H
please accept my apologies for the English.

Hei kaikille. Olen talonrakennuksen loppuvaiheessa ja olen tullut autotallin eristämisen vaiheeseen - tehtävä, jonka päätimme tehdä itse, mutta olemme nyt huomanneet, että se vaatii enemmän työtä kuin olimme suunnitelleet.

Meillä on eristys, muoviset säänkestävät levyt, teippi jne. tämän osan työhön, mutta rakentajamme ovat nyt pyytäneet meitä selvittämään kiinnityksen kipsilevyille (uskoakseni termi on glesning)

Minulla ei ole kokemusta tästä ja pohdin, mitä kokoista puuta meidän pitäisi käyttää ja millaisia välejä siinä pitäisi olla (onko se vain CC 60 lattiasta ylöspäin).

Tämä saattaa vaikuttaa yksinkertaiselta kysymykseltä, mutta toivottavasti teillä on muutama minuutti aikaa auttaa minua.

H Hudson0804 sanoi:
ole hyvä ja hyväksy anteeksipyyntöni siitä, että kirjoitan englanniksi.

Hei kaikki. Olen viimeistelemässä talon rakentamista ja olemme siirtyneet autotallin eristämiseen - tehtävä, jonka päätimme hoitaa itse, mutta huomasimme, että se vaatii enemmän työtä kuin olimme suunnitelleet.

Meillä on eristeet, muoviset säänkestävät levyt, teippiä jne. tämän osan työstä tekemiseen, mutta rakentajamme ovat nyt pyytäneet, että järjestämme kipsilevyjen kiinnityksen (uskon, että termi on glesning).

Minulla ei ole kokemusta tästä ja mietin, mitä mittoja puutavaraa käytämme, millainen etäisyys mitoilla on (onko se vain CC 60 lattiasta ylöspäin).

Tämä saattaa vaikuttaa yksinkertaiselta kysymykseltä, mutta toivon, että sinulla on muutama minuutti aikaa auttaa minua.
En ole varma, mitä tarkoitat tarkalleen "kipsilevyjen kiinnityksellä". Normaalisti sitä ei käytetä seinissä. Kipsilevyt ruuvataan suoraan seinän tukipuihin. Jotkut haluavat laittaa ensin OSB tai vaneri (jotta voi helposti ruuvata asioita mihin tahansa seinällä).

Jos sinulla on kipsilevyt katossa, käytetään kuitenkin normaalisti 28x70 "glespanel" 300 mm etäisyydellä keskipiste/keskipiste.

H
Ehkä voin näyttää sinulle esimerkin kuvalla.

https://imgur.com/a/yiWNdYH

Kuten näet, seinä on eristetty, sitten on tehty muovinen kosteussuoja, ja tämän päällä on vanerisuikaleet.

Se on tämä ylimääräinen puu, josta en ole varma.

Toivottavasti tämä auttaa selittämään paremmin.

Laita eristettä lisäpuun väliin. Tila on hyvä, jotta muoviin ei tule reikiä, kun asennat hyllyjä ym. Älä unohda laittaa yhtä alareunaan.

Harkitse OSB-levyn tai vanerin käyttöä kipsilevyn takana, jotta tavaroiden kiinnittäminen seinään on helpompaa ja seinän jäykkyys lisääntyy.

H
Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Laita eristys lisäpuun väliin. Tila on hyvä, jotta muovia ei läpäistä, kun laitat hyllyjä jne. Älä unohda laittaa yhtä pohjalle.

Harkitse OSB:n tai vanerin käyttöä kipsilevyjen takana helpottamaan asioiden kiinnittämistä seinään ja lisää maan jäykkyyttä
Olimme harkinneet OSB:tä, mutta tällä hetkellä meidän täytyy vain eristää seinät ja valmistella ne rakentajien saapumiseen ja kipsilevyjen asentamiseen.

En usko, että selitän itseäni kovin hyvin. Anteeksi sekaannus.

Tässä on kuvaus siitä, mitä tarvitset
Rakenteen poikkileikkaus, jossa näkyy kerrokset: teippi, eristys, vaneri/OSB, kipsi, muovi. Mukana mitat ja ohjeet asennukseen.

Muuten, lataa kuvat suoraan foorumille ja lisää viestiisi.

H
Kiitos kuvasta, olen hieman enemmän hämmentynyt, koska kun puhuin rakennuttajieni kanssa, he kertoivat minulle, että en tarvitse OSB:tä ja sen sijaan tehdä rungon vanerilla.

Luulen, että minun täytyy saada joku selittämään paikan päällä, koska luulen, että tässä on jotain, joka jää käännöksessä ymmärtämättä.

Missä tehdä tuo kehys?

Jos laitat vain kipsilevyn, sinun täytyy osua palkkeihin ruuveilla, jos haluat kiinnittää jotain raskasta.

H
Luulen, että rakentajat haluavat samanlaista cc60-väliin asetettua puuta, jota käyttäisit katon tekemiseen ennen kuin kiinnität siihen nauloilla gyps.

Olemme pyytäneet selvennystä, sillä OSB vaikuttaa helpommalta tehtävältä.

You are missenterpretating. Spaced wood pitäisi joka tapauksessa olla siellä. Mutta sinulla on jo suurin osa siitä kuvassa

H
Ah, nyt ymmärrän. Tämä kuva ei ole oikea seinä. Seinä on tällä hetkellä eristämätön. Mutta luulen, että tiedän mitä minun tarvitsee tehdä.

Olen pahoillani, että tämä on ollut niin hämmentävää, mutta minulla ei ole suurta tietoa rakentamisesta.

Voit katsoa näitä Youtube-klippejä ymmärtääksesi enemmän.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.