4 054 lukukertaa ·
14 vastausta
4k lukukertaa
14 vastausta
Asentaa tekokiviä kipsistä?
Ajattelin laittaa vähän koristekiveä makuuhuoneeseen. Valitsemani on kipsi-imitaatiokivi, Klimex Limburg.
Ohjeiden mukaan nämä pitäisi asentaa laastilla, aivan kuten oikea kaakelilaatta. Mutta koska aion laittaa ne makuuhuoneeseen, haluan välttää sekoittamasta laastia ja sotkemista. Onhan olemassa valmiiksi sekoitettua laastia tai liimaa, joka sopii kaakelilaattoihin?
Mitä voitte sitten suositella?
Ohjeiden mukaan nämä pitäisi asentaa laastilla, aivan kuten oikea kaakelilaatta. Mutta koska aion laittaa ne makuuhuoneeseen, haluan välttää sekoittamasta laastia ja sotkemista. Onhan olemassa valmiiksi sekoitettua laastia tai liimaa, joka sopii kaakelilaattoihin?
Mitä voitte sitten suositella?
Uskotko, että sinut tehdään konkurssiin, jos ostat patruunoita. On olemassa valmiiksi sekoitettu kiinnitysaine kuten tämä:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tatning-fix-och-fog/Fastmassa-LA315-2000017320/
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tatning-fix-och-fog/Fastmassa-LA315-2000017320/
Alusta on kipsi, joka tarvitsee vain pohjustaa. Laatat ovat kuten sanottu kipsiä. Niitä ei tarvitse tasoittaa ja ne leikataan katkaisu/jiirisahalla. Joten tämä osa on aika sujuvaa.cpalm sanoi:
OK, seinä ei ole maalattu/tapetoitu nyt? Katsoin tämän videon, jossa kuvaillaan kuinka laattojen taustapinta pitää harjata teräsharjalla ja kuinka reunoilta pitää poistaa valuvirheet esim. kulmahiomakoneella. Videossa mainitsevat myös oman "liimansa", jonka luulen olevan käsittelyltään samanlainen kuin tavallinen kiinnityslaasti.Anna1984 sanoi:
Ei nyt on vain kipsiä seinällä. Videon perusteella näyttää siltä, että jokaisen kiven (kipsin) takapinnan käsittelyssä on vähän hommaa. Kysymys on, onko se todella tarpeellista. Toivottavasti ei.cpalm sanoi:OK, onko seinä maalattu/tapetoitu nyt? Katsoin tätä videota, jossa he kuvaavat, kuinka laattojen takapinta harjataan teräsharjalla ja kuinka reunat puhdistetaan valeturskasta esim. kulmahiomakoneella. Videossa he mainitsevat myös oman "liminsä", joka minun olettamukseni mukaan ei eroa käytöltä tavallisesta kiinnitysaineesta.
Kävin Bauhausissa viime viikolla ja ostin fuskgipsiä. Siellä he neuvoivat olemaan käyttämättä valmiiksi sekoitettua laattaliimaa. He sanoivat, että "tavallinen" kiinnityslaasti oli parempi tähän.
Onko se todella näin? En uskonut, että niiden laadussa olisi eroa vain siksi, että laattaliima oli valmiiksi sekoitettu.
Onko se todella näin? En uskonut, että niiden laadussa olisi eroa vain siksi, että laattaliima oli valmiiksi sekoitettu.
Voit hyvin "sotkea" makuuhuoneen ulkopuolella, esimerkiksi ulkona. Sitten vain kannat ämpärin sisään, tuskin siinä on sen enempää eroa ostetun valmiin ämpärin ja sekoitetun ämpärin välillä, kun se on huoneessa.Anna1984 sanoi:
(jos en väärin muista, ostithan sekoittimen Julasta, joten välineet sinulla on
Viimeksi muokattu:
Totta se on. Mutta on todella paljon mukavampaa vain avata purkin kansi ja aloittaa hommat, sen sijaan että pitäisi juosta ulos ja sekoittaa koko ajan.oceanis sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
