On toive korjata sisäänkäynti uudella portaikolla, jossa on graniittiaskelmat ja metallinen vangstycke.
en löydä inspiraatiokuvia avoimista graniittiportaista, onko tähän syitä, jotka eivät ole ilmeisiä?

Tällä hetkellä on portaikko, joka muistuttaa seuraavaa:
Graniittiset ulkoportaat, joissa on sorakerros alla, punatiilisen talon edustalla, koristeellinen metallikaide.

T
Kivi kestää hyvin puristusta, mutta huonommin vetoa/taivutusta, joten jos asetat graniittilevyn kahden tuen väliin ja astut keskelle, on suuri riski, että se murtuu.
Sinun täytyy luultavasti rakentaa teräksiset vanget ja sitten joitain teräksiä niiden väliin, jolle graniitti asetetaan.
Näiden ei tarvitse todennäköisesti olla niin korkeita, että portaat näyttävät sulautetulta, mutta voi olla rakennussääntöjä, jotka sanovat, ettei saa olla avointa portaikkoa, koska on olemassa riski, että lapsi voi jäädä askelmien väliin ja loukkaantua vakavasti.
Nuo säännöt koskevat sisäportaita ja askelmien välinen etäisyys ei saa ylittää 100 mm.

Jotain tyyliin:

Kiviset ulkoportaat metallikaiteilla talon sisäänkäynnillä, ympäröity kivitiilillä ja vehreydellä taustalla.

T
Kyllä, juuri niin.

Millainen käsityöläinen rakentaa tämän, seppä?

T
Jos et löydä sitä vakiotuotteena aidan ja portaiden valmistajalta, se on varmaan joku sepänliike, joka voi tehdä sen, jos sinulla on piirustus.
Saattaa olla niin, että kivifirmoilla on kontakteja johonkin, joka voi tehdä rautatyöt.

Olen tehnyt näin:
Portaat, jotka on rakennettu puuaskelmista ja teräsrungoista pihassa seinää vasten kasvihuoneen vieressä.
Askelmat ovat kiinnitetty teräsrunkoihin, jotka on pultattu kiinni vangpokseihin. Askelmat ovat tosin puuta, mutta sama periaate toimii graniitille.
Suunnittelin itse ja paikallinen metallifirma rakensi.

C Christoffer L sanoi:
On toiveena korjata sisäänkäynti uusilla graniittiaskelmilla ja metallisella vangstycke.
en löydä inspiraatiokuvia avoimesta graniittiportaasta, onko tähän jotain ilmeisiä syitä, jotka eivät ole näkyvissä?

Tänään on tällainen porras:
[kuva]
Mistä voi ostaa sellaisen?

Hei,

Minulla on myös samanlainen tarve, sillä vanha prefab-portaani on kulunut loppuun ja todennäköisesti menee rikki tulevan salaojituksen yhteydessä. Ajattelen myös avointa metallista porrasta, jossa on askelmat graniitista (tai puusta).
@Christoffer L löysittekö hyvän ratkaisun?

Muita inspiraatioita?

4integration 4integration sanoi:
Hei,

Minulla on myös samanlainen tarve, sillä vanha prefab-portaani on kulunut ja se todennäköisesti menee rikki tulevassa salaojituksessa. Ajattelen myös avoimia portaita metallista, joissa olisi askelmat graniittia (tai puuta).
@Christoffer L löysittekö hyvän ratkaisun?

Muita inspiraatioita?
Emme löytäneet käsityöläisiä, jotka olisivat olleet kiinnostuneita alueellamme, joten meidän oli tyydyttävä betoniin. Työt alkavat, kun sää sallii. Kuvat tulevat keväällä :-)

• Tykkään
4integration
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sanoi:
Olen tehnyt näin:
[kuva]
Askelmat ovat asennettu teräsrunkoihin, jotka on pultattu kosketusosiin. Askelmat ovat kyllä puuta, mutta sama periaate toimii graniitin kanssa.
Piirsin itse ja paikallinen metallifirma rakensi.
Hei, onko sinulla halua jakaa piirustuksen? Todella tyylikästä ja juuri niin kuin haluamme tehdä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.