8 783 lukukertaa ·
12 vastausta
9k lukukertaa
12 vastausta
Asentaa leuanvetotanko kipsiseinään [KUVA]
Aion asentaa alla olevan leuanvetotangon olemassa olevaan kipsilevyseinäiseen ulkoseinään. Epäilen, etten osu hirsiin, joten haluan vahvan kiinnityksen seinään.
Kuvassa punaisella merkityt alueet ovat ruuvinreiät telineessä.
Ajatukseni on kiinnittää ehkä 4-5 hirttä 3 vaakasuoraan lautaan ja kiinnittää sitten teline tähän.
Kysymykset ovat -
1. Minkä tyyppistä puun dimensioita minun pitäisi käyttää? Epäilen, että seinän etäisyyden ja laudan paksuuden välillä on korrelaatio, joka minun pitäisi huomioida.
2. Minkä tyyppistä ruuvia tulisi käyttää seinään ja leuanvetotangon kiinnittämiseen lautoihin?
Vai harhaanko täysin? Onko parempaa tapaa? Ajattelin ensin vaneria, mutta tämänhän on oltava vahvempaa? En halua yhtään "liikettä" tangossa, vaan haluan sen olevan mahdollisimman tukevasti seinää vasten.
Kuvassa punaisella merkityt alueet ovat ruuvinreiät telineessä.
Ajatukseni on kiinnittää ehkä 4-5 hirttä 3 vaakasuoraan lautaan ja kiinnittää sitten teline tähän.
Kysymykset ovat -
1. Minkä tyyppistä puun dimensioita minun pitäisi käyttää? Epäilen, että seinän etäisyyden ja laudan paksuuden välillä on korrelaatio, joka minun pitäisi huomioida.
2. Minkä tyyppistä ruuvia tulisi käyttää seinään ja leuanvetotangon kiinnittämiseen lautoihin?
Vai harhaanko täysin? Onko parempaa tapaa? Ajattelin ensin vaneria, mutta tämänhän on oltava vahvempaa? En halua yhtään "liikettä" tangossa, vaan haluan sen olevan mahdollisimman tukevasti seinää vasten.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Unohda OSB.
Ajatus laudoista on hyvä, jos löydät lautoja, jotka ovat 28 mm tai 34 mm paksuja, se on hyvä.
Jos on varovainen, laitetaan 45x95 tukipuut.
Vaneri on mm. mutta yksi kerros riittää, jolloin ruuvien on mentävä vanerin läpi ja "tehtävä reikiä" kipsilevyyn.
Protte
Ajatus laudoista on hyvä, jos löydät lautoja, jotka ovat 28 mm tai 34 mm paksuja, se on hyvä.
Jos on varovainen, laitetaan 45x95 tukipuut.
Vaneri on mm. mutta yksi kerros riittää, jolloin ruuvien on mentävä vanerin läpi ja "tehtävä reikiä" kipsilevyyn.
Protte
Hmm nyt näen, että Plywood 21 mm löytyy Bauhausista. Yksi osa 120x200 cm kiinnitettynä 4 palkkiin tiheästi ruuveilla täytyy olla idioottivarma - kysymys on vain chinsitangon kiinnitys vaneriin?
Onko sinulla 6 ruuvia käytettävissä?
Onko sinulla 6 ruuvia käytettävissä?
Kiitos vastauksesta - ainoa, mistä olen hieman huolissani, on että teline tulee 45 mm ulos seinästä ja siitä tulee vielä herkempi "heilahteluille" - mutta uskotko siis, että tämä on parempi kuin esim. 21 mm vaneri?prototypen sanoi:
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Onko sinulla varaa kokonaiseen 21mm vanerilevyyn, niin varmasti siitä tulee tukeva.
3 kpl 45 x 95 on todennäköisesti paljon halvempi ja helpompi kantaa sisään.
Vaneri voi olla kuoppainen eikä halua asettua tasaisesti seinää vasten, mutta tukipuut voivat olla vääntyneet.
Mitä sanoo chinstillverkare kiinnityksestä?
Protte
3 kpl 45 x 95 on todennäköisesti paljon halvempi ja helpompi kantaa sisään.
Vaneri voi olla kuoppainen eikä halua asettua tasaisesti seinää vasten, mutta tukipuut voivat olla vääntyneet.
Mitä sanoo chinstillverkare kiinnityksestä?
Protte
Epäilen, että valmistaja ei suosittele ripustamista kipsiseinäänprototypen sanoi:
Jos sinulla on varaa koko levyn 21 mm vaneriin, niin se on varmasti tukeva.
3 kpl 45 x 95 ovat varmasti paljon halvempia ja helpompia kantaa sisään.
Vaneri voi olla kupruinen eikä halua asettua seinää vasten, mutta puutavarassa voi olla kiertymiä.
Chinstillverkare, mitä mieltä olet kiinnityksestä?
Protte
Hinta ei ole merkityksellinen tässä, maksan mielelläni 1000:- ylimääräisen tukevasti asennetusta telineestä, joten vanerilevyn 450 kruunun hinta ei ole ongelma. Kiitos vastauksesta!
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Aseta levy niin korkealle kuin mahdollista, chinnsen ei saa olla levyn yläreunassa.
Tärkeämpää on ruuvata levy ylhäältä, alhaalta riittää yksi ruuvi per sääntö.
Protte
Tärkeämpää on ruuvata levy ylhäältä, alhaalta riittää yksi ruuvi per sääntö.
Protte
Kiitos vinkistä. Jos minulla on onnea ja se ei näytä aivan hullulta suhteessa huoneeseen, voin yrittää osua sääntöön myös leuanvetotelineen sivulla.prototypen sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Asentaa paneelilevy dyckertillä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur sätta upp takdosa till dcl-uttag
El -
Sopkärl och uppfart, måste jag sätta plattor?
Grund & Markarbeten -
Korjaa reikä, jotta voidaan asentaa uudet kiinnikkeet.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor