Hei, minä aion kunnostaa meidän keittiön, ja minun pitäisi purkaa osa seinää. Pohdin, voiko se olla kantava? Laitan mukaan piirustuksen, niin voitteko vastata tähän kysymykseen. Seinä on merkitty punaisella.

• Pohjapiirros, jossa keittiön seinä on merkitty punaisella.
  • Pohjapiirros, jossa keittiö, kylpyhuone, olohuone ja makuuhuoneet. Punaisella merkitty seinä, joka saattaa olla kantava.
Tämä on melko tasainen katto, jossa kattotuolit kulkevat seinästä ruokailuhuoneen ja olohuoneen välillä, sitten kohti keittiötä.

BirgitS
Tervetuloa foorumiin!

Onko sinulla myös leikkauspiirustus?

Miltä kattotuolit näyttävät, ovatko ne niin sanottuja ristikko-kattotuolit?
Voit ladata kuvan niistä, jos se ei ilmene leikkauspiirroksesta.

Ei löydy mitään. Otin muutamia bilder men ne eivät ehkä kerro niin paljon.

• Vinttikerros, jossa on puupalkkeja ja eristemateriaalia. Edessä kasa vanhoja laatikoita tai levyjä. Tumma ja pölyinen ympäristö.
  • Vintin puulaudoitus ja sekalaisia rakennusmateriaaleja.
BirgitS BirgitS sanoi:
Tervetuloa foorumille!

Onko sinulla myös poikkileikkauspiirros?

Miltä kattotuolit näyttävät, ovatko ne niin sanottuja ristikkokattotuoleja?
Voit ladata kuvan niistä, jos se ei käy ilmi poikkileikkauspiirroksesta.
BirgitS BirgitS sanoi:
Tervetuloa foorumille!

Onko sinulla myös poikkileikkauspiirros?

Miltä kattotuolit näyttävät, ovatko ne niin sanottuja ristikkokattotuoleja?
Voit ladata kuvan niistä, jos se ei käy ilmi poikkileikkauspiirroksesta.

Luulen, että ne voivat olla pulpettikattoristikkoja.

• Pulpetkaton suunnitelma, jossa on puutukeista tehty rakenne ja mitat.
Nämä eivät ole minun piirustuksiani vaan otettu verkosta. Yritän etsiä omia sektio piirustuksiani mutta en tiedä miten se onnistuu.

BirgitS
Joka tapauksessa verkosta löytyvät kuvasi näyttävät ristikkorakenteilta, jolloin sisäseinät eivät yleensä ole kantavia ullakon alapuolella olevassa kerroksessa. Mutta odota hetki, niin voi tulla vastaus joltakin, joka on asiantuntevampi kuin minä.

Onko sinulla muita piirustuksia?
Leikkauspiirros löytyy yleensä julkisivupiirrosten yhteydestä.

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Joka tapauksessa kuvasi verkosta näyttävät ristikkoansoilta, jolloin sisäseiniä ei yleensä kannata alla olevassa kerroksessa. Mutta odota hetki, niin voi tulla vastaus joltakin, joka on enemmän asiantuntija kuin minä.

Onko sinulla muita piirustuksia?
Leikkauspiirustukset löytyvät yleensä julkisivupiirustusten kanssa.
En löydä valitettavasti mitään.

Sinun valokuvasi ullakolta näyttävät osia ristikko-orrista. Olisi mukavaa tietää, että se näyttää samalta koko matkan. Jos näin on, niin kuten BirgitS sanoo, ei ole kantavia väliseiniä.

Koko matkalta? Onko se niin, että toisesta päästä toiseen vai mitä tarkoitat?

Ota kuva koko kattoristikosta, vaikka se vaatisi useampia kuvia.

Nyt olen saanut käsiini piirustukset.
Näyttää siltä, että sisäseinät eivät ole kantavia jos tulkitsen tämän oikein. X kantavat ulkoseinät vaikka X on hieman neliön ulkopuolella.

• Suunnitelmapiirustus, joka esittää yksikerroksisen rakennuksen leikkauskuvan ja sivuprofiilin. Näkyvissä ikkunoita ja rakenteita.
  • Ritning av byggnaden, esittää merkittyjä kohtia kantavia ja ei-kantavia seiniä, sisä- ja ulkoseiniin liittyvät tiedot suomeksi ja ruotsiksi.
  • Rakennesuunnitelma: kattoristikon tekninen piirustus sisältäen mittoja ja kantavuustietoja. Ei kantavia sisäseiniä, kantavia ulkoseiniä.
J justusandersson sanoi:
Kuvaa koko kattoristikko, vaikka se vaatisikin useampia kuvia.
Vapaasti kantavat ristikko kattopalkit puusta luki myös, joten vaikuttaa rauhalliselta.

Joo, se on ihan rauhallista!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.