Hei kaikki siellä
Minulla on vanha maatila Skånessa, jonka seinät on rakennettu savitiilistä ja tiilistä, neljä kerrosta alhaalta.
Nyt on ikkuna, joka on 120 x 135 cm, ja se on tarkoitus korvata kaksinkertaisella ovella terassille.
Ikkuna pitää poistaa ja aukkoa leventää 140 cm x 210 cm korkeaksi.
Nykyinen ikkuna on 192 cm korkeudessa.
Olen laittanut tukipalkit (stempar) molemmille puolille, miten teen aukon korottamiseksi?
Sen pitäisi siis olla 20 cm korkeampi aukko ylöspäin.
Laitan rautapalkin poikittain noin 213 cm korkeudelle ja hakkaan sen savitiiliin?
Tiedän, että savitiili on hyvä niin kauan kuin se pysyy liikkumattomana, mutta kun aletaan hakata ja jyrsiä, se alkaa helposti halkeilla.
Miten teen, jotta 60 cm ikkunan yläpuolella ei romahda alas?
70 cm paksun ulkoseinän ulkopuolella on listalaastia, jota en halua tuhota.
Sisäpuolella aion rakentaa leca-harkoilla saadakseni sileän seinän, johon voin ripustaa kaappeja.
Tätä ei voi tehdä vanhalle seinälle, koska en halua rapata sitä ja lecaa antaa myös hieman lämpimämmän ulkoseinän?
Jätän 5 cm vanhan ja uuden seinän väliin.
Voiko joku antaa minulle neuvoja?
Hei kaikki siellä
Minulla on vanha maatila Skånessa, jonka seinät on rakennettu savitiilestä ja tiilestä, neljä kerrosta alhaalla.
Nyt on ikkuna 120 x 135 cm, joka pitää korvata kaksinkertaisella ovella terassille.
Ikkuna on poistettava ja aukkoa laajennettava 140 cm leveäksi ja 210 cm korkeaksi.
Nykyinen ikkuna on 192 cm korkeudella.
Olen asettanut tukipalkit jokaiselle puolelle, miten nostan aukkoa?
Aukkoa pitäisi siis nostaa 20 cm ylöspäin.
Pitääkö minun asettaa rautapalkki poikkisuunnassa noin 213 cm korkeuteen ja leikata se savitiileen?
Tiedän, että savitiili on hyvä niin kauan kuin sitä ei liikuteta, mutta jos alkaa hakkamaan ja jyrsimään, se alkaa helposti halkeilla.
Miten varmistan, ettei ikkunoiden yläpuolella oleva 60 cm romahda alas.
Ulkopuolella, 70 cm paksussa ulkoseinässä on listakoriste, jota en halua tuhota.
Sisäpuolelle aion rakentaa leca-lohkoista sileän seinän, johon voin ripustaa kaappeja.
Tätä ei voi tehdä vanhalle seinälle, koska en halua tasoittaa sitä ja leca antaa hieman lämpimämmän ulkoseinän?
Jätän 5 cm vanhan ja uuden seinän väliin.
Voiko joku antaa minulle neuvoja. [kuva]
Hei
Tukipuut nostettu kattoon ja 3 palkkia kattoon ja katon runkoon
Jyrsin isolla terällä tehokkaalla kulmahiomakoneella ensin seinän läpi sisäpuolelta, sitten ulkopuolelta
Sitten tein vaakasuorat urat 25 cm ulos oikealle ja vasemmalle, missä ikkuna oli, ja asensin teräspalkin poikittain oikealle korkeudelle plus noin 4 cm. Se romahti hieman, mutta sain rakennettua takaisin lecaharkoilla ulkoa ja sisältä.
Se onnistui hyvin. Mutta kun käytin kulmahiomakonetta, tuli valtavasti kiveä, soraa, savea, laastia jne. Savua tuli koko taloon. Vaikka käytin hengityssuojainta, sain silti sitä kurkkuun. Tämä tehtiin keväällä, joten kaikki ikkunat olivat auki.
Oletko aikeissa tehdä samanlaista
Asentaa korkeamman oven?
Ystävällisin terveisin, Peter.
Hei
Leimasin kattoa ja kolme palkkia katolle ja kattotuolille
Jyrsitty suurella terällä reiluun kulmahiomakoneeseen ensin sisäpuolelta sitten ulkopuolelta
Sitten jyrsin ura vaakasuoraan 25 cm ulos oikealle ja vasemmalle missä ikkuna oli ja asensin teräspalkin poikkisuuntaan oikealle korkeudelle plus noin 4 cm. Se romahti vähän, mutta onnistuin rakentamaan sen uudelleen lecaharkoilla ulkopuolelta ja sisäpuolelta.
Se onnistui hyvin. Mutta kun käytin kulmahiomakonetta niin savusi uskomattoman paljon kiviä, soraa, savea, laastia ym. Tuli pölyisää koko talossa. Vaikka käytin hengityssuojainta, sain sitä kurkkuun. Tehtiin keväällä, joten oli auki joka puolella.
Oletko aikeissa tehdä saman
Asentaa korkeampi ovi?
Ystävällisin terveisin, Peter..
Kyllä, ajattelimme asentaa korkeamman oven ja ikkunan - sekä myös korottaa savitiiliseiniä! Höllvikenissä!
Kyllä, ajattelimme asentaa korkeamman oven ja ikkunan - sekä myös korottaa savitiiliseinät! Höllvikenissä!
Ota yhteyttä, jos olet kiinnostunut auttamaan.
Hei
Ota mielellään valokuva siitä ja näytä meille kaikille täällä.
Ulkopuoli ja sisäpuoli, jos haluat, seinästä ja reiästä, jonka olet ottanut.
Rakennatko ylös leca block?