9 741 lukukertaa ·
26 vastausta
10k lukukertaa
26 vastausta
Autotallin katto vuotaa pahasti, miten korjata?
Aloita katsomalla kattoa. Jos onni on myötä, näet jonkin epäilyttävän halkeaman tai vastaavan.
Jos et halua vaihtaa kattoa juuri nyt, ehkä kattoa voi käsitellä kattomassalla ja siten pidentää sen käyttöikää.
http://takmassa.se/
Jos et halua vaihtaa kattoa juuri nyt, ehkä kattoa voi käsitellä kattomassalla ja siten pidentää sen käyttöikää.
http://takmassa.se/
Aion ostaa pressun huomenna, joka peittää koko katon ja useita vahvoja tolppia sen päälle pitämään, vähän ruuveja, nauloja ja hyvää mieltä, niin ehkä se kestää kevääseen asti.
Aina voi käyttää johonkin, kun katto on korjattu, ehkä keinu lapsenlapsille, sellainen korkea, missä on imua.
Olen vähän epävarma, pitäisikö laittaa lämmitys päälle vai onko parempi käyttää pelkkää kosteudenpoistajaa.
Lämmin ilma sisältää enemmän kosteutta ja nousee ylöspäin, samalla ilma kuivuu, kun sitä lämmitetään.
Jos voisi lämmittää ilmaa ja samalla estää sitä nousemasta ylös ja kondensoitumasta kattoon, mutta antaa kosteudenpoistajan hoitaa se, olisi se varmaan parasta.
Aina voi käyttää johonkin, kun katto on korjattu, ehkä keinu lapsenlapsille, sellainen korkea, missä on imua.
Olen vähän epävarma, pitäisikö laittaa lämmitys päälle vai onko parempi käyttää pelkkää kosteudenpoistajaa.
Lämmin ilma sisältää enemmän kosteutta ja nousee ylöspäin, samalla ilma kuivuu, kun sitä lämmitetään.
Jos voisi lämmittää ilmaa ja samalla estää sitä nousemasta ylös ja kondensoitumasta kattoon, mutta antaa kosteudenpoistajan hoitaa se, olisi se varmaan parasta.
Jos sinun täytyy korjata sisätilojen pintakerrokset, sinun on joka tapauksessa avattava ne, jolloin voit leikata auki diffusionspärrin, ottaa eristeen pois ja katsoa. Näin saat käsityksen siitä, mistä vesi suurin piirtein tulee. Ensimmäinen askel on tietenkin mennä katolle ja vilkaista. Tarkista kaikki saumat, onko joku löystynyt? Silloin sinulla on taatusti vuoto siinä. Mutta älä lopeta etsimistä, kun olet löytänyt yhden, voisi olla enemmänkin 
Se on väistämätöntä, sinulla on vuoto, ja se on korjattava. Mitä pidempään odotat, sitä enemmän vahinkoja saat hoitaa. Joten etsi vuoto ja korjaa se. Jos se tuntuu mahdottomalta, ota apua ammattilaiselta.
Se on väistämätöntä, sinulla on vuoto, ja se on korjattava. Mitä pidempään odotat, sitä enemmän vahinkoja saat hoitaa. Joten etsi vuoto ja korjaa se. Jos se tuntuu mahdottomalta, ota apua ammattilaiselta.
Mmmm, mutta paljon on epäilyttävää, monia saumoja jotka ovat irronneet. Monta puhallusta, mutta niistä välitän vähemmän niin kauan kuin ne ovat ehjiä, tosin on joitakin, jotka ovat romahtaneet, ei hyvä.pelpet sanoi:
Tuntuu siltä, että minun täytyy repiä pois huopa varmistaakseni raakapontin hyvinvoinnin.
Totta kai se on oikein, voisi repiä sisäpuoli auki nähdäkseen mistä se tulee. Mutta niin helppoa se ei ole, auto on meneillään olevan työn tiellä. Toki voisin yrittää arvailla ja kuumailmapuhaltimen avulla yrittää pysäyttää sen. Kävin ylhäällä ja laitoin muovia sinne, missä epäilin sen olevan, joten jos tippuminen vähenee, tiedän suurin piirtein mihin iskeä. Soittaminen ammattilaisille voi olla pakollista, mutta se ei ole ensisijainen vaihtoehto, he todennäköisesti repivät, ja minne laittaa auton, ja miten, ja kaikki tavarani? :|thomasx sanoi:Jos sinun täytyy korjata sisätilojen pinnat, sinun täytyy avata joka tapauksessa, silloin voit leikata diffuusioesteen, ottaa eristeen pois ja katsoa. Näin saat käsityksen siitä, mistä vesi suurin piirtein tulee. Mutta ensimmäinen askel on tietenkin mennä katolle ja katsoa ympärilleen. Tarkista kaikki saumat, onko joku pettänyt? Silloin sinulla on taatusti vuoto siinä kohdassa. Mutta älä lopeta etsimistä kun löydät yhden, voi olla, että niitä on enemmän
Sitä ei voi välttää, sinulla on vuoto, ja se täytyy korjata. Mitä pidempään odotat, sitä enemmän vahinkoja joudut käsittelemään. Joten etsi vuoto ja korjaa se. Jos se ei tunnu mahdolliselta, ota apua ammattilaiselta.
Kyllä, jos useita saumoja on irronnut, on korkea aika vaihtaa huopa. Ja jos aiot ostaa pressun, osta oikea PVC-pressu, joka painaa 600-650 grammaa, se on, IMO, ainoa pressulaatu, joka kelpaa, varsinkin jos se jää paikalleen pitkäksi aikaa. Painoina voit käyttää muutamia kiviä. Ja kyllä, jos aiot laittaa tällaisen pressun, voi olla hyvä nostaa huopa ja katsoa jo nyt. Olet ollut katolla ja tarkistanut, ymmärrän. Et astunut läpi mistään? Se on hyvä merkki, ehkä ponttilauta säilyy hyvänä 
Ilmankuivaimet ovat hyviä, jos olosuhteet ovat kunnossa, vähintään 15 astetta lämmintä, mielellään 20, eikä ilmanvaihtoa. Silloin tällainen laite kuivaa nopeasti. Mutta muista, että jos et ole avannut sisäkattoa ja höyrysulkua, ei katolla ole juurikaan kuivumistehoa.
Ilmankuivaimet ovat hyviä, jos olosuhteet ovat kunnossa, vähintään 15 astetta lämmintä, mielellään 20, eikä ilmanvaihtoa. Silloin tällainen laite kuivaa nopeasti. Mutta muista, että jos et ole avannut sisäkattoa ja höyrysulkua, ei katolla ole juurikaan kuivumistehoa.
Sellaisen kaliberin pressu on todella kallis, valitsin 180gr, luulen sen riittävän jonkun kuukauden. Tästä syystä ajattelin käyttää 90x90 4,5 m pituisia pitämään sen paikoillaan lisäksi siitä, että se kiinnitetään ulkoseiniin ympäriinsä.
Tarkistin juuri ja se on lakannut tiputtamasta, vesilammikot lattialla ja autossa olivat myös kuivuneet pois, joten on mahdollista, että vuoto on eilisen laittamani muovin alla. Toisaalta sade loppui yöllä.
Tämä, että kondenssikuivaimet eivät toimi tietyn lämpötilan alla, kannattaa ottaa pienellä varauksella. Kalliimmat ehkä eivät toimi, mutta se johtuu todennäköisesti siitä, että toiminto on sisäänrakennettu. Minulla on useita erilaisia, mutta halvin Wasco Harald N:sta toimii nollaan asteeseen asti, ehkä kylmemmissäkin, mutta en ole kokeillut, pelkään säiliön jäätyvän rikki.
Kattomestari on hyvä idea, mutta ensin haluan varmistaa katon.
Tarkistin juuri ja se on lakannut tiputtamasta, vesilammikot lattialla ja autossa olivat myös kuivuneet pois, joten on mahdollista, että vuoto on eilisen laittamani muovin alla. Toisaalta sade loppui yöllä.
Tämä, että kondenssikuivaimet eivät toimi tietyn lämpötilan alla, kannattaa ottaa pienellä varauksella. Kalliimmat ehkä eivät toimi, mutta se johtuu todennäköisesti siitä, että toiminto on sisäänrakennettu. Minulla on useita erilaisia, mutta halvin Wasco Harald N:sta toimii nollaan asteeseen asti, ehkä kylmemmissäkin, mutta en ole kokeillut, pelkään säiliön jäätyvän rikki.
Kattomestari on hyvä idea, mutta ensin haluan varmistaa katon.
ostamalla kalliin, se on useampia käyttökertoja. halpa käytetään kerran ja heitetään sitten poision sanoi:Tällaisen kaliiberin pressu on todella kallis, valitsin 180 gr, uskon sen riittävän kuukaudeksi. Tästä syystä ajattelin käyttää 90x90 4,5 m pituutta pitämään sitä paikoillaan sen lisäksi, että se kiinnitetään ulkoseiniin ympäriinsä.
Katsoin juuri ja tippuminen on loppunut, vesilätäköt lattialla ja autolla ovat myös kuivuneet, joten on mahdollista, että vuoto on muovin alla, jonka laitoin eilen. Toisaalta sade lakkasi yöllä.
Että kondenssikuivaimet eivät toimi tietyn lämpötilan alapuolella, siihen pitää suhtautua varauksella. Kalliimmat eivät ehkä toimi, mutta se johtuu todennäköisesti siitä, että toiminto on sisäänrakennettu. Minulla on useita erilaisia, mutta halvin Wasco Harald N:stä toimii nollaan asti, ehkä kylmemmissäkin, mutta sitä en ole kokeillut, pelkään että astia jäätyy rikki.
Kattoasentaja on hyvä idea, mutta ensin haluan varmistaa katon.
Miten ajattelit nyt?
Tällainen pressu maksaa noin 3000:-
Mitä maksavat sinun 90x90*4,5m, sillä et kai ostanut vain yhtä?
Ja ne ovat melkein arvottomia sen jälkeen, PVC-pressun voit myydä blocketsissa ja saada melkein rahat takaisin.
Tällainen pressu maksaa noin 3000:-
Mitä maksavat sinun 90x90*4,5m, sillä et kai ostanut vain yhtä?
Ja ne ovat melkein arvottomia sen jälkeen, PVC-pressun voit myydä blocketsissa ja saada melkein rahat takaisin.
Viimeksi muokattu:
Lasken 7 kappaletta ja niistä tulee todella hieno keinuteline, joten niille varmasti löytyy enemmän käyttöä kuin 5x9 metrin pressulle. 95x95 maksaa 44kr/metri, tietysti se tulee maksamaan, mutta ehkä voi pienentää 70x70 kokoon 23,5kr/metri, riippuen siitä mitä ne painavat, toisaalta niitä voi ruuvata yhteen. 70x70 riittää varmaan keinuun myös.thomasx sanoi:
(en pidä myymisestä bloketti.fi:ssä, hirveää tinkimistä, joko tuntee itsensä huijatuksi tai tulee vihaiseksi).
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulla on saattanut käydä tuuri, nyt sataa mutta ei vuoda. Ehkä ne ovat ne kolmen viillon saumakohdat, jotka eivät ole tiiviitä, jos näin on, voin liimata ne heti kun ne kuivuvat. Mutta pidän sitä varoitussignaalina, täytyy laittaa uusi pintahuopa. Kysymys on silloin, voiko sen asentaa vanhan päälle, luin jostain, että voisi, voiko siihen luottaa?
Ajattelin laittaa pintahuovan vaakatasoon, en näe mitään etuja pystysuunnassa. Onko mitään selitystä sille, miksi raakapontti pitäisi olla vaakasuorassa ja pintahuopa pystysuorassa? Ainoa olisi, että raakapontti on helpompi naulata pystyasennossa, muuten voin nähdä vain haittana.
Nyt löysin hyvän työkirjauksen katolle: http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/17/Monteringsanvisning Glaciär Ytpapp 17240 17280.pdf Vaakasuorassa, kuten haluan, mutta meneekö se suoraan vanhan päälle?
Huokaus, milloin oppii lukemaan kunnolla.
"Alustan tulee olla puhdas, tasainen ja kuiva. Jos
alusta koostuu vanhasta kattopaperista, se on
korjattava ennen uuden tiivistekerroksen asettamista.
Mahdolliset kuplat on leikattava auki. Tasoita
reunat asfalttiliimalla ja naulaa alas. Täytä
suuremmat aukot Trebolit Asfalttimassalla. Peltit, jotka
aiotaan päällystää paperilla on puhdistettava
lakalla tai vastaavalla. Naulaa myös kaik
-
ki ulkonevat naulankannat.
Jos et ole varma vanhan alustan
soveltuvuudesta, on parempi repiä se pois ja laittaa uusi
aluspahvi. Samalla voit tarkistaa
alikattorakenteen. "
Homma on selvä.
Ajattelin laittaa pintahuovan vaakatasoon, en näe mitään etuja pystysuunnassa. Onko mitään selitystä sille, miksi raakapontti pitäisi olla vaakasuorassa ja pintahuopa pystysuorassa? Ainoa olisi, että raakapontti on helpompi naulata pystyasennossa, muuten voin nähdä vain haittana.
Nyt löysin hyvän työkirjauksen katolle: http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/17/Monteringsanvisning Glaciär Ytpapp 17240 17280.pdf Vaakasuorassa, kuten haluan, mutta meneekö se suoraan vanhan päälle?
Huokaus, milloin oppii lukemaan kunnolla.
"Alustan tulee olla puhdas, tasainen ja kuiva. Jos
alusta koostuu vanhasta kattopaperista, se on
korjattava ennen uuden tiivistekerroksen asettamista.
Mahdolliset kuplat on leikattava auki. Tasoita
reunat asfalttiliimalla ja naulaa alas. Täytä
suuremmat aukot Trebolit Asfalttimassalla. Peltit, jotka
aiotaan päällystää paperilla on puhdistettava
lakalla tai vastaavalla. Naulaa myös kaik
-
ki ulkonevat naulankannat.
Jos et ole varma vanhan alustan
soveltuvuudesta, on parempi repiä se pois ja laittaa uusi
aluspahvi. Samalla voit tarkistaa
alikattorakenteen. "
Homma on selvä.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klikkaa tästä vastataksesi