Hei,

Olen rakentamassa terassia ja aion nyt viimeistellä sen asentamalla laudat. Valitettavasti näyttää siltä, että tukipuut, joiden päällä laudat lepäävät, eivät ole aivan suoria, vaan monessa kohtaa melko taipuneita. Minun täytyy siis tasoittaa tukipuiden ja lautojen välit saadakseni tasaisen pinnan. Terassi on 8 x 4 metriä ja se on epätasainen monesta kohdasta. Tukipuiden vaihtaminen ei ole vaihtoehto. Tasatakseni ajattelin käyttää 1mm kattopahvia, jota asetan kerroksittain niihin kohtiin, joissa sitä tarvitaan.

Nyt kysymykseen.

Miten löydän helpoiten tukipuiden korkeimman kohdan (yhteensä 18)? Aion työskennellä tästä korkeimmasta kohdasta käsin ja tasoittaa sitten. Onko olemassa jotain vanhaa kikkaa? Huomaa, että minulla ei ole käytettävissäni laser-mittauslaitteita.

Terveisin

Käytä pitkäpassaa ja höylää pois palkit sieltä, missä ne ovat liian korkeita...

Jos olet ajatellut tasoittaa 1mm kattohuovalla, niin se ei vaikuta olevan kovin epätasaista? Vai ajattelitko laittaa useita kerroksia päällekkäin? Silloin se joustaa, kun kävelet päällä. Höylä ja pitkä vatupassi ovat ne, mitä tarvitaan.

Hei ja kiitos vastauksistanne.

Hyvel blir svårt eftersom vissa reglar ligger väldigt väldigt nära marken och om jag börjar hyvla av så riskerar jag att berggrunden mellan reglarna blir högre än själva reglarna.

Takpappet on sitä mustaa tervattua lajia (melko tiivis variantti) ja ajattelin laittaa sen kerros kerrokselta. Kokeilin tässä muutama päivä sitten ja se oli yllättävän vankka. En tuntenut mitään joustoa, mutta se voi myös johtua siitä, että käytän 45 cm välein reglarna.

Joten yhteenvetona, höylääminen blir svårt ja yrittää täyttää mahdolliset painaumat on valitettavasti ainoa vaihtoehto. Jotain vinkkejä siitä, miten löydän helpoiten sen korkeimman kohdan näistä 18 reglarna? Minulla on pitkä vesivaaka, mutta tarvitsen ideoita siitä, miten minun pitäisi edetä sen korkeimman kohdan löytämiseksi.

Terveisin

Vuokraa kiertolaser, odota kunnes tulee tarpeeksi hämärää, jotta näet linjan selvästi, ja laske sitten laseria niin, että säde on juuri pinnan yläpuolella. Silloin korkeimmat kohdat pitäisi värjäytyä säteestä. Mutta ehkä on jokin muu tapa, joka on helpompi ilman laseria.

Uskon myös, että laser on helpoin.

Laser on ehkä liioittelua puuterassille?? Suorakulmainen mittalauta tai pitkä vatupassi riittää tekemään siitä tarpeeksi suoran.

Slangivatitaso toimii muuten. Toinen pää asennetaan kiinni luultavaan korkeaan kohtaan. Toinen pää vedetään pinnan yli, jolloin nähdään, nouseeko taso kiinteässä kohdassa olevan yläpuolelle.
En kuitenkaan tiedä, onko se oikeastaan kätevämpi kuin pitkävatupassi. Ellei nyt ole pitkiä etäisyyksiä mittauspisteiden välillä.

vilkuile pitkin, polvistu viereen ja katso samalta tasolta kuin kaikki, sinun pitäisi nähdä epäilyttävät kohoumat ja sitten vain tarkistaa laudan ja passin kanssa...

Kiitos kaikille vastauksista. Aion aloittaa tarkistamalla koolausten suoruuden laudan ja vatupassin avulla, kuten Pette ehdotti. Se tulee viemään aikaa, mutta vaikuttaa olevan helpoin ratkaisu. Krawk: Kokeilin letkuvatupassia, mutta mielestäni sen käsittely oli vaikeaa näin suurilla alueilla.

Ystävällisin terveisin

Tai osta laserlaite, joka voi näyttää pystysuoran & vaakasuoran linjan sektorissa (Ei tarvitse olla kiertolaser) Black&Decker ristilaser maksaa 879 Julassa, Mecc 649:-, Bosch 1440:-
Erittäin helppo (jos ei ole liikaa valoa) höylätä laserlinjan mukaan

Jos sinulla on sitten pensasaita, joka on leikattava, sinulla on käyttöä laserille joka vuosi!!

Puhumattakaan taulujen ripustamisesta huoneisiin samalle korkeudelle, jotta vaimo (joka näkee sellaisen ilman laseria) on tyytyväinen...

Laser täytyy olla...hehe

Viimeksi muokattu:
Täydennän vastaukseni. Se on tietysti tavallinen naru, jota käytetään korkeiden ja matalien kohtien löytämiseen. Tämän jälkeen voi oppia enemmän tilanteesta pitkän passin avulla. Käytä jotain narua, joka ei veny merkittävästi, kuten muurarinaru.

PST sanoi:
Jos sinulla on sitten leikattava pensasaita, tarvitset laserin joka vuosi!!
...jos pensasaita on istutettu täysin vaakasuoraan, niin kyllä.

MathiasS sanoi:
.....om häcken är planterad helt vågrätt, ja.
Se ristilaser, joka minulla on (bosch pcl1), voidaan sitten lukita mihin tahansa kulmaan, mikä tekee siitä toimivan täällä. En siksi, että asettaisin laseri leikatakseni häcken... :)

Ovelaa. Sitä ei voi tehdä minun vanhalla Tammolinerilla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.