet betonia yksi säkki kerrallaan, arvaisin, että kestää noin 20-30 minuuttia, jotta saat betonin kohtuuhyväksi.
Sekoitin betonin käsin ensimmäiseen L-elementtiin, jonka tein, ja seuraavana päivänä ostin sekoittimen.
Se kannatti, koska aioin valaa vielä 31 päivää peräkkäin
Sekoitin betonin käsin ensimmäiseen L-elementtiin, jonka tein, ja seuraavana päivänä ostin sekoittimen.
Se kannatti, koska aioin valaa vielä 31 päivää peräkkäin
300 litraa on noin 18-19 25 kiloista betonia
sekoitetaan käsivispilällä ämpärissä helposti
(teinkin sen viime viikonloppuna)
jos minulla olisi betonimylly, olisin valinnut sen, mutta tuo pieni besttool-sekoituskone toimii edelleen
sekoitetaan käsivispilällä ämpärissä helposti
(teinkin sen viime viikonloppuna)
jos minulla olisi betonimylly, olisin valinnut sen, mutta tuo pieni besttool-sekoituskone toimii edelleen