oleg sanoi:
Mutta todista minut vääräksi. mutta ei ripusteta verhotankoa kartonkinaula.
Näin alkoivat suuret maailmansodat, pieni väärinkäsitys. No, se ei toimi hyvin, kun kiinnittää jotain pelkästään tretexiin, mutta tarkoitin, että kiinnitetään tretex nauloilla, jotka muistuttavat kartonkinauloja, mutta ovat pitkiä. Nyt olen huomattavasti vanhempi kuin sinä, joten tämä tretex on jotain, jota olen käyttänyt, ja kuten joku ketjussa mainitsi, se oli aiemmin käytettävissä ollut eristeapu, erityisesti savitiilistä rakennetuille taloille, sellaisille vinoille, kömpelöille, kiikkerille, vetoisille ja kylmille taloille, joissa savitiilet ajan mittaan laskeutuvat yhteen, joten seinät paksuuntuvat alaosasta. Kun olimme kunnostaneet jotain näistä vanhoista taloista (torpparit houses), joskus joku uskalsi valittaa, että kaikki naulat (päät) näkyivät ajan myötä, ja se oli toinen uutuus, joka ratkaisi sen = muovimaalit, = naulapäät ruostuivat/värjäytyivät melko nopeasti, joten tästä lähtien meidän piti ensin maalata naulapäät ruostesuojamaalilla. Vähän OT ehkä.

Yksi sekavimmista ketjuista mitä olen lukenut pitkään aikaan.

Aluksi TS:n kysymys oli epäselvä joillekin: onko kyseessä se, miten asetetaan masonite vai miten kiinnitetään verhotanko masoniteen? Tulkitsen sen jälkimmäiseksi kysymykseksi.

Sitten näyttää olevan täysin sekavaa, mitä masonite on.

Onko se hardboardi, joka on valmistettu Mason-menetelmällä, onko se Masonite-tavaramerkistä tai yrityksestä Masonite AB????

Lisäksi asiaan on tullut lisäsekoitusta, kun puoli-kova board on mainittu ja myös Huntonitista on löytynyt viittaus.

Niin kauan kuin ette selvennä, mitä tarkoitatte masonitella ja mikä TS:n kysymyksen tarkoitus on, kaikki ovat väärässä tai oikeassa omissa viesteissään. :)

Henkilökohtainen määritelmäni masonite-käsitteelle on hardboard, joka on mieluiten valmistettu Mason-menetelmällä.

Y
Haluan asentaa verhotangon kiinnikkeet 9,6mm masoniittiseiniin.

Tiedän, että tavalliset spax-ruuvit toimivat. Mutta olen nähnyt, että XL myy erikoisruuveja muille rakennuslevyille. Ajattelin tarkistaa, huutaisitteko te, että muut ruuvit ovat parempia kuin klassiset.

piste :)

Olin varmaan valinnut sopivan puuruuvin universialplugg kanssa. Voit aina ensin kokeilla puuruuvilla ilman plugia, jos ne eivät toimi, niin voit vain porata ruuvinreiän suuremmaksi niin, että se sopii plugiin.

S
Masonite-nimistä kutsuttiin, kun ei oikeastaan ollut muita levyjä.
On olemassa samankaltaisia materiaaleja ja työkaluja, jotka on nimetty yrityksen mukaan.
Nyt on niin paljon valmistajia kaikesta, että pitäisi olla oikea nimi.

Jos ruuvi ei toimi, kokeile pidempää. Älä koskaan käytä tulppia puussa (paitsi puutulppaa ;-))

SBH sanoi:
masonite oli nimi silloin, kun ei ollut muita levyjä.
on samantyyppisiä materiaaleja ja työkaluja, jotka nimettiin yrityksen mukaan
nyt on niin monta valmistajaa kaikesta, että pitäisi käyttää oikeaa nimeä.

ruuvi ei toimi. kokeile pidempää. ei koskaan tulppia puuhun (paitsi puutulpat siis ;-))
Miten pidempi ruuvi auttaa, jos levy on 1 cm paksu? Yleismalliset tulpat, jotka puristuvat taakse, toimivat luonnollisesti erinomaisesti levymateriaaleihin.

S
onko se seinä niin vanha, että siinä on masonite tai tretex, niin takana on lankkuseinä tai ainakin osuu jonkinlaiseen puuhun. mutta en tiedä, olen ollut rakennusalalla vain lapsesta lähtien.

Uskon myös, että se on lauta-aita takana, mutta TS vaikuttaa tarkoittavan, että se ei ole, kun ottaa huomioon kysymyksenasettelun.
..joka asuu talossa, jossa lauta-aita takana hardboard tai treetex.;)

Yrrol... Se toimii hyvin kipsiruuveilla verhotankojen kiinnittämiseen, minulla on samanlaiset levyt talossani (10mm Masonite, Board tai mikä se nyt onkaan). Jos se ei vedä hyvin, voit käyttää samaa plugia kuin he, joilla on kipsiseinät, sillä vain materiaali eroaa.

S
vain kun otat ruuvin, jossa on kierteet koko matkan päästä kärkeen, verhotankosi pysyvät paikoillaan

20 viestiä verhotangon asentamiseen....:)

• Tykkään
multix ja 1 muu
  • Laddar…
Äänestän läpivientipultin ja mutterin puolesta, käytä mielellään vaunupulttia, se näyttää tyylikkäämmältä. Voittamaton seinämateriaalista riippumatta.

• Tykkään
Nancy Biäng
  • Laddar…
Pl400!

Stefan o Anna sanoi:
Äänestän läpikäyvän pultin ja mutterin puolesta, käytä mielellään vaunupulttia, näyttää paremmalta. Lyömätön materiaalista riippumatta
Aloittelija, ymmärrän. Vaunupultti...joo käytän myös tätä nimeä, kun taas toiset käyttävät nimiä kuten vagnsskruv!

Mutta vaunupultti on kuitenkin yksi huonommista pulteista, jos yrittää irrottaa sitä kun se on ruostunut kiinni, ne jotka eivät ole samaa mieltä, eivät ole työskennelleet vaunupulteilla. Selittäkää muuten miten saatte irti vaunupultin, joka on hyvin kiinni vedetty perävaunun laidassa,
vahingoittamatta puuta...Joo, leikkuri toimii, kun haluaa irrottaa mutterin, mutta nykyään kun käytämme kulmahiomakonetta, sekin toimii.

Anteeksi pieni OT, mutta verhotanko on varmaan jo asennettu.

Mitä tulee MAZONITEen, muistan heidän mainoskyltinsä, jossa se kirjoitettiin niin. Tietyt taloyhtiöt käyttivät näitä levyjä seinärakenteissaan, luulen että kyseessä oli Hjältevadhus, mutta puhekielessä olemme käyttäneet nimeä MAZONITE näille levyille, ehkä siksi, että ne ovat olleet ruskeita.

Viimeksi muokattu:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.