2 790 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Avaus raudoitetussa betonilaatassa
Hei,
Ajattelen tehdä aukon betonilaattakerrokseen. Aukon koko on 2x3 metriä portaita varten ja se sijaitsee kerroksen keskellä. Rakennesuunnittelija suosittelee pari tolppia. Mutta tutkittuani ajattelen tehdä betonirautapannan sen sijaan (alemmat jännitykset). Pidän tästä parempana kuin hiilikuidusta.
Pannan betoniraudat pitäisi hitsata "pätkiin" tai kerroksen raudoitukseen. Olen lukenut, että hitsaus voi heikentää raudoitusta. Onko tämä ok? Ajattelen myös ruuvata uuden raudoituksen betoniin.
On kantavia seiniä kerroksen alla noin 1-2 m aukon ympärillä, joten en ole erityisen huolissani. Aukko vähentää kerroksen kuormitusta yli 1000 kg (poistettu betoniosa).
Onko jotain erityistä, mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?
Kiitollinen palautteesta...
Ajattelen tehdä aukon betonilaattakerrokseen. Aukon koko on 2x3 metriä portaita varten ja se sijaitsee kerroksen keskellä. Rakennesuunnittelija suosittelee pari tolppia. Mutta tutkittuani ajattelen tehdä betonirautapannan sen sijaan (alemmat jännitykset). Pidän tästä parempana kuin hiilikuidusta.
Pannan betoniraudat pitäisi hitsata "pätkiin" tai kerroksen raudoitukseen. Olen lukenut, että hitsaus voi heikentää raudoitusta. Onko tämä ok? Ajattelen myös ruuvata uuden raudoituksen betoniin.
On kantavia seiniä kerroksen alla noin 1-2 m aukon ympärillä, joten en ole erityisen huolissani. Aukko vähentää kerroksen kuormitusta yli 1000 kg (poistettu betoniosa).
Onko jotain erityistä, mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?
Kiitollinen palautteesta...
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ehdottomasti! Aion tehdä niin. Mietin vain, olisiko jollain foorumilla mielipiteitä asiasta.BirgitS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tasoita oven aukko betonisissa ontelokivissä
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Leikkaa vahvistettu betonitukipilari
Specialbetong för en fasad betongkant mot garageöppning
Grund & Markarbeten -
Oviaukon ulko-ovi kevytbetoni - rakennusrunko puurunko
Leca tai kevytbetoni? Ikkuna-aukon muuraus